¨Šaty prý dělají člověka!?¨

¨Šaty prý dělají člověka!?¨

Anotace: Představte si dovolenou na německém pobřeží Baltického moře

..., kde na pláži zjistíte, že jste si plavky zapomněl v hotelu. Co teď? Vrátit se zpátky pro ně se vám nechce a tak se smiřujete s myšlenkou projít se aspoň na slunci a na mořském, čistém vzduchu. Kráčíte tedy dál a dál až stanete před obyčejným kůlem s nápisem „Anfang für Freikörperkultur“.

Nemusíte však ani umět německy, abyste porozuměl co to znamená, neboť se vám vše ujasní, jak se stalo i mně už po několika dalších krocích: náhle jsem uprostřed pro mne nezvyklé společnosti naháčů obojího pohlaví! A ti se buď sluní nebo koupají, jiní hrají různé míčové hry nebo táboří za písečnými valy písku či si hrají na honičku, povykujíce přitom hlasitě .
Opakuji důrazně: naháči obojího pohlaví a to od nejmenších dětí až po nejstarší generaci!!

Při pohledu na všechny tyto Evy a Adamy se mi okamžitě vybavuje onen známý text od V+W: ¨dokavad jsme nahatý, od hlavy až po paty, nikdo neví kdo je chudý a kdo je bohatý!¨

Nechtě jsem se tedy vloudil mezi vyznavače ¨kultu osvobozeného těla¨ a poněvadž tu nevidím nikoho v plavkách, nezbývá mi než se taky svléknout, abych tu nebyl bílou vránou, která by třeba zavdala příčinu nějaké nepříjemnosti.Jak vidím, tak tu zapomenuté plavky nehrají vůbec žádnou roli. Pro cizího zbývá jen překonat přirozený stud vnitrozemce, aby se podřídil se tomuto nepsanému zákonu a svlékl se úplně do naha.

Činím tak pomalu a s rozpaky a žasnu nad tím, co vše se mému zraku ¨nestydatě¨ nabízí: stálí návštěvníci obojího (a bezostyšně neskrývaného) pohlaví jsou stejnoměrně opálení na celém těle, zatímco příležitostní hosté se odlišují neopálenými oblastmi mužského ohanbí a u žen navíc prsů.

Všechno to, jinde a jindy pečlivě skrývané nebo u žen eroticky poodhalené, se tu vystavuje s neuvěřitelnou samozřejmostí. Jen u málokterých vidíš špatně skrývanou zvědavost, ostýchavých tu nenajdeš. A myslím, že je to právě kolektivní uvědomění si vlastní nahoty, co u mužů přispívá k potlačení erotických dojmů a z toho plynoucích obvyklých reakcí...

Co však naprosto směšně působí, jsou klimbající se pohlavní údy mužů, hrajících volejbal či kopanou s naprosto obnaženými ženami, jejichž ňadra opisují divoké křivky při výskoku nebo výkopu míče.

Stejně tak těžko je udržet smích při pohledu na mladé, statné muže typu Michelangelova Davida, když vystupují z mořských vln, ale jakoby bez mužského přirození, které se chladem vody jaksi zcvrklo na podprůměrné, až trapné minimum...! Proto se asi tak relativně málo mužů koupe?

Slunce, písek, voda a radost z pohybu vzájemně úplně obnažených těl působí zřejmě příznivě i na duši a to vše vyvolává všeobecnou, vzájemnou bezstarostnost a pocit naprosté svobody.Podvečerní vánek a slábnoucí slunce však přinášejí nutnost vrátit se do obvyklé společnosti těch oblečených.

Nicméně při odchodu z pláže mi připadá, že my všichni, co jsme byli ještě před chvílí zcela nazí, jsme si teď navzájem tak nějak falešní a neupřímní.
Autor Jirka, 16.11.2012
Přečteno 536x
Tipy 6
Poslední tipující: synanceia, Joe Vai, Sarah, Jan Voralberg
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí