Otec alkoholik

Otec alkoholik

Anotace: Alkoholu se správně říká "metla lidstva" a v rodině obzvlášť

Jak už jsem psala, bylo mi dvanáct, když jsem poprvé uviděla svůj reálný svět, ve kterém jsem žila.
Do té doby bylo vše zalité sluncem a bezstarostným dětstvím. Něco si pamatuji, ale většinu jen v mlze a tak jsem získala informace od své mámy.
Tátův alkoholismus se neustále stupňoval, kdy nejprve mámě nadával dost vulgárně a nevybíravě a pak došlo i na fyzické napadání. Dnes už se nad tím pousmívám, ale tenkrát mi do zpěvu nebylo.

Zašlo to tak daleko, že skončil v práci třeba kolem třetí odpoledne, do večera seděl v hospodě a pak přišel domů, kde začalo „rodeo“.
Všichni, v bytovce od nás, ho znali a byli několikrát svědkem jeho slovního i fyzického napadání mojí mámy. A i přes to, že o tom sousedi věděli, nikdy nikdo nic neudělal, nikdo nám nepomohl.
A před pár lety jsem se od mámy dozvěděla docela šokující informaci, kdy táta měl v alkoholovém opojení prohlásit: „to nám ale ta holka roste do krásy a jaká z ní začíná být ženská“.
Každá ženská při těch slovech zpozorní a tak i ona, kdy od té doby začala spát s námi v pokoji, aby nás ochránila. Až po delší době jsme o tom mohly spolu mluvit.

Tohle probíhalo celé dva roky, kdy mi bylo čtrnáct a máma požádala konečně o rozvod. Měli jsme za to, že se nám uleví, jenže to byl velký omyl. Táta pořád tvrdil, jak se s mámou rozumně domluví, ale nestalo se tak.
Po prvním rozvodovém stání se u nás strhlo peklo, jaké do té doby ještě nebylo. Tedy alespoň takové byly mé pocity, protože to už šlo mámě opravdu po život. Prali se spolu, mlátili, fackovali, táta nešetřil pěstmi a máma se bránila jak mohla.
Křičela jsem na tátu, ať mámu nechá být, neposlouchal, jakoby byl v transu. Nenapadlo mě nic jiného, než vyběhnout na chodbu bytovky a volat o pomoc. Tentokrát se sousedi seběhli a matně si vybavuji, že chlapi začali tátu krotit a ženské uklidňovat mámu.

Kde byl tenkrát můj mladší brácha, to dodnes nevím, úplně mi z té situace dodnes vypadává, jen si pamatuji, že jsem stihla zabalit nějaké máminy, svoje a bráchovo věci. Vytáhla jsem kolo, co máma měla pod schody a táhla jsem jí za ruku, abychom šli pryč. Nevím, kde byl táta, nepamatuji si, kde byli ostatní, všechno se seběhlo strašně rychle, jakoby ve zlomku vteřiny. Jak dlouho tam sousedé byli nevím, protože to už jsme byli na cestě k babi, mámy mámě, kde bylo jediné útočiště, kam jít.

Druhé rozvodové stání se neskutečně urychlilo a začal konečně klidný domácí život. Konečně byl klid od hádek, nadávek a ponižování, tedy alespoň doma, protože ve škole to bylo beze změny.
Jiná část našeho města, noví kamarádi, první láska, potom konec školy a s ní i mojí šikany.
Přála jsem si, aby už to tak zůstalo, ale bohužel …….
Autor Isabella, 23.09.2023
Přečteno 154x
Tipy 10
Poslední tipující: jort1, Marry31, RadoRoh, Ondra, Žluťák, duhovýpanáček, cappuccinogirl, mkinka
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi otevřeně a upřímně vyprávěný příběh. Mohu jen doufat, že se nakonec vše v dobré obrátilo. Nikdo si nezaslouží takový smutek

23.09.2023 18:02:35 | Marry31

Alkohol je dobrý sluha, ale špatný pán, stejně jako oheň.

23.09.2023 12:50:39 | RadoRoh

svět je tak nespravedlivý k lidem, kteří si to nezaslouží:-(

23.09.2023 12:10:04 | o3_gambit

to se občas stává, ale patří to k životu. jen jde o to, jak se s tím člověk popere nebo vyrovná. tedy asi

23.09.2023 12:14:27 | Isabella

Text skutečný a velice cenný. Uvnitř prožitý.

Z okolí znám tři lidé, kteří bohužel kvůli alkoholu poškodili rodinu.
Pomoci se jim nedalo.

Na obsah tak silný, jako píšeš je každá věta malá.
Do dětství by toto nemělo patřit.

23.09.2023 11:15:34 | mkinka

Milá Isabello, podle toho otevřeného konce soudím, že ani poté nebylo klidu... To je nesmírně smutné... Snad Váš nynější život už klidný je - srdcem Vám to přeji...

Mějte se už jen lépe a lépe - i s úsměvem na Vaší spanilé tváři :)

23.09.2023 11:09:42 | Ondra

Děkuji Ondro za Váš komentář ;-)

23.09.2023 11:12:31 | Isabella

Některý lidi by chlastat neměli. Já to naštěstí umím:)

23.09.2023 10:37:07 | Žluťák

Pravda.

23.09.2023 10:38:41 | duhovýpanáček

Že to umím?;)

23.09.2023 10:39:44 | Žluťák

To posoudit nemohu, spíše, že by někteří lidé neměli pít alkohol.

23.09.2023 10:40:50 | duhovýpanáček

To je taky pravda:)
Každý člověk je jiný a na každého má alkohol jiný vliv. U někoho zvýrazňuje jeho charakter, a u někoho charakter mnění, nebo vyvolává tu část, která se za střizliva neprojevuje. Nejhorší je, že chlastaj i lidi (nejenom chlapy), kteří vědí, že jsou pak agresivní a ubližujou svým blízkým.

23.09.2023 10:48:19 | Žluťák

bohužel, tito lidí si to neuvědomují a pokud se na to poukáže přímo, stávají se ještě agresivnějšími

23.09.2023 10:49:42 | Isabella

Jasně že si to uvědomují, jsou to jenom sobci.

23.09.2023 10:53:10 | Žluťák

Přitom stačí kdyby naslouchali, rozuměli řeči blízkých. Zjistili, že alkohol není v životě důležitý. píše aby ho brali jako mírné pobavení ale ne základní stavbu jejich dne. A kdyby možno, aby zalezli někam do svého kouta a druhé tím nerušili. Alkohol mění charakter a lidi.

23.09.2023 10:52:06 | duhovýpanáček

Obdivuji vaše pojetí, vaší otevřenost. Obdivuji také, že jste bez strachu otevřená.

23.09.2023 10:36:31 | duhovýpanáček

možná moje slabina, kdo ví ;-) ale baví mne otevřenost a upřímnost, ať je jakákoliv ;-)

23.09.2023 10:40:15 | Isabella

Taky zareaguju...trošku téma alkoholu otevřu i jinak... jako máma dvou dcer, která si vybrala zatra špatně životního partnera... alkoholik v první lize, dlouho na mně platilo takový to "změním, se, miláčku... pak platilo: Až budeme mít děti, změním se kvůli nim... nezměnil...dokud jsem proti němu stála jen já, dokud "Pšlapal" jen po mně, vždycky jsem se otřepala... když se narodila dcera, a já se najednou ocitla v roli mámy "ochranitlky", pak už byl jeho konec u mne rychlý... ten malej uzlíček doma mě popostrčil tím jediným správným směrem :-)
Pryč od takovejch a zavčas!!!

23.09.2023 11:31:53 | cappuccinogirl

To ukáže čas. Ale já si myslím, že když jsme otevření, nemusíme nic tajit.

23.09.2023 10:42:06 | duhovýpanáček

děkuji ;-)

23.09.2023 10:50:41 | Isabella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí