Anna

Anna

Anotace: Prolog. Jde o velký celek, zveřejním jen kousek. Ale zoufale potřebuji zpětnou vazbu.

Prolog

To kdysi dávno, přesnější datum v knize nebylo, se na světě objevila žena, která sbírala smutek. Chodila s košíkem po zemi a všude tam, kde ji potřebovali, navíjela pláč a žal na dlouhé klubko, které ukládala do košíku.

Když už bylo klubko příliš velké a do košíku se nevešlo, přemýšlela, kam jej dát. Bála se, že vypadne a začne se rozmotávat.

Dlouho ji nic nenapadalo. Sedávala pod korunami stromů, pohrávala si se světlou, tenkou přízí, a přemýšlela, co s ní. Tehdy se jí zdál sen, v němž jí Ohnivá panna poradila, že nejlepší bude, když klubko spálí. Tak se vyhne tomu, aby jej někdo zneužil. A zem už se o jeho popel postará.

Žena se ráno probudila s dobrou náladou a vydala se do města, aby si u kováře vyprosila plamínek. Kovář měl zrovna plno práce. Přijel k němu zvláštní muž s kápí na hlavě, a požádal ho, aby mu okoval koně. Že prý po dlouhé cestě je to potřeba.

Kovář měl z muže i jeho koně strach. Byl by přísahal, že zvířeti z nozder občas vyšlehla jiskra a dech měl tak horký, že mu popálil rameno. Muž slezl z koně, posadil se venku na lavici a čekal.

A v tu chvíli spatřil ženu s velkým klubkem, která žádala kováře o oheň.

Temný pán vyčkal, až kovář dokončí svou práci, dobře mu zaplatil, vyšvihl se na koně a uháněl za ženou, která s malou lucerničkou s plamínkem mířila k lesu.

Po dobrém ji vybízel, aby mu klubko vydala. Když však odmítla, kůň se vzedmul na zadní, muži spadla kápě z hlavy… a nebohá žena pohlédla do očí samotnému ďáblovi.

Vyrval jí klubko z náručí a dýchnul jí do těla nemoc zlou, na niž za pár dní v hrozných bolestech zemřela.

Klubko pak v pekelných prostorách svěřil otrokyním a přikázal, aby z něj utkaly plátno.

Plátno pak musely natáhnout do rámu v barvě nejčernější noci a zanést ďáblovi k nohám.

Měl radost, vlastnil lidský smutek. Začaroval obraz tak, aby vždy ukazoval postavu to-ho, která se nejvíce trápí, a vyslal obraz zpět do světa.

Snadno tak poznal, kdo má zlomené srdce, komu někdo zemřel, obraz člověka vtáhnul do sebe, nepustil jej už nikdy ven… a tak se mohl ďábel na jeho neštěstí přiživovat, dokud nezbyla jen podobizna na obraze.

Bůh se dozvěděl o zvěrstvu, kterého se ďábel dopustil, a rozhodl se obraz mu vzít. Ob-daroval tedy živelné víly nebeským štěstím, aby jim ďábel nemohl ublížit, a vyslal je pro ob-raz.

Dokázaly ho vzít a přinést. Ale dlouho se Bohu nedařilo vzít z něj černou magii, již do obrazu pekelník vložil.

Černá magie totiž nejde nikdy úplně vzít. Nejde se jí zbavit, aniž by po sobě zanechala stopy.

Ale Smrt tenkrát přistoupila k Bohu a podělila se s ním o svůj nápad. A on souhlasil.

Smrt do Černého obrazu vložila poslední cestu. Místo, kam se dostali lidé, kteří zemře-li. Živly se postaraly o to, aby jeho prostor bylo co nejkrásnější. Aby šli lidé na druhý břeh šťastní a veselí, aby se nebáli smrti a jejího světa.



Zavřel cestu do obrazu lidem smutným a plným stesku, nechal ho postavit do kostela v hlavním městě, kde se o něj pan farář pěkně staral, a myslel si, že nad ďáblem vyzrál.



Ale zlo se odjakživa snažilo mít poslední slovo. Když už je tedy Černý obraz cestou na onen svět, ať má i svého převozníka! A ďábel vymyslel formuli, kterou kouzelník vložil do Morové knihy. Formuli, která zaklela toho, na nějž byla mířená, navěky do obrazu. Nemohl se nikdy vrátit zpět do světa lidí a nemohl ani zaklepat na samotnou Smrt.



Bohu to bylo líto, ale nezmohl s tím nic. Tak se alespoň postaral o to, aby se člověk, který zde uvízne, měl co nejlépe a aby měl kolem sebe vždy milo a útulno.
Autor Aaliyan, 18.05.2018
Přečteno 429x
Tipy 1
Poslední tipující: Taron
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nějak se mi nezdá to rozložení dobra a zla. Dabel lpí na jednom obrazu, místo aby chtěl uchvátit svět a vládnout lidem, nebo je manipulovat. Smrt dobrosrdečně asistuje bohu. Navíc ty komplikace kolem obrazu, nejprve klublo, pak zvláštní obraz, pak cesta do obrazu, na konci cesty ráj či co, pak zase kouzelná formule. A za všechno může babka. Chybí mi tam nějaká základní premisa, řád a motiv toho všeho. Připomíná mi to pohádku o kouhotkovi a slepičce. Ale je to jen úryvek, kdo ví :)

27.09.2018 15:58:04 | Pelican

Ještě mě akorát napadá, že ďábel nemusí vždy odpovídat tomu, co máme "zapsáno", ta moje postava ďábla, dobra, zla, smrti, i Boha, je v tomhle příběhu jiná. Ale to je právě ten průšvih, že ten úryvek o tom nevypovídá vůbec nic.

28.09.2018 23:32:07 | Aaliyan

No, ono se to úplně asi nepovedlo, dát sem ten úryvek. Je to prostě fakt velký celek a musí tak asi zůstat. Takhle to opravdu není prostě dobře. Ale co, zkusila jsem to :-)

28.09.2018 23:30:58 | Aaliyan

Začátek hned vzbudí zájem a zvědavost - dívka s klubkem... Potom se objeví ďábel a Bůh a začne to být příliš biblické. Těžko se představuje, jak to může pokračovat, ale pokud jde pouze o prolog, který připravuje půdu a celé dílo se netýká biblických postav, tak bych rád četl dál :)

05.07.2018 22:51:09 | Taron

Ne ne, vůbec se to netýká biblických postav :-) ten význam a smysl toho "boha" zde vyplyne opravdu až s postupem času.

Děkuji za komentář, přidám další kousek :-)

08.07.2018 16:30:32 | Aaliyan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí