Empathy, 6.kapitola

Empathy, 6.kapitola

Anotace: Predstavte si svet,v ktorom už vaše myšlienky nie sú tajomstvom.Predstavte si ľudí,ktorí vás odhadnú na prvý pohľad.Ženu,ktorá má pomôcť...muža,ktorý zabíja...Predstavte si Empathy... Ďakujem za tipy a komentáre, pokračovanie skúsim napísať čo najskôr

6.kapitola

Aby sme mohli ohodnotiť čnosti človeka, netreba sa naň pozerať pri veľkých udalostiach, ale pri každodennom živote.

Blaise Pascal


Detroit, Michigan. Pred dvadsiatimi rokmi

Tomovi Blackovi boli tie vraždy od začiatku podozrivé. Ako analytika a začínajúceho agenta FBI brali jeho slová na ľahkú váhu. Bol si istý, že išlo o séroivého vraha. Bol si istý, že FBI sa na ten prípad nevykašlala náhodou. A tak sa rozhodol pátrať na vlastnú päsť.
Všetko obete boli manželské páry, zabila ich guľka z Glocku 21, vystrelená z bezprostrednej blízkosti. A všetci mali deti v rozličnom veku. Obete navonok nič nespájalo. Boli to úplne obyčajní obyvatelia mesta Detroit v štáte Michigan. Aspoň to tak vyzeralo, kým ste sa nerozhodli pátrať hlbšie. Vtedy Black hneď pochopil, prečo FBI nechala ten prípad plávať.
Ich deti boli empatické.
Malá Jeny Wilcocková, dcéra Jennifer a Brada. Oscar Blaise, šesťročný, syn pána a pani Blasovcov. William Potter. Denny Black. Elissa Rogersová. Ellie Blendová. A Christopher Reid, syn Alexandry a Thomasa Reidovcov. Jeho otec bol policajt na oddelení vrážd a matka bola psychologička.
Nech išlo o čokoľvek, len to začalo. Tam ,kde sú empatici, sa chystá niečo veľké. A zlé.


Miami, Florida. Súčastnosť

"Grécka lyrička Sapfó, žijúca v roku 630 pred naším letopočtom raz povedala: A smrť je zlo- tak bohovia dali. Veď keby bola krásna, tiež by umierali," vyhlásil Reid počas cesty autom k pozostalým po Williamovi Potterovi. Sedel vzadu, kým Black šoféroval a Angelina čítala spis na sedadle spolujazdca.
"A čo z toho vyplýva, Reid?"opýtala sa Nicholsonová a zatvorila spis.
"Ľudia sa odjakživa báli smrti," povedal Reid," mali strach z toho, že nad ňou nemajú moc. Možno aj preto vrahovia zabíjajú. Chcú si dokázať, že majú moc nad smrťou."
"Preniknúť do ich myslenia je úplne nemožné," vyhlásil Black.
"Ale nie pre analytikov," namietol Reid. Zazvonil mu mobil. Bola to Moraganová. Zdvihol a zapol reproduktor, aby mohli rozhovor počuť aj Nicholsonová s Blackom.
"Fajn Morganová, môžeš hovoriť," povedal Reid a oprel sa.
"Už bolo načase, génius," vyhlásila Morganová," práve prišla balistika a hádaj čo."
"Nemáme čas na hádanky, Morganová," prerušil ju Black," tak hovor."
"Padnete na zadok keď vám poviem, z akej zbrane pochádza guľka, ktorá zabila Pottera," naťahovala ich ďalej patologička.
"Radi by sme sa to raz aj dozvedeli, Morganová," prehovorila Nicholsonová," tak radšej spusti, lebo ti dám padáka."
"Glock 21, kalibru 45 ACP," oznámila im Morganová konečne," zbraň špeciálnych agentov FBI."
Reid si povzdychol a Black silnejšie zovrel volant.Morganová však nemohla nič počuť a preto pokračovala:" Wilson preveroval ti vraždy z minulých rokov...a našiel prípad sériového vraha, ktorého média volali Agent, lebo zabíjal zbraňou špeciálnych agentov...Jeho obeťami boli manželské páry s deťmi ...bolo to v rokoch 1991 .Sedem manželských párov...zabila ich guľka do hrude. A William Potter bol dieťaťom jednej z obetí...Viac som sa nedívala. Len, čo Wilson postúpi do ďalšieho levelu World of WarCraft, prinútim ho, aby to vytlačil. Deti tých obetí ešte žijú."
"Je možné, že náš subjekt chce pokračovaž vo svojom diele spred niekoľkých rokov tým, že zabije deti svojich minulých obetí?"
"Si hlavička, génius," povedala Morganová,"ale..."Morganová odrazu stíchla. "Och, Bože,"šepla," Reid, tvoji rodičia sú jednými z obetí..."

--------------------------------------------------------------------------------

Neznáme miesto a neznámi čas

Keď jej z očí odstránili šatku a ona sa mohla rozhliadniť okolo seba, nesmierne ju prekvapilo to, čo uvidela.
Sedela na staro vyzerajúcej stoličke, ruky mala voľné, taktiež i nohy. Jej väznitelia sa zrejme neobávali toho, že by mohla utiecť. Miestnosť, v ktorej sa nachádzala, bola veľká , no bez okien.Bola si úplne istá tým, žeje to niekde pod zemou, lebo tam bolo chladno a cítila potuchlý zemitý pach, ako keď vojdete do starej pivnice plnej zemiakov, ktorú dlho nik nevetral. Steny boli pokryté odpudzujúcou zelenou plesňou.
Keď si uvedomila tieto veci, všimla si aj ďalšiu vec. Na podlahe bol nakreslený pentagram a oproti nej stáli traja muži. Dvoch z nich poznala , boli to tí dvaja, ktorí ju uniesli z Miami Beach. Teraz mohla povedať, že pochádzajú asi z Latinskej Ameriky , pretože boli tmaví. Z ich tvárí sa nedali vyčítať nijaké city.
Ten tretí bol zahalený do plášťa s kapucňou a nevidela mu do tváre.
Mlčala. Nevedela prečo, ale bola si istá tým, že jej neublížia. Bolo to šialené, ale ona mala pocit, že sa deje niečo veľké. Niečo, čoho sa má ona zúčastniť.
"Vitaj u nás, Samantha," povedal ten tretí a dal si dole kapucňu.

----------------------------------------------------------------------------------

Miami

"Nikdy som nechcel vedieť podrobnosti o vražde mojich rodičov," povzdychol si Reid, keď Morganová zložila," nechcel som čítať ich spis..."
"Ja som sa tomu prípadu venoval," oznámil mu Black a spomalil," ale FBI sa na to vykašľala...Ale teraz to budeme musieť znova otvoriť, pretože ten prípad sa derie na svetlo Božie."
"Hneď, ako sa pozhovárame s pozostalými, vytvorím konečný profil nášho subjektu..." povedal Reid. Nicholsonová aj Black hneď pochopili, že nechce, aby hovorili o jeho rodičoch. Ale Nicholsonová očividne nemala v pláne nechať to tak.
"Reid, teraz si na zozname potenciálnych budúcich obetí!" povedala agentka, " uvedomuješ si to? Si v nebezpečenstve!"
"Som agent FBI a vlastním zbraň, aj keď zbrojný preukaz som dostal len s odretými ušami,"povedal sucho Reid," a bývam s Thompsonom. Čo by sa mi mohlo stať?"
"Ty sám si povedal, že náš subjekt je skúsený," namietol Black," a ver mi, že je úplne zbytočné skrývať, kto vlastne si."
Reid sa na neho neveriacky pozrel, pokúsil sa niečo povedať, no z úst mu nevyšlo ani hláska.
" Asi chceš vedieť, odkiaľ to viem?" pokračoval Black,"je to dlhý príbeh. Keď som začínal v FBI, pracoval som na prípade sériového vraha menom Agent. bolo to ťažké, pretože viktimológia bola úplne odlišná...obeťami boli manželské páry, len to mali obete spoločné...a ešte to, že mali dieťa. Ináč sme nemali nič, nedalo sa zistiť, kto je potenciálnou budúcou obeťou. A potom sme zistili jedno: deti tých ľudí boli empatici. A mali sme viktimológiu, mohli sme tým ľuďom pomôcť! Ale FBI sa na ten prípad vykašľala...a všetci agenti dostali prísny zákaz o prípade hovoriť. Ale teraz sa to znova derie na svetlo božie. Reid, ty by si si mal dávať poriadny pozor, lebo v uliciach Miami sa rozbehol lov na empatikov."
Autor Elyona, 04.08.2011
Přečteno 343x
Tipy 4
Poslední tipující: Darwin, Učitel, Kes
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Prima. Tenhle díl už má šťávu a začíná se to pěkně zamotávat. Jen tak dál ;)

04.08.2011 14:59:00 | Kes

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí