Don Quijote De La Ancha

Don Quijote De La Ancha

Anotace: Víceméně kritika na divadelní představení :-)

Každý, kdo se dostane na toto představení, určitě čeká nějaké ztvárnění známého španělského díla z období renesance. Samozřejmě, že původní námět je vtipný a vzhledem k šikovné změně v názvu na počeštěnou "Anchu" leckdo očekává něco vtipnějšího. Omyl.
Již při prvním pohledu na podium vás praští do očí podivná figurína, velká vlajka EU, obraz J.A.Komenského a např. žebřík. Replikám bych dal hodnocení 0/10.
Herečka v roli věrného sluhy je s vycpaným břichem a namalovaným knírem spíše trapná, než komická. Herec coby Quijote působí přesvědčivěji, jen je těžší pochopit, proč má ty prodloužené nohy. Zřejmě má být vtipné, že Ancha je malý a on i snohami činí 2,5 m. Pro kostýmy 2/10.
Když v docela srozumitelné španělštine hlavní protagonista přednese úvod ze samotné knihy, divák se zamyslí v očekávání pointy hry.Tím ale veškerý Saavedrův odkaz končí. Herci totiž prohlásí, že si s diváky vyzkouší "školu hrou" podle Komenského didaktiky a že Quijote je starý profesor španělštiny a Ancha jeho pomocník. Což samo o sobě nepůsobí moc přesvědčivě. Quijote vybere dva lidi z první řady a pojmenuje je podle toho, jak se mu to hodí.Např. já byl svědkem představení, kdy měli službu v pomyslné třídě "Košilka" a "Ofinka". Člověl se nejdřív pousměje, ale když tímto stylem odbydou 45 minut, přestává doufat v hlubší význam "díla".
Že je obecenstvo v rozpacích potvrdil fakt, že ti dva zničehonic začali šermovat, Ancha vzal Quijotovi umělou nohu a tím ho "zabil" a zaujal vítěznou pózu, ve které musel setrvat několik vteřin, než nám došlo, že čeká na náš potlesk.
Oběti z obecenstva byli na konci odměnění publikací o EU. Nevím, jestli jim to za to ponižování stálo a nevím, jestli bych někomu věřil, že tohle vše napsal B.Polívka. Mělo to asi působit jako dokonalá didaktika, geniální improvizace, zavděčení se teenagerům (spíš školákům), ale když se na to dívám celkově zpětně, jsem znechucen - ani Komenský by nebyl rád a Saavedra už vůbec ne. Celkově hodnotím 0/10.
Autor fm1989, 03.09.2009
Přečteno 727x
Tipy 2
Poslední tipující: ewon, Okřídlená Lištička
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Naprosto souhlasím! Bylo to o ničem a člověk jenom zbytečně utratil 50 Kč. Nic jsem se tam nedozvěděla, nic mi to nedalo. Navíc jsem čekala víc od skoro klasiky.

02.11.2010 22:29:00 | Hermionka02

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí