Baby Driver (film) 2017

Baby Driver (film) 2017

Anotace: Koho nezaujme tichý týpek s „Ray Banama“ na očích a sluchátky v uších, je s ním něco špatně. Fanoušci Rychle a zběsile a noirového Drive si přijdou na své.

Pár lidí si určitě řekne: ježiši, další film o rychlých autech, gangsterech a podivné love story. Jenže Baby Driver nabízí mnohem víc. Celý příběh stojí na jedné jediné postavě, a to je Baby (Ansel Elgort). Ano, opravdu se náš hlavní hrdina tak jmenuje, nebo alespoň mu jinak nikdo po celý film neřekne. Mladý kluk, kterému před lety rodiče zemřeli při autonehodě, momentálně se stará o svého hluchoněmého pěstounského otce a vydělává, jak se dá. Už první scéna, mimochodem perfektně natočená, divákovi prozradí, čím se Baby živí. Přesněji řečeno, nechává se najímat jako řidič pro velkého bosse (Kevin Spacey) a společně s dalšími pasažéry v autě vykrádají banky. Až když jedna loupež nevyjde, ze zásluhy jednoho obzvlášť otravného týpka (kdo jiný než Jamie Foxx), Baby začne zpytovat svědomí. Důvodem je také jeho nová známost, pohledná servírka Deborah (Lily James). A celé to jde do kytek.

Režisér Edgar Wright, stvořitel Scotta Pilgrima (2010), vytvořil směsici akčního Rychle a zběsile a pomalého Drive (2010) - každý, kdo viděl tento neo-noirový snímek s Ryanem Goslingem coby řidičem bez hranic, právě tomu se Baby Driver nejvíce podobá. Nicméně, Baby má něco, co Drive ne, a to je perfektní soundtrack. Postava Babyho, týpek s Ray Banama na očích a věčně se sluchátky v uších je taková postava pozorovatele. Moc toho nenamluví, ale jako podkres mu slouží perfektní oldschoolový soundtrack výběru hitovek z 80. let. Podobně jako u Whiplash (2015) tvoří hudba 90% úspěchu filmu.

Stejně dobře funguje i chemie mezi hlavním hrdinou a jeho láskou, herečkou Lily James, která si zahrála i podstatnou roli v Oscarové Nejtemnější hodině (2017). Mladý Ansel Elgort zazářil před pár lety v hořkém dramatu podle knihy Johna Greena Hvězdy nám nepřály, ale tady vytvořil vcelku zapamatovatelnou postavu, kterou si divák oblíbí. Sympatické bylo vidět i Kevina Spaceyho v roli mafiána, který Babymu šlape na paty.

Baby Driver mě mile překvapil. Dočkáte se akce, nadupaných scén s auty, výborně vybraný soundtrack a dva sympatické mladé herce v hlavních rolích.

Autor Peyka, 09.04.2018
Přečteno 432x