Mezi žlutými zdmi

Mezi žlutými zdmi

Anotace: Nikdy by mě nenapadlo, že mi to bude tolik líto ...

A skříně plné byly, když jako malá holka je plnila hromadou oblečení. Na poličkách desítky hračiček, keramických slonů a jiných maličkostí, které jí byly darovány, které našla, nebo je prostě přinesla neznámo odkud. A v posteli se téměř nedalo spát, když každé místečko na ní obsadila plyšákem. Našli jste tady veverku, oslíka, obří medvědy, rybičky i tchoře. Všechno. A přesto tam spala ze všech míst na světě nejradši. Pak ty zdi … žluté plné obrázků. A její podobizna v kroji. Krásná vzpomínka na zdejší hody … ani těch už se nedočká. Nebude mít kde se obléct do kroje. Už nebude kulhat v krojových botách.
Nezapomenutelná vzpomínka na stovky pastelek a tužek válejících se po zemi, stolech i ve skříních. Tolik pro ni znamenaly … každá linka, kterou nakreslila, měla svůj osud. Ať už to byly obyčejné pastelky, tužky, gumy nebo pravítka, všechno tady mělo svůj domov. Tuny knížek naskládaných, seřazených, ale i naházených na hromadu … pomalu mizí v krabicích. Záclony plné motýlů jsou čechrány prázdným vánkem … uletěla křídla červených motýlků, květinky na síti na ponožky byly poskládány do pytlíčků a odvezeny pryč.
Sbalila si věci a převáží je pryč. Tak barevný pokoj jen tiše zpívá stále tesknější písničku. Zůstane sám. Už křik jej nebude zdobit, už nepřijdou barevné ponožky a nepřejedou koberec plný drobných chloupků od tří koček. Nepřeběhne po zemi tlusté morče. Tak pavouci budou spřádat své sítě a do ticha chroustat mouchy zachycené v nich. Pak tma v noci nebude narušena světlem z lampičky, kdy bude číst další knížku z povinné četby. A žádné akvárium nebude rušit klid mezi čtyřmi zdmi. Klapání na klávesnici vystřídá klapot myších nožiček běhajících po chladné zemi. Tak z rušného života zůstane jen ten maličký … a víc už nebude.

Je na čase, abych si sbalila pár dalších kusů oblečení … za hodinu mířím do práce. A můj pokoj je již jinde, pomalu se formuje v ten, co byl zde. Však … na světě můj domov zůstane mezi žlutými zdmi …
Autor Aaliyan, 23.07.2012
Přečteno 715x
Tipy 4
Poslední tipující: Blázen Viky, Písnička...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

je to hezké, posmutnělé ale hezké, s atmosférou..
jen bych na několika místech změnila slovosled
a pak tahle věta: A žádné akvárium nebude rušit klid mezi čtyřmi zdmi., ta mi moc nesedí - akvárium podle mne klid neruší

25.07.2012 12:12:29 | hanele m.

Dovoluji si nesouhlasit. :-) Sedět v místnosti, kde bublá filtr a kde je totální ticho ... je pro mně šílený rozdíl :(

28.07.2012 15:16:27 | Aaliyan

v případě šíleně bublajícího filtru máš pravdu :o)

28.07.2012 16:27:59 | hanele m.

:-) a když je na něj člověk 12 let zvyklý, prostě i ten mu začne chybět ...

28.07.2012 16:44:15 | Aaliyan

Přečetla jsem to jedním dechem...
Je to opravdu moc krásné. ST :)

23.07.2012 13:20:06 | Blázen Viky

děkuji ... :-) akorát pro mě je to prostě smutné .(

25.07.2012 11:41:38 | Aaliyan

Každý to vnímá jinak...v některých chvílích mi to také přišlo smutné..:)

25.07.2012 13:27:04 | Blázen Viky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí