Kam kráčíš?

Kam kráčíš?

Anotace: Posádka Aldrinu nezůstane sama!

Sbírka: Předurčeni k záubě

Daleko od domova i od civilizace se z hyperprostoru vynořila osamělá loď. Komandér Peterson, velitel Aldrinu si z těžkým srdcem uvědomoval dopad svého rozhodnutí. S nejvyšší pravděpodobností jsou už teď prohlášeni za dezertéry a za nedlouho po nich půjdou všichni lovci odměn z širokého okolí. Byla to ale chyba nebo udělal dobře? Co je horší vystavit posádku nezpečí, že zemřou ve válce, kterou způsobila lidská chamtivost nebo s nejvyšší pravděpodobností zemřít jako zrádci. Komandér začal pochybovat o svém rozhodnutí. Jako velitel zklamal. Nechal se ovlivnit emocemi. Jak to mohl dopustit nejde jen o jeho život, ale o život celé posádky křižníku Aldrin. Jeho úvahu náhle přerušil hlas poručíka Granta:
,,Komandére z hyperprostoru se vynořilo několik lodí!"
,,Vyhlašte pohotovost prvního stupně! Aktivujte zbraňové systémy a připravte nouzový skok do hyperprostoru!"
,,Pane, zachytili jsme signál flotily Země!"
,,Otevřete koloniální komunikační kanál!"
Ve velícím centru nastal chaos, rozsvítila se výstražná červená světla a rozezněly sirény. Na obrazovce se objevila tvář admirála Hensona:
,,Komandére Petersone žádám vás, abyste okamžitě deaktivoval zbraňové systémy!"
,,Nemohu vás nechat zničit nebo obsadit tuto loď je mi líto, pane! Bez boje se nevzdáme!"
,,Buďte v klidu komandére, nechystáme se vás zničit ani obsadit."
,,A proč bychom vám měli věřit? Jsme přeci dezertéři? A všichni dobře víme jaký je trest! Smrt!"
,,Opravdu jsme vás nepřišli zatknout, nejsme tu z nařízení velení ani vlády! Můžete se přesvědčit, že naše zbraně nejsou aktivovány!"
,,Zkontorlujte to poručiku!"
,,Pane, jejich zbraně jsou opravdu neaktivní!"
,,Dobrá admirále, co tedy po nás chcete?"
,,Jakožto velitel flotily Země jsem rozhodl, že se již dál nebudeme podílet na této válce a tudíž jsme stále na stejné straně."
,,Pane? Myslíte to vážně vždyť víte, co nás může čekat!"
,,Ano to vím komandére a právě, proto nenechám žádnou loď mé flotily, aby tomuto osudu čelila sama! Hlašte se na vlajkové lodi komandére svolal jsem poradu nejvyšších důstojníků flotily. Nemůžeme přeci jen cestovat vesmírem bez jakéhokoliv plánu!"
,,Rozkaz admirále, křižník Aldrin se znovu hlásí do služby, pane! Poručíku Grante, deaktivujte zbraňové systémy a zrušte poplach!"
,,Ano, pane!"
To bylo to poslední, co komandér čekal, ani v těch nejoptimistějších představách nečekal, že by se celá flotila Země přidala na jeho stranu! Pořád tu však bylo velké nebezpečí, i když už nebyly sami flotila Země přecijen patřila mezi ty menší flotily a navíc byla po bitvě v galaxii Virgo dosti oslabena. Zbyla už jen vlajková loď, tři křižníky,dvě fregaty, šest korvet a Aldrin, který byl moderním křižníkem druhé generace jedním zmála v celém vesmíru. To byla jen necelá čtvrtina původní flotily. Ale i to dalo komandérovi naději, když se na jeho stranu přidala jedna flotila proč by nemohli další! Mohou zastavit válku! Konec krveprolití!
,,Poručíku převzměte velení než se vrátím z vlajkové lodi!"
,,Rozkaz, pane!"
****
Uprostřed velící místností lodi Geneuveure sedělo kolem kulatého stolu 12 velitelů lodí, jedna židla byla dosud prázdné. Poté do místnosti vešel mladý muž v modré uniformě. Jeho hnědé krátké vlasy byly rozcuchané a po tváři mu stékal pot. V jeho modrých očích však byl vidět optimismus a naděje. Jeden muž u stolu, podle uniformy admirál, se postavil, aby příchozího uvítal:
,,Rád vás vidím komandére Petersone! Vidím, že jste se při tom útěku také pěkně zapotil! Posaďte se mezi nás!"
,,Děkuji, pane"
Poslední zbývající místo se zaplnilo a admirál zahájil poradu:
,,Jsem rád, že jste se všichni tak rychle dostavili. Dnešek byl pro všechny velice těžký, všichni jsme přišli o své blízké na Zemi a jsem vděčný, že i přes rozhodnutí které jsme učinili jste zůstali s námi. Teď je však na nás rozhodnout, co bude dál! Očekávám vaše návrhy pánové!"
Jako první se ujal slova mladý blonďatý velitel fregaty California:
,,Navrhuji se ukrýt,pane! Nic jiného nám nezbývá!"
,,Děkuji za váš návrh komandére Jonesi, ale myslím, že s našimi zásobami je útěk nejhorší řešení!"
,,Můžeme zkusit najít kolonizovatelnou planetu, pane! Byl by to nový začátek, byli bysme nezávislý a daleko od války!",ozval se komandér jehož tvář hyzdila dlouhá jizva.
,,To je velice dobrý nápad, komandére! Nějaké další návrhy?"
Komandér Peterson se rozhodl připojit se k diskuzi:
,,A co odbojná válka? Můžeme tak získávat suroviny demoralizovat nepřítele a navíc je tu možnost, že se k nám přidají další!"
,,Výborně! Ještě někdo?",zeptal se admirál, ale nikdo další už se neozval.
,,Máme tu tedy tři návrhy: ukrýt se, najít kolonizovatelnou planetu nebo vést odbojnou válku."
Velitelé se mezi sebou začaly dohadovat:
,,Ukrýt se? Zešílel si? Vždyť chcípnem jako nějaký krysy! Nemá to žádnou budoucnost!"
,,A vést válku, když právě kvůli válce jsme opustili armádu je podle tebe lepší?"
,,Rozhodně lepší než zalézt a zhebnout v nějaký díře!"
,,A co třetí návrh? Najít kolonizovatelnou planetu?"
,,A cím jí podle tebe kolonizujem? Nukleárníma střelama? Nemáme téměř žádné vybavení na kolonizování! Jsme válečná flotila!"
,,Kolonizace je, alespoň nějaká naděje!! Válka tak může skončit!"
,,Možná tak ve snu nejen, že máme nedostek vybavení, ale navíc je téměř nulová šance, že bysme planetu, která by se dala kolonizovat našli!!"
,,Je to sice malá šance, ale je to šance! Úkryt je jistá smrt a odboj to je přímo sebevražda!"
,,Má pravdu!"
,,Ne nemá, když budeme bojovat je šance zvítězit a můžeme nastollit mír sami svrhnout vládu! Někdo se k nám přidá! Lidé už mají dot války!
,,Vy jste všichni úplně zešíleli musíme se ukrýt nebo zemřeme!"
Situace začínala být opravdu kritická vypadalo to, že se strhne rvačka debatu však rázně ukončil admirál, který do té doby mlčel:
,,Už dost! Chovejte se jako důstojníci!Přejděme k hlasování! Kdo hlasuje pro úkrytí?"
Hádka utichla a komandér Jones jako jediný zvedl ruku. Když viděl, že je sám rozkřikl se:
,,Jste šílenci, všichi zemřem!"
,,Dost Jonesi!Takže tu máme jeden hlas pro ukrytí. Kdo hlasuje pro nalezení kolonizovatelné planety?"
Nejistě se zvedla jedna, poté dvě a na konec šest rukou.
,,Je tedy rozhodnuto, pokusíme se najít kolonizovatelnou planetu! Děkuji vám všem a teď se prosím vraťte zpět na své lodě, já mezitím informuji posádku!"
Autor Obscuro, 19.06.2010
Přečteno 239x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí