SOR City NB 18

SOR City NB 18

Anotace: V Praze jezdí nový autobus a tak jsem o něm něco napsal, několik technických dat, šikovně zapsaných v textu, který se dobře čte

SOR City NB 18 ( harmonika )

 

Tento autobus na mě působí již od samého počátku velice přívětivě. Jedná se o nejnovější model autobusu v MHD Praha ( 2011 ) a je potřeba ho pečlivě proklepnout.

Při příjezdu je ticho, motor není příliš hlučný, dveře otvíráme tlačítkem umístěným vprostřed dvou křídel. Po rozsvícení okolí tlačítka chvíli počkáme na odblokování dveří řidičem. Toto je výhoda především v zimě, protože se otevřou pouze dveře, na které je žádost, takže neutíká zbytečně teplo, které zajišťuje nezávislé dieselové topení o výkonu 35kW. Podvozek se může naklonit díky vzduchovému pérování a tím usnadnit nástup invalidnímu cestujícímu, samozřejmostí je nájezdová plošina, kterou řidič na přání přijde vyklopit. Zároveň se jedná o první autobus v Praze, který má 5 párů dveří, jejž lze pouze pochválit, jejich rozmístění je velice příjemné a usnadňuje nástup a výstup i ve velmi naplněném voze.

Velké množství sedaček ( 44 ) a spousty místa uvnitř, to je další z plusů tohoto vozu. Designéři na sebe můžou být pyšní. Povedlo se jim mistrovské dílo interiéru. Prostor, pohodlí a praktičnost, to se dnes vidí málokdy. Stát může 117 lidí a to už je velké číslo. Autobus tedy může svou konstrukční rychlostí 80km/h přepravit až 161 lidí z bodu A do bodu B. Výstup je obdobný jako nástup, slouží nám opět tlačítka na dveřích. Vychytávkou je, že zastávka na znamení se ohlašuje stiskem tohoto tlačítka stejně, jako tlačítkem STOP a funguje to i obráceně. Po stisknutí tlačítka STOP se aktivují nejbližší dveře, takže nemusíte mačkat tlačítko na dveřích. Považuji to za jednu z největších vychytávek tohoto modelu a doufám, že se tím bude pokračovat i v budoucnu.

Z pohledu cestujícího mohu vyčíst pouze grafickou vizualizaci zastávek. Je to něco, co celkový dojem z autobusu kazí. Momentálně se to snaží vyřešit ( alespoň v Praze ) změnou grafiky, což přináší velké a znatelné zlepšení. Ale stále přetrvává problém číslo 1. Poměrně moc se to celé „ seká “  při přechodu zastávek, takový trhavý pohyb, který by jsem určitě v 21.století nečekal. Nový vzhled se už tolik neseká, ale stále je tam vidět, že to není ono. Podle mě, je chyba mít v autobuse dva paralelní počítače a svoje obrazovky. Problém by vyřešil jeden, výkonnější počítač a dvě sériově zapojené obrazovky, myslím si, že by to bylo i levnější.

Jako cestující si málokdo všimne, že SOR nezapomíná ani na řidiče. Klimatizace, ABS a ECAS jsou v Praze samozřejmostí a parkovací kamera vzadu má jistě také svou cenu. V případě potřeby jsou ve voze rozmístěny po stropě malé kamery, takže řidič má přehled co se kde děje na svém panelu za volantem, stejně tak i v nebezpečí záznam toho, co se stalo a snazší obvinění pachatele.

Jako celek autobus hodnotím, že splňuje to, co od autobusu v městské hromadné dopravě čekám. Od pohodlných sedaček, až po příjemné osvětlení interiéru v noci nebo osvětlení exteriéru pro maximální bezpečnost. Nebýt chybné grafiky informačního panelu, asi by mé hodnocení bylo o něco vyšší, nicméně je to veliká chyba, na které by se mělo zapracovat.


+


-




Design


Vada informačního panelu




Tichý chod


Cena ( cca 6 800 000 / 272 000€ )




Pohodlí





Emisní norma EURO 5





Kapacita





Iris bus ( nízkopodlažní )





Rozmístění dveří





Rozmístění označovače jízdenek







 

Hodnocení:

88%

 

Parametry:

Palivo – Diesel
Motor –  Iveco T8 s výkonem 243kW
Emise – Splňující normu EURO 5
Převodovka – Automatická ECOmat 6+1 ( 6 stupňů vpřed + jeden vzad )
Výška / šířka / délka –  2,9m / 2,55m / 18,75m
Kloubový autobus ( harmonika )


 

 

Autor jajv, 16.12.2011
Přečteno 1337x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí