Nebe za zásluhy, peklo zadara

Nebe za zásluhy, peklo zadara





Lidé jezdí na dovolenou do zemí, kde normálně nikdy žít nebudou, a říkají si, jak je tam krásně, jak je tam všechno jiné. Lidé se chystají každý rok na dovolenou. Potom mají z dovolené fotografie, které vystavují, chlubí se tím, že někde byli, že tam jedli jídlo, chutnali tamní moře a kdo ví co ještě. Lidé se rádi plácají fotkami po zádech a vyměňují si zaručeně jedinečné historky o domorodcích. Slunce je jenom jedno a přesto stačí všem.

Za chladných nocí sedávala mrtvá vrána na rameni nekonečnému muži z jinovatky, který trpěl nedostatkem Boha. Ber, nebo nech být, říkávali mu kolemjdoucí. Tisíce nohou včel šlapalo jeho tělem tam a zpět, nahoru a dolů, jeho útrobami se šířil mor. Bráno s nadhledem, nic ve skutečnosti není tak dlouhé jako jediná mizerná sekunda před startem.

Polykání písku nezaručí méně pouště stejně jako čůrání do moře není důvodem k panice. Všichni najednou skočíme do hloubky vesmíru a planetu necháme napospas všem, kteří zůstanou. V rozhlase už vyhlásili termín skoku. Někdo tam přece na nás musí čekat, jinak by nás tam neposílali.
Válka není zlá, mnohem horší je upnout se na naději, že co nevidět skončí. Políbil jsem zemi a cítil jsem se být tak vzdálen tomu, co mě původně dělalo člověkem, kterým jsem byl. Je to podobné tomu, když ta válka nakonec fakt skončila. Žádné oficiální proslovy a pevně stanovené datum. Táhla se s námi ještě dlouho po tom, co lidé na druhé straně zeměkoule slýchávali ve večerních zprávách o míru tady dole, v pekle na zemi.

Já o tom nemůžu psát, můžu jen naznačit, ale nikdy nemůžu napsat pravdu tak, jak ji vidím. Nestálo by to za to zjištění, že život je prakticky jen pojem, který jsme si vymysleli sami na sebe a na svět kolem nás.

To abychom měli právo určovat, co život je a co už život není.
Autor CoT, 31.08.2016
Přečteno 781x
Tipy 17
Poslední tipující: kejtyyy, Malá mořská víla, Frr, Philogyny1, Avola, Jort, hanele m., Fany, Ricarda Haner Lowery
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

cestou blesku..:-D* ST*

01.09.2016 07:17:16 | Frr

cestou blesku svezl jsem se až k zemi a potom litoval, že cesta byla jednosměrná

01.09.2016 10:47:35 | CoT

Tisíce nohou včel...kdo včelaří, tak je i slyší, dobře se četla...

01.09.2016 06:23:19 | Philogyny1

to je dobře, tyhle věci se mají číst dobře, jinak :-) teda "neboť"

01.09.2016 10:46:15 | CoT

Toltékové tomu říkají "Mája"...

31.08.2016 23:40:59 | Milena

helou. maj nejm is kolinek :)

01.09.2016 10:44:26 | CoT

Slunce je jenom jedno a přesto stačí všem.

denně alespoň jednu pravdu od CoTa, splněno a překročeno

31.08.2016 22:04:35 | hanele m.

to už jsem někde slyšel todlencto.. s tím sluncem je to ale nejisté, nerad mluvím za celou planetu.

01.09.2016 10:43:56 | CoT

...a STejně se toho o pravdě tolik nažvaní...

31.08.2016 21:59:15 | Jort

dostal jste mě, pane Jort, můj drahý a nepřiznaný souputníku širým a hlubokým vesmírem.

01.09.2016 10:43:21 | CoT

Tyhle mini texty od tebe miluji ;-) takže kde je ten obrázek proč mi zmizel za 2 název dobrej a hlavně že za vstup do pekla nemusím platit jediný místo kde je vše zdarma ,za 3 jsem do tebe blázen přísahám když píšeš tímto stylem. Je tady dost dobrých příměrü jako "polykání písku nezaručí meně pouště" hezký no musím to jednou vyzkoušet.a pak mě dost nadchlo to s tou mizernou sekundou před startem to je snad osudové:-) ne cote takové texty mám od tebe ráda.Musela jsem dát komentář i když nic ti to stejně nedá ale máš to tady.

31.08.2016 20:02:04 | xoxoxo

tobě z celého zbytku srdce děkuji za komentář, protože komentáře čtu ze všeho nejraději. :-)

01.09.2016 10:42:33 | CoT

Mega dobré! Fantastické! Ale přeci bych ráda věděla, jak ji vidíš svýma očima.. ;)

31.08.2016 20:00:44 | Ricarda Haner Lowery

tomu jsem asi neporozuměl, co mám jak vidět svýma očima? :)

01.09.2016 10:42:10 | CoT

čupr obrázek :o)
ke čtení se vrátím až doučím..

31.08.2016 19:55:19 | hanele m.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí