Empathy,1.kapitola

Empathy,1.kapitola

Anotace: Predstavte si svet,v ktorom už vaše myšlienky nie sú tajomstvom.Predstavte si ľudí,ktorí vás odhadnú na prvý pohľad.Ženu,ktorá má pomôcť...muža,ktorý zabíja...Predstavte si Empathy...

1.kapitola
Miami,2011

Po preplnenej ulici mesta Miami sa rýchlym krokom ponáhľal mladý muž s vlasmi medenej farby, ktoré mu siahali asi po plecia. Bol vysoký a na tvári mal slnečné okuliare. Oblečené mal čierne džínsy a bielu košeľu, cez plece mal prehodenú tašku s notebookom.
Vyzeral úplne rovnako ako ostatní ľudia, ktorí sa ponáhľali ulicami mesta Miami za povonnosťami. A predsa bol iný.
Rýchlym krokom prebehol okolo novinového stánku a zamieril ku malej kaviarni s terasou.Tam si sadol k nenápadnej žene s tmavými vlasmi,ktorá práve čítala noviny.
Keď si k nej sadol ,odložila ich a pozrela sa na neho. Chvíľu na seba len nehybne hľadeli. Prerušila ich až čašníčka, ktorá sa ich opýtala, čo si dajú a netrpezlivo pri nich stála. Muž si objednal slabú kávu a žena čokoládové frappé. Keď čašníčka odišla, žena prehovorila: "Zdravím vás, Reid."
Mladík si dal dole okuliare a premeral si ju prenikavými hnedými očami.
"Podľa vášho správania usudzujem, že ste nervózna, Formanová," prehovoril ticho.
"Na to, aby ste to vedeli, nemusíte byť empatik," odvrkla tmavovláska, "ide vám o život."
V tej chvíli sa vrátil čašníčka a priniesla im objednané nápoje. Mladík sa na ňu usmial a chvíľu ju sledoval .Keď odišla, opäť sa pozrel na svoju spoločníčku. Vôbec nevyzeral znepokojený správou, ktorú mu oznámila.
"Skúste mi povedať niečo, čo neviem," prehovoril a napil sa kávy, akoby nič,"je tam málo cukru...."
Žena sa nahnevane naklonila dopredu a zlostne zasyčala:" V tom prípade asi viete aj to, že Thompson vás odhalil."
"Formanová..."začal,"pracujem ako analytik, čiže som podozrivý...Thompson ale môže len hádať, či som empatik...Nemá nijeké dôkazy. A keby aj mal - mne vláda nemôže spraviť nič. Keď som nastupoval do FBI ,od svojho šéfa som dostal úplnú imunitu voči takýmto obvineniam."
"Ale je to pravda," šepla žena," vy ste empatik."
Mladík sa oprel o operadlo a sledoval ju.
"Ako som povedal, "prehovoril, "dokážte mi to...Nemáte nijaký dôkaz."
"Mali by ste mať strach ,Christopher," namietla žena," keď Thompson objaví empatika,tak ho dá zabiť...aj keby to bola jeho vlastná matka. A on to urobí. A bude mu jedno, či budete mať imunitu od samotného prezidenta. Zabudne na to,že ste priatelia, a dá vás nemilosrdne zabiť..."
"Zabudli ste na jednu vec, Amanda Formanová," prerušil ju Reid, "mám IQ 188...a predvídam."
Potom vstal, dopil kávu a zavolal čašníčku aby jej zaplatil. A potom pokojne odišiel.
Autor Elyona, 14.07.2011
Přečteno 294x
Tipy 6
Poslední tipující: Obsidia, pisálek, Darwin, Učitel, Kes
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Docela zajímavá myšlenka.

Jen provedení trochu pokulhává. Vzhledem k tomu, že se na konci tohoto dílu ke svému daru defakto přiznal.
Mimochodem - takoví lidé nejsou empatičtí, ale telepatičtí. Alespoň dle mého soudu. Empatyci dokáží pouze vnímat nálady a rozpoložení druhých. Ale je docela dobře možné, že je to jen můj úhel pohledu :)

Každopádně uvítám další dílek :)

15.07.2011 14:04:00 | Kes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí