Exkurze do Národního muzea hudby

Exkurze do Národního muzea hudby

Anotace: Tohle je článek, kterej sem psala o našem výletu do Národního muzea hudby...a protože už jsem sem dlouho nic nedala, tak sem si řekla, že to sem dám ;)

V pondělí 25.2.2008 jsme se po druhé vyučovací hodině vydali v doprovodu pí.prof. Malé a pí.prof. Žufníčkové do Prahy do Národního muzea hudby. Budova muzea vypadá jako nějaký menší palác, má asi tři patra, přičemž expozice se rozkládají jen po celém prvním patře a malé části přízemí. Před začátkem prohlídky jsme každý dostali papír, na kterém bylo několik úkolů a otázek, které souvisely s hudebními nástroji.
V první místnosti se nacházelo několik pláten, na kterých se promítali různé události a styly v oblasti hudby, tři obrazovky s vizualizací a velká bílá sádrová koule, která se točila a byla barevně osvětlena. Ve dvou vitrínách v této místnosti se nacházela expozice několika druhů kytar, dechových nástrojů, ale také třeba violinofon, který vypadá jako housle na které je připojena trubka. V dalších místnostech se nacházela expozice klavírů, harf, smyčcových nástrojů, dechových nástrojů, lidových nástrojů atd. V každé místnosti byla sluchátka, kde jste si mohli poslechnout ukázky jednotlivých nástrojů. Nejvíce ze všech nástrojů mě zaujmuly hřebíkové housle – vypadaly jako malá dřevěná skříňka nebo truhlička, ve které jsou zabodány hřebíky bez hlaviček a hraje se na ně pomocí dřevěné paličky. Dalšími zajímavými nástroji byly třeba pumort (měří 2,7m), serpent, žirafový klavír, orchestrion… Nebyly tam však všechny nástroje, mnoho jich chybělo, například bicí, tamburína, tibetská mísa, panova flétna, židovská harfa, didgeridoo a spousta dalších.
Tato exkurze byla velmi zajímavá a všem vřele doporučuji se tam jít podívat.
Autor Pajiii95, 28.02.2008
Přečteno 642x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Díky za popis, aspoň vim na co se mam připravit

17.03.2008 23:22:00 | Herbert Dalloway

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí