Jak se francouz s geocachingem potkal

Jak se francouz s geocachingem potkal

Anotace: Jestliže se položí otázka „Jak na tebe zapůsobil francouzský geocaching?“, odpovím asi následovně: „Nijak zvlášť.“ A skutečně. V porovnání s českým geocachingem je ten francouzský, jak jinak to říci, slabý odvar.

S množstvím kešek je to poněkud rozporuplné. Ve zkratce shrnuto, na jedné straně je keší moc, na druhé zas málo.

Abych to uvedl na správnou míru, keší je málo celkově, ale moc jich je na jednoho autora.

Uvedu příklad pro porovnání. Český kačer Pe_Bo má cca. 1200 nálezů a vlastní „pouhých“ 17 keší. Oproti tomu ve Francii působí kačer jménem gontran77, který má sice přibližně stejný počet nálezů, avšak keší v jeho držení je podstatně více a to 151. A nedá se říci, že by tento kačer působil v oblasti větší, než Pe_Bo. A takovýchto kačerů je ve Franci relativně dost. Zbytek keší si sem tam urve nějaký jiný.

Tento stav vede hned ke dvěma věcem. 1. Chybí rozmanitost, 2. Tím, že opravdu zajímavá místa jsou již obsazena těmito „monopoly“ vznikají „zbytečné“ keše na méně atraktivních, či vůbec neatraktivních místech. Nyní se ještě vrátím k bodu jedna. Přiblížím Vám to asi takto: Jste ve městě, které je turisticky oblíbené, s průměrnou hustotou památek. A 90 – 95 % keší je od jednoho autora. Ten se zrovna specializuje na micro magnetické keše. Takže jdete po městě a neděláte nic jiného, než že ohmatáváte koše, cedule, atd. Při takovém lovu opravdu není mnoho zábavy a člověk je z keší spíše otráven, nežli potěšen.

Co se týče úkrytů, osobně jsem se nesetkal s nijak zvlášť zajímavou keší, ale to je jen drobnost, ne nutnost.

O to horší je to s listingy. Co se týče objemu informací, nemůže si člověk stěžovat. Ale hinty řešené formou fotky úkrytu se mi zdají jako poněkud nešťastná volba, o to hůře, že si autoři oblíbili umisťovat oné fotky do PDF souborů.

Ovšem nejhorší věc a řekl bych, že dost podstatná je, že většina keší je špatně zaměřena, což v občasné kombinaci s chybějícím hintem, je takřka stoprocentní neúspěch. V případě francouzského geocachingu (neříkám, že vždy, ale relativně často) se jedná o 10 metrové omyly, což už je dost velká komplikace při hledání.

Na závěr bych snad řekl jen pár slov a doporučení. Keškování ve Francii je zajímavá zkušenost a dobré zpestření dovolené, ale žádné velké zázraky nečekejte. Obrňte se trpělivostí a čím vyšší je stupeň připravenosti, tím líp.

Omlouvám se za případné pravopisné chyby.

Vše co jsem zde napsal, berte jako můj názor a dojem, který ve mně přetrvává po návštěvě Francie a ochutnávce úrovně jejich geocachingu.

Pište mi své názory, jak na FR geocacing, tak na článek. Příjmám jakoukoliv kritiku, abych se do budoucna polepšil.
Autor grysom, 16.09.2009
Přečteno 374x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí