Pearl Harbor

Pearl Harbor

Anotace: Tohle je recenze, ale protože tady málo lidí píše recenze, není v nabídce. Takže jsem to zařadila do reportáží, což vlastně není ani tak daleko pravdy. Proleťme se na Pearl Harbor...

Jeden z nejúžasnějších velkofilmů Hollywoodu, vizuálními efekty nabitý Pearl Harbor, vznikl v tvůrčím tandemu nejúspěšnějšího producenta všech dob Jerry Bruckheimera a režiséra Michaela Baye, kteří spolu natočili mimo jiné i Armagedon.
Hlavní role si zahráli velmi talentovaní herci mladé generace Ben Affleck (vynikl také ve filmech Dobrý Will Hunting, Armagedon), Josh Hartnett (hrál například ve filmu The Fakulty) a Kate Beckinsaleová (ztvárnila hlavní roli ve známém snímku Brokedown Palace). Ve filmu se představí i plejáda hvězdných herců, jako Cuba Holding Jr. (zazářil ve filmu Jerry Maquire nebo Ve jménu cti), Alec Baldwin (Outside Providence), Jon Voight (Nepřítel státu) a Tom Sizemore (zahrál si hlavní roli ve filmu Zachraňte vojína Ryana, který mu pomohl k raketovému startu kariéry). Hlavní dvě postavy Ben Affleck a Josh Hartnett si museli projít vojenským výcvikem, což nebylo vůbec jednoduché. Trval téměř měsíc a podobal se normálnímu vojenskému výcviku, kde překonávali sami sebe, aby se do rolí přesně vcítili.
Děj tohoto kritiky uznávaného filmu se odehrává za II. světové války. Avšak před tím než ve filmu vypukne válka, je ukázáno dětství Bena a Joshe. Již jako malí si hráli na piloty s letounem Joshova otce, který byl také vojákem a bojoval proti Němcům za I. světové války. Nástupem Bena se rozjíždí příběh. Začíná lékařskou prohlídkou, která má několik testů: zrak, sluch,… Při kontrole zraku si Ben není vůbec jistý, zda projde. Neumí totiž číst.
Osud je však nezvratný. Neodolá sestřičce Kate, která ho i přes neschopnost pouští bojovat za britské letectvo proti Fašistům. V tu chvíli je mu také velmi těžko opustit náhle propuklou lásku, ale jeho sny bojovat jsou silnější. Po mnoha vzdušných bojích je sestřelen a do Ameriky přichází zpráva, že zemřel v boji jako hrdina.
V tom nastupuje druhá zápletka. Nejlepší Benův přítel Josh jde Kate sdělit onu smutnou zprávu a zamiluje se do ní. Kate stále miluje Bena, ale po několika měsících jeho umrtí podléhá Joshovi. V jedné chvíli přichází živý Ben, což Kate velmi rozesmutní, jelikož je těhotná s Joshem, což on ale netuší. Dva nejlepší přátelé se stávají soky, ale musí spolu bojovat proti japonským pilotům, kteří v neděli 7. 12. 1941 napadli Havajské ostrovy – Pearl Harbor. Během této bitvy Japonci zničili největší americké letecké bojové lodě jako: Arizona, California, Oklahoma a Nevada byla těžce poškozena. K japonské strategii útoku na Pearl Harbor patřilo překvapit jak na moři, tak na souši, kde zničili všechna letiště, která měla chránit přístav.
Jediní dva piloti, kterým se podařilo vzlétnout a způsobit alespoň minimální škody Japoncům byli Ben a Josh.
Po pokořujícím a šokujícím útoku se Amerika odhodlala k odplatě, kdy několik vybraných pilotů, kteří pomocí bombarderů zaútočili na hlavní město Japonska – Tokyo, kde srovnali se zemí továrny na zbraně. Nezničili toho mnoho, ale pro zvýšení sebevědomí to stačilo. V tomto boji nakonec umírá Josh v náručí „přítele – nepřítele“ Bena. Prosí ho, aby se postaral o Kate a zároveň se dozvídá, že je otcem Katina dítěte. V poslední chvíli dává Benovi jasně najevo, že je otcem on. A tak příběh končí.
Film neobsahuje pouze nejmodernější technické efekty, ale vypovídá o lásce obyčejných lidí, kteří se zcela bez příprav ocitli uprostřed mašinérie, nebezpečí a strachu o život, jež s sebou přinesla II. světová válka. Tento film byl velmi dobře přijat kritiky i lidmi z celého světa.
Autor kraaska_, 19.06.2007
Přečteno 605x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

upřímnost oceňuji. Tohle byl můj první pokus, protože to bylo zadáno na slohovou práci ve škole a já čerpala z různých zdrojů, kde bohužel nebylo nic o tom střihu atd. A popravdě mě to ani nenapadlo:-) Byl to jen pokus a je dobré vědět, že kdybych psala nějakou další recenzi, mám se určitým věcem vyhnout. Děkuji.

15.08.2007 08:32:00 | kraaska_

No snad oceníš upřímnost...
Tohle není recenze...spíš jen popis děje filmu plus pár vět o tom, jak byl snímek dobře přijat kritikou (což podle mě vůbec není pravda, trochu dění kolem filmů sleduju a tohle bych rozhodně neřekla). navíc když už se tedy musíš tak rozsáhle zabývat zápletkou, asi není nejlepší užívat přímo jména herců (Josh, Ben, Kate), takhle se přece postavy v tom filmu nejmenují:-)
Nechci tě tím ale od ničeho odrazovat, zkoušej to dál a pokus se svůj text víc strukturovat. Napsat něco o ději je ok, nemusíš ale prozrazovat všechno, pak taky můžeš zkusit zhodnotit scénář, střih, herecké výkony...je toho zkrátka hodně jenže v tomhle tvém textu se o tom filmu nedozvím opravdu mnoho...
p.s.: sekce "recenze i neliterární" je na písmáku...

14.08.2007 23:24:00 | paranoidandroid

k prvnímu komentři - jo, chci skusit žurnalistiku a k tomu druhému komentáři... ehm, nějak nechápu, co tím chtěl kdo říci, no:)

21.06.2007 15:53:00 | kraaska_

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí