Jedna za všechny 2014 (recenze filmu)

Jedna za všechny 2014 (recenze filmu)

Anotace: aneb co se stane, když se tři zhrzené ženy spojí za účelem pomsty...

Že rivalky nemohou být nejlepší přítelkyně? Omyl! Tento snímek potvrzuje, že mezi láskou a nenávistí je velmi tenká hranice. Seznámí vás totiž s nejpodivnějším přátelstvím na světě.

Carly, Kate a Amber – to jsou hlavní představitelky nové komedie natočené Nickem Cassavetesem, což je podle mých slov pan „všehochuť“. Po úspěšných psychologických dramatech ‚John Q‘ (2002), ‚Alpha Dog‘ (2006), ‚Je to i můj život‘ (2009), či největším dojáku Zápisník jedné lásky (2004) se tento režisér všeuměl pustil do bláznivého příběhu o třech ženách, které podvedl jeden (stejný) muž.

Kate (Leslie Mann) je žena v domácnosti, která nechala všeho kvůli svému manželovi. Jenže netuší, že on jí podvádí, kde může, jeho novým objevem je úspěšná atraktivní advokátka Carly (Cameron Diaz), která ovšem o žádné manželce nemá ani páru. Když se Kate o nevěře nešťastnou náhodou dozví (scéna, kdy se Carly zjeví u domovních dveří jako sexy opravářka v domnění, že Kate je uklízečka), spustí se na vás smršť ztřeštěných událostí, které neberou konce. Na scéně se totiž objevuje třetí milenka, dvacítka Amber (Kate Upton). A to už je vrchol. Tři aktérky se rozhodnou vzít situaci do vlastních rukou a nevěrníkovi se pomstít.

Dobrou komedii tvoří dvě základní věci – slušně napsaný scénář a humorem sršící herci. Snímek splňuje tyto kritéria tak na dvojku. Scénář samozřejmě psala žena, což je na první pohled zřejmé. Mellisa Stack svou prvotinu zvládla opravdu dobře. Jenže film postrádá z velké části druhý zmiňovaný bod. Cameron Diaz, ať se snaží, jak se snaží, i po těch letech v branži není ani nebude vtipná tak, aby ovládla plátno komedie. Ale hezky zdobí film svou ženskostí, celkem sympatickou postavou a tím, že i na svůj věk vypadá stále sexy. O tato privilegia jí ovšem připraví Kate Upton, když se po 45 minutách objeví na scéně. Jediná, kdo stojí za zmínku, co se hereckého výkonu týče, je Leslie Mann. Právě ona je tím komediálním prvkem. Tahle ženská je živel, několikrát nás přesvědčila o svém talentu, ztřeštěnosti a rozvernosti, i vedle velkých zábavných herců ve snímcích Cable Guy (s Jimem Carreym), Komici (s Adamem Sandlerem) nebo Čtyřicítka na krku (s Paulem Ruddem).

Kupodivu ale všechny tři představitelky dohromady fungují senzačně. Každá přináší něco, ale na pořádnou komedii to nestačí. Během hodiny čtyřicet vystoupí i pár štěků, cameo si střihla také Nicki Minaj.

Pochopitelně se film nebude zamlouvat mužům. Je to čistě ženská komedie, kde jediná mužská postava v podání herce jménem Nikolaj Coster-Waldau působí záporně.

Abych to shrnula, tato sprška s vtipnými replikami, s pár komediálními scénkami a spoustou feministických řečí slouží pouze k odreagování, třeba na Bahamách nebo doma v obýváku, je totiž úplně jedno, kde poté (nikoli přitom) odplujete do říše snů.
Autor Peyka, 19.07.2014
Přečteno 668x
Tipy 3