Hercules (2014)

Hercules (2014)

Anotace: Jelikož mi neklaplo vyvěsit recenzi na serveru zabývající se filmovou tematikou a nechci aby ta práce přišla vniveč, uvádím alespoň pro fanoušky zde :) Viděno v Imaxu 23.7.2014

Hercules


  • Synopse z csfd: Klasický mytologický příběh o Herkulovi dostává zcela nový rozměr. Začíná v momentě, kdy Herkules splnil pověstných dvanáct úkolů, aby se vykoupil ze svých minulých hříchů. Žije ve vyhnanství a živí se jako žoldák. On a jeho pět věrných společníků putují po starověkém Řecku a výměnou za zlato poskytují ochranu každému, kdo je potřebuje. Když o jejich služby požádá samotný trácký král a jeho krásná dcera, jejichž zemi neustále ohrožují tyranští bojovníci, Herkules pochopí, že svému osudu nemůže utéct. Musí přijmout svůj mýtus a stát se opět tím slavným hrdinou, kterým byl kdysi dávno… (Forum Film CZ)



Nezřídka kdy se stává, že se do kin dostanou dva podobně laděné filmy. Z loňského roku jmenujme např. dvojici Olympus Has Fallen/White House Down nebo třeba dvě Sněhurky. Proto mě snad ani příliš nepřekvapilo, když se na stříbrné plátno měl podívat Herkules dvakrát jinak. Hlavní pohnutkou proč vlastně věnovat jakoukoliv pozornost filmu s tematikou hrdiny řeckých bájí může být a) vyrostli jste na seriálu s Kevinem Sorbem b) jste fanda Rocka případně Bretta Ratnera c) trailer ve vás vyvolal chuť na letní popcornovou jednohubku. Bonusová varianta pro dámy - chcete se dívat 95 minut na zpocený hrudník Dwayna Johnsona.


Když na začátku roku šel do distribuce Herkules - zrození legendy, dal jsem mu šanci jenom kvůli tomu, že se v něm mihnul Scott Adkins. Úroveň bojových scén nebyla úplně marná, ale scénář a obsazení, které přímo řvalo “reklama na Head & Shoulders”, celý film poslalo do hlubin šedivé průměru a následně zapomnění.


O to víc jsem byl zvědavý co provede Rock s Brettem Ratnerem. Na adresu režiséra musím zmínit, že třeba třetí X-men nepovažuji za až tak špatné, byť kvalit předchozích dílů opravdu nedosahují, a Červený drak mi přijde jako velmi povedená adaptace knížky Thomase Harrise.



A jak to tedy dopadlo?


Do sálu jsem vstupoval bez jakýchkoliv větších nadějí, než že to bude fajn popcornovka.


A nebyl jsem vůbec zklamán.


Hned na začátku je nám prostřednictvím vyprávění, Herkulova synovce (Iolaus - Reece Ritchie), představeno několik z úkolů, které hrdinu proslavili, jako zabití nemejského lva či souboj s hydrou. Taky je to jediné využití 3D, které dává smysl v celém filmu. Po zbytek snímku vám už pouze lítají do obličeje šípy či vám do něj skočí kůň. Beze srandy.


Následuje představení Herkulových postradatelných (Ian Mcshane,Rufus Sewell, Aksel Hennie a Ingrid Bolsø Berdal jako zástupkyně něžného pohlaví) a první náznaky, že to s těmi dvanácti úkoly pro něj nebylo takové jak jsme zvyklý od Eduarda Petišky.


Zápletku nemá smysl moc pitvat. Je celkem jasně naznačená v trailerech a jenom v několika místech se dočkáme vyplňovačky v podobě flashbacků či scény, kdy je ten Herkules popsán vlastně jako citlivá duše, která utrpěla jistou ztrátu a teď za hrst zlata rozbije ústa komu bude potřeba.


John Hurt v roli krále Kotyse odvádí standardní výkon a ničím nevybočuje. Nenadchne ani neurazí. Na druhou stranu Joseph Fiennes má filmu prakticky jenom cameo, jehož výkon bych asi přirovnal k afektovanému příslušníku 4% menšiny.


Z družiny Herkulových pomocníků musím vyzdvihnout hereckého matadora Iana McShanea. Postava Amphiara, která za pomocí “kouzelných” bylinek komunikuje s bohy a ví kde přesně nadejde čas jeho skonu je zkrátka sympatická.


Asi je vám už teď jasné, že film stojí a padá na Herkulovy. A Dwayne “Rock” Johnson odvedl vynikající práci. Jak na sobě - ty hodiny v posilovně se evidentně vyplatili, tak herecky - při jeho “I am Herculeeeees” vám budou vstávat chlupy na zátylku. Jak sám uvádí v jednom z promo materialů: “Pro tuhle roli jsem se narodil.”


Verdikt

Film, který odsýpá, nenudí, s výbornou výpravou a velkolepými bojovými scénami. Zamrzí malinko zbytečné 3D (celý film byl konvertován v postprodukci, včetně převedení do formátu pro Imax kina) a rating PG 13. O několik řádů lepší než Herkules - zrození legendy. 7/10








Autor David Janovský, 24.07.2014
Přečteno 961x
Tipy 3
Poslední tipující: hanele m., danaska
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díky za recenzi.Chceme s vnukem jít na obě díla, tak alespoň vím, co nás čeká.

25.07.2014 19:02:15 | danaska

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí