Empathy

Empathy

Anotace: Predstavte si svet,v ktorom už vaše myšlienky nie sú tajomstvom.Predstavte si ľudí,ktorí vás odhadnú na prvý pohľad.Ženu,ktorá má pomôcť...muža,ktorý zabíja...Predstavte si Empathy...

5.kapitola
"A smrť je zlo – tak bohovia dali: veď keby bola krásna, tiež by umierali... "

Sapfó

Prebúdzal sa len pomaly, jeho zmysly boli celkom otupené...necítil pachy, nepočul zvuk, necítil látku pod svojimi rukami...
S námahou otvoril oči. Cez okno prenikali do izby lúče horúceho miamského slnka a vytvárali na náprotivnej stene abstraktné tvary.
Bol úplne mimo. Asi to prehnal s liekmi na spanie...
On mal každý deň chuť zdrogovať sa . Aby bol úplne mimo a aspoň chvíĺu bol sám so svojimi vlastnými pocitmi.

Ozvalo sa zaklopanie na dvere. Ani sa nenamáhal postaviť z postele, bol ticho. Zaklopanie sa ozvalo znova a keď nič nepovedal, dotyčný vošiel dnu. Bol to Thompsom.

Reid sa rýchlo posadil.
"Pokiaľ si prišiel preto, aby si mi povedal, že ti nemám liezť do hlavy a podobné veci...Nemám náladu sa s tebou teraz dohadovať. Veľmi rád by som šiel do práce a dal su kávu."
"Fajn, neprišiel som sa s tebou hádať," povedal Thompson,"chcem sa ti ospravedlniť...za ten včerajšok."
Podal Reidovi ruku. Ten chvíľu váhal, no napokon ju prijal.

--------------------------------------------------------------------

Budova FBI, kancelária agentky Angeliny Nicholsonovej

"Včera ráno našli zavraždeného podnikateľa Williama Pottera," oznámila Angelina, keď jej tím sedel v kancelárii okolo okrúhleho stola. Reid zíval a v ruke držal pohár s kávou, Black zamyslene čítal spis. Angelina mu ho vzala a podala ho Reidovi.
"Čítaj, profilista," povedala mu Angelina, "ukáž, aký si génius."
"S radosťou, vaša výsosť," zaškeril sa Reid," za pár minút to mám prečítané".
"Policajný zbor mesta Miami to posunul nám... sú si istý, že ideo sériového vraha...William Potter bol mladý a bezúhonný podnikateľ, ktorý priam striktne dodržiaval zákony..." oboznamovala ich Angelina so skutočnosťami," Reid, keď dočítaš ten spis-"
" Už sa stalo, Angelina," prerušilju Reid,"mal okolo tridsať, skvelú kariéru , manželku, dcéru a kopu peňazí...jeho dcéra a manželka boli posledný týždeň na návšteve vo Virgínií...možno im to zachránilo život. Telo našiel Garry Monroe, člen donáškovej služby...Potter si vraj objednal nejaké veci...zaujímavé však je, že Potter posledné dva dni nedvíhal telefón ani sa nikomu neozval...a výsledky z toxikológie tvrdia, že v čase smrti bol pod vplyvom omamných látok...konkrétne heroín...príčinou smrti je jedna presná rana do srdca zo strelnej zbrane...balistiku práve robia odborníci...okrem toho mal i mnoho iných rán, akoby po bitke...nenašli sa nijaké stopy po násilnom vniknutí ani po boji..."
"Fajn ,pán génius," prerušil ho Thompson," čo z toho usudzuješ?"
"Na mieste činu sa nenašla nijaká DNA, ani odtlačky prstov..."prehovoril Reid," z toho môžem usúdiť, že náš subjekt nie je nováčik...možno by sme ho našli v záznamoch, ale nemáme DNA...je teda skúsený a toto nie je jeho prvá vražda...Asi je aj silný, ak premohol takého silného muža ako Potter...Čo sa týka toho heroínu...Potterovi príbuzný odmietajú priznať, žeby bol niekedy závislý...policajti prehľadali celý jeho dom anenašli vôbec nič, tak preto si myslím, že drogu užil inde..."
" A možno ju do tela nedostal dobrovoľne," vyhlásil Black," na mieste činu sa našla aj srdcová sedma..."
"Vrah sa nám posmieva," skočil mu do reči Reid. Thompson na neho zazrel.
"Čo keby si nám, trochu nevzdelaným povedal, ako to myslíš?" poznamenal Thompson. Nicholsonová sa zasmiala. Reid sa postavil.
" V jednej kartovej hre znamená srdcová sedma návrat do hry," vysvetľoval Reid," a keďže si myslím, že má už nejakú tú vraždu za sebou..."
"...oznamuje nám, že sa vracia späť do hry," prerušil ho Black," výborne ,Reid.Vidím, že ten doktorát zo psychológie ti v osemnástke nedali len tak...Povie Nicholsonovi, aby nám preveril podobné vraždy z minulých rokov..."
"Ak práve nebude hrať nejakú hru," zasmiala sa Morganová," volal mi včera o jedenástej v noci...a to preto, lebo vraj dosiahol najvyšší možný level v nejakej počítačovej hre..."
"Mali by sme ho dať na odvykačku," poznamenal Thompson.
"Fajn, ste dobrí," prerušila ich Nicholsonová," Reid, na vytvorenie presnejšieho profilu asi potrebuješ ešte nejaké informácie... pôjdeš so mnou a Blackom za Potterovou rodinou...Morganová nech ešte prebehne toxikológiu...Thompson nech preverí Potterovu minulosť. Uvidíme či je skutočne taký čistý, ako sa zdá...Wilson má na starosti tie vraždy."
Autor Elyona, 24.07.2011
Přečteno 503x
Tipy 4
Poslední tipující: Darwin, Kes, Učitel
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí