Teolog v restauraci

Teolog v restauraci

Teolog Theofil toho dne při studiu Bible dostal hlad, tak se rozhodl, že se nasytí v blízké restauraci. Jakmile ušel onu nevelkou vzdálenost, která jej od hostince dělila, sedl ke stolu, objednal si hermelín v bramboráku a nealkoholický nápoj. Poté, co mu jídlo přinesli a on zkonzumoval nějakou nenulovou část onoho bramboráku, zjistil, že bramborákem není obalený onen hermelín, ale kuře. Theofil moudře zafilosofoval: "Je známo, že Bůh nám nedává to, co chceme, ale co potřebujeme. Sýry jím pořád. Asi mi chce naznačit, abych se nyní najedl vydatněji, stravou masitou." Kuřecí prso bylo malinko nedosmahlé, ale Theofil jej snědl, samozřejmě se zmínil servírce, že to měl být hermelín, načež obdržel omluvu.

Teprve doma ho napadlo, že u nedosmaženého kuřete může dostat salmonelózu, což by u sýru nehrozilo. Tuto nemoc nakonec nedostal, jen měl ten večer žaludek malinko na vodě, což klidně mohlo být psychosomatické a na to konto si pomyslel, že třeba bylo v jeho jednání něco dogmaticky středověkého a příště raději pokrm vrátí a nechá si donést onen sýr. Ale nevěděl to jistě, vždyť nikdo z nás nedostává detailní návod na život se vším všudy.
Autor danielsoft, 02.05.2024
Přečteno 36x
Tipy 2
Poslední tipující: Lighter
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá úvaha. :-) Spíše než o víře je to o pochybování. Jak si racionalizovat častou nahodilou "znouzectnost" života, který jsme si nevybrali, nějakým zásahem, boha či osudu...Pochybuji, proto chci věřit, ale nezní dobře. Tak se to říká obráceně "věřím, proto nepochybuji".

03.05.2024 12:42:13 | Lighter

židé přemrštěně plnili Boží přikázání až jim ztvrdlo srdce - ale křesťanům, když nahradili příkazy láskou, hrozí zase v přehnané měkkosti dětinství. Problém je opravdu teologický, jak povídka správně naznačuje. Jaký je Bůh? Ten který vládne (stanovuje řád) nebo ten který miluje (řád porušuje)?
Povídka dává podněty hluboké i velmi aktuální: viz např.žehnání homopárům. Co s nimi? Máme je "sníst" nebo "vrátit"? Je to teologická otázka podstaty Boha. Výborná povídka.

03.05.2024 07:52:23 | Ezop

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí