Tři billboardy kousek za Ebbingem (film 2018)

Anotace: Rodinné drama o honbě za hledáním   spravedlnosti vykulminuje v nezajímavou   podívanou s přespříliš drsňáckou Frances   McDormand v hlavní roli

Uznávaná Akademie   filmového umění a věd se každý rok vyžívá   v rodinných dramatech a nikdy snímek neodejde s   prázdnou. Přesto mám u tohoto filmu pochyby.

Film je situovaný do malého městečka s   názvem Ebbing ve státě Missouri, typický   středozápad hraničící s jižanskými státy.   Ústřední postavou je Mildred Hayesová (Frances   McDormand), jejíž dcera byla před několika   měsíci znásilněna a zavražděna a vrah nebyl   dopaden. Proto se rozhodne pronajmout si tři   billboardy u nefrekventované silnice kousek za   městem. Na billboardy napíše kontroverzní   zprávy týkající se vraždy, aby uvědomila   místní policejní okrsek v čele s uznávaným   náčelníkem Willoughbym (Woody Harrelson), že   selhal a nedělá správně policejní práci.   Willoughby má na své straně zákon i svou   pravou ruku, homofobního a rasistického   strážníka Dixona (Sam Rockwell).

Oscarově   oceněný režisér Martin McDonagh (V Bruggách,   2008) vsadil na oblast ovlivněnou jižanskou   kulturou, drsný až nesnesitelný příběh a   samozřejmě na prvotřídní herce. Ze snímku je   cítit napětí od začátku do konce. Postava   Mildred je odhodlaná najít pachatele, ale   přesto sama pro to nic nedělá. Všechny své   naděje vložila do policie, která ji zklamala, a   proto se mstí formou kontroverzních billboardů.   Herečka Frances McDormand, držitelka Oscara za   film Fargo (1995), je v roli přesvědčivá,   působí na diváka opravdu drsně, hrubě, jako   manželka zažívající domácí násilí, i jako   matka, která ztratila dceru brutální způsobem.   Perfektně jí sekunduje Woody Harrelson, který   je od přírody sympaťák. Role šéfa policie   obviněného ze svoji neschopnosti mu evidentně   sedla a v podstatě doufáme, že vše skončí   dobře. Bohužel opak je pravdou. Za zmínku   stojí Sam Rockwell, který za tuto roli dostal   už Zlatého Glóba, vystřihl retardovaného   strážníka, který ve čtyřiceti bydlí u své   matky, drží večerku a nenávidí černochy a   teplouše. Rockwell je pravý opak Harrelsona,   ksichtem i charakterem.

Ovšem, interakce mezi   všemi třemi hlavními hrdiny vyvrcholí v jedno   velké nic. Obrovské mínus za konečné   rozuzlení, jestli se tomu vůbec dá tak říkat.   Člověk celé dvě hodiny sleduje uštvanou   Mildred honící se za spravedlností pro svou   mrtvou dceru, nicméně na konci dostane nemastnou   neslanou jízdu v autě s neduchaplnými dialogy.   Za mě tedy přestřelené drama jedoucí   rychlostí Orient expresu a končí stejně jako   on – vykolejeně. Přesně tak se bude cítit   divák u závěrečných titulek.

Autor Peyka, 29.01.2018
Přečteno 423x