Maleficent (Zloba - královna černé magie) recenze filmu

Maleficent (Zloba - královna černé magie) recenze filmu

Anotace: Netradiční pohádkový příběh s Angelinou Jolie zářící v celé své kráse

Konečně se objevil po dlouhé době příběh z dílny Walta Disneyho, který příjemně překvapí. A ještě Angelina Jolie v hlavní roli je jako Maleficent opravdu skvostná.

Nebylo by pohádky, kdyby nezačínala „bylo nebylo“. Klasický příběh o Růžence, který všichni známe, tedy alespoň si to myslíme. Jenže režisér svého debutu Robert Stromberg natočil dosud světu nesdělený osud jedné víly jménem Maleficent (v českém, kupodivu povedeném, překladu Zloba, a v hereckém podání Angeliny Jolie), která se nešťastně zamiluje do prince, ovšem ten jí zlomí srdce (možná i něco jiného), a dále následuje už známá část, kdy padne kletba právě na Růženku (Elle Fanning). Mimochodem, scéna na křtu a následná kletba je napsaná slovo od slova podle původního animovaného snímku z roku 1959, na tom trvala sama Angelina coby koproducent.

Stromberg, velký autor vizuálních efektů, podílel se i na výpravě filmů Avatar či Alenka v říši divů, rozhodně splnil svůj úkol, co se týče práce s herci, ale dohlédl i na svou původní profesi. Snímek je směsicí fantasy žánru s hororovými prvky, což vyžaduje perfektní kostyméry, maskéry, a týpky, co dokážou proměnit herečky na plátně v malé létající skřítky.

Angelina jako Maleficent je opravdu krásná. Sama v několika rozhovorech řekla, že si natáčení užívala, a je to vidět. I když jsme ji v takovéto roli ještě neviděli, perfektně se do převleků hodí, kostýmy jí padnou jako ulité. Hold, je to Johnny Depp v sukni. Srovnáme-li auru zloducha Charlize Theron v roli královny, co otráví Sněhurku v nedávném snímku Sněhurka a lovec (2012), má Jolie určitě navrch.

Jenže i filmová pohádka má své vroubky. Po půl hodině začíná snímek postrádat tempo, a ani někdejší Lara Croft to nezachrání. Ano, dozvíme se kdo, kdy, jak, proč, i slavná velkolepá kletba proběhne – a dál?! Smutný je i fakt, že druhá hlavní postava, Růženka v podání Elle Fanning, se objeví na plátně až po padesáti minutách. Škoda, že tato mladičká, talentovaná herečka, která jistě bude pokračovat ve stopách své slavnější sestry Dakoty, nedostala více prostoru. Zpestření příběhu v podobě třech tetiček vychovávajících Růženku filmu spíše uškodí. Odbíhá se od hlavní dějové linie, úplně zbytečně, a to diváka trošku odradí.

Na druhou stranu se objeví i pár úsměvných scén, když Angelina potká na plátně svou malou dcerku Vivienne jako malou Růženku, která se jí evidentně nebála tak, jako většina dětí, podle slov Jolie. Jako správná pohádka je plná tajemství, největším je vypravěč, toho se dozvíme až na samém konci filmu.

Dovolím si tvrdit, že i když se film tváří jako pohádka (v jistém slova smyslu je to pravda), rozhodně není pro malé děti. Vsaďte se, že ty vám budou z kina utíkat s brekem či zděšením. Někdy není na škodu, vrátit se do dětských let u snímku plného pohádkových postav, zlých víl, princezen a princů a Angeliny Jolie. Budete příjemně překvapeni.
Autor Peyka, 24.07.2014
Přečteno 880x
Tipy 1
Poslední tipující: jitoush
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí