Mé víkendové ráno

Mé víkendové ráno

Anotace: .. když se tak v pátek večer zasním...

Je pátek večer. Ležím už v posteli a před usnutím ještě rozjímám…
Sním si o ránu, kdy se vzbudím, až mě pošimrá slunce v obličeji. Pomalu si uvědomuji vůni čerstvé kávy, která se za mnou dere škvírou pode dveřmi z kuchyně. Do voňavého ticha se najednou ozve lehké zaťukání. „Drahoušku, spíš? Připravil jsem ti snídani,“ pokládá vedle mě manžel tác s křupavým, ještě teplým croissantem, čerstvým máslem a domácí marmeládou. Za oknem si chladný vítr pohrává s barevným listím a já zachumlaná v peřině si užívám každé sousto, jež doplňuje jemně hořká káva. Jaké blaho!
Co na tom, že realita bude jiná? Že místo slunce mě budou šimrat, ne-li rovnou tahat děti za nohu ven z postele ještě v době, kdy se nějaký Australan zvedá z pláže, aby si zašel na odpolední drink. Místo romanticky naservírované kávy se nejdříve budu lopotit u plotny s pofiderní kašičkou, kterou mí dva skřítci tak milují. Stejně je podezřívám, že to vyžadují v zásadě kvůli posypky z granka. Zbytky kaše jsou totiž vždy a všude, ale po hnědé barvě ani stopy. Ještě oblblá tou časnou hodinou nedokážu svižně myslet i jinak reagovat, a tak než bych sama stihla něco zakousnout, s povzdechem utírám a omývám, co mi přijde pod ruce, ať alespoň o víkendu zachovám děti a jídelnu v celkem ucházejícím stavu.
A ticho? Není. Mimo běžného cinkání, ťukání a dotazů „maminko proč..?“ nás televize zásobuje krkolomnými historkami barevných postaviček všeho druhu. I když ani nevím, kdy ji kdo zapnul, jsem ráda. Odvádí pozornost a tím pádem nemusím přemýšlet nad odpovědí „kde chodí krtek kakat?“. Protože snídaně dětí vrcholí, dostávám se konečně i já k doušku tekutiny, která mi vlije trochu energie do žil.
A tak si sedím, piju kávu a zase sním. Sním o svém víkendovém ránu…
Přeji krásný víkend.
Autor Majrenka, 29.04.2016
Přečteno 515x
Tipy 4
Poslední tipující: básněnka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

taková milá...zásadní otázka ohledně krtka, kam fakt chodí, jeho černý blahorodí? :-)

29.04.2016 19:30:53 | básněnka

ať přemýšlím, jak přemýšlím... nevím.. :-)

29.04.2016 19:36:19 | Majrenka

směju se, esli von nemá kadibudku..skládací, v modrejch kalhotkách s kapsami :-)

29.04.2016 19:37:43 | básněnka

no bylo to u nás velké téma ;-) a s ničím jsem se nezavděčila ... a to jsem se pokoušela i o pravdivou odpověď ;-)

29.04.2016 19:41:20 | Majrenka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí