The chosen one

The chosen one

Anotace: Je to můj první pokus o román, tak komentujte, kritizujte (i když hezký komentář taky neuškodí) a hlavně si to užijte;) PS: Pořád nevím jaký jméno dát hlavní hrdince, návrhy přijímám s otevřenou náručí.

Už ráno jsem se cítila zvláště. Bolest v hrudi, která poslední rok a půl prakticky neustávala, se mi dnes zdála silnější než obvykle. Navíc jsem zaspala, takže nebyl čas na chvilku kreslení, zpěvu nebo nějaké jiné kreativní činnosti, které by my mohly pomoct, jako obvykle. 

Naházela jsem do sebe snídani, sebrala aktovkou a sluchátka a doběhla jsem na zastávku autobusu. Jako obvykle tam nebyla místa k sezení, takže jsem zůstala stát a pobrukovala si své oblíbené písničky, které mi zněly v uších. 

Den probíhal téměř jako obvykle, kromě dvouhodinovky češtiny, kdy mě asi v půlce začala bolet hlava. Naštěstí mi naše češtinářka dovolila jít na záchod, kde jsem narychlo složila krátkou básničku, aby se mi ulevilo. Je to absurdní, já vím, ale pomáhá to. 

Když škola konečně skončila, ulevilo se mi. Sebrala jsem poslední zbytky sil a došourala se k zastávce. 

V autobuse to úplně nevonělo, ale alespoň tam volná místa k sezení. Posadila jsem se na jedno z nich a vytáhla malý deníček, který jsem pro případ nouze nosila s sebou. Napsala jsem pár řádků básničky, která mě právě napadla. Vlny bolesti na chvilku ustaly a tak jsem se pokusila usnout. Spát v autobuse pro mě bylo obvyklé, protože večer jsem mývala nejhorší pocity a nezřídka jsem usínala až po jedné hodině v noci. V mobilu jsem měla uložený budík, který zvonil přibližně v čase poslední zastávky před tou mojí. 

Dnes jsem ale nemohla usnout. Po chvíli se ve mě zase začal rozmáhat pocit marnosti, a tak jsem zase začala psát do deníčku. Už byl skoro plný. 

Člověk by možná řekl že po roce a půl si na bolest zvyknu, ale přišlo mi, že se stále stupňuje. Dnes to ale bylo ještě horší než obvykle. 

Když autobus zastavil na zastávce před domem, kde jsem bydlela, oddechla jsem si. Opustila jsem smradlavý autobus a vytáhla klíče od domu. V něčem je výhoda mít zastávku přímo před domem. 

Doma jsem se, po důkladném přivítámamkou, odebrala do svého pokoje. Během přípravy papírů a pastelek jsem se usmála. Konečně prázdniny. A to jsem ani netušila, jak důležité budou. 

Autor Quenya, 16.04.2023
Přečteno 129x
Tipy 9
Poslední tipující: cappuccinogirl, o3_gambit, Azura0033, Helen Mum, LuMaRy, mkinka, Frr
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zajímavé, říkal jsem si, že když už...měl bych začít od prvního dílu tvého příběhu...je v sekci fantasy, tak jsme zvědavý kudy se to bude ubírat...

01.11.2023 21:51:20 | o3_gambit

Dávám Ti 2 body (ST), Quenyo... přesto, omlouvám se, ale zarazil mě v textu výraz "smrad," nějak mi k dívce-básnířce nepasuje :-(

11.06.2023 10:49:49 | Helen Mum

Opraveno;)))

11.06.2023 10:52:44 | Quenya

Ne, to nemusíš, nechci zasahovat do Tvého textu, jen mě to předešlé slovo tak nějak bouchlo do očí :-)))

Ale ano, je to lepší :-)) děkuji :-)

11.06.2023 10:55:32 | Helen Mum

Mně nevadí částečně opravovat dílo podle komentářů, když s nimi souhlasím a nemění to příběh

11.06.2023 10:56:55 | Quenya

Je lepší dělat mezery,odstavce,pro čtenáře je to lepší, že vnímá obsah.a co hrdince dat jméno Adriana
Já to slyšela v muzikálu kdysi a to jméno se mí líbilo.pokracuj a těším se na další.tvoje mkinka

16.04.2023 11:08:25 | mkinka

Děkuju, je to první dílo, co jsem kdy kamkoli posílala a bála jsem se, že se to nebude líbit. Adriana je dobrý nápad a odstavce a mezery se budu snažit dělat

16.04.2023 12:15:24 | Quenya

Přidávat to bez podtrhnutí, mně se to takhle fakt blbě čte. Poslední dobou si všímám, že se používá až příliš spojek, spojkových částic na začátcích vět, což mě dost irituje. Opakování stejných významů a vět za sebou příliš často(aby se mi ulevilo, ulevilo se mi, a, a, a, mi, mi, mi). I sem do začátku bych nacpal pár jmen hlavních postav. Je to takový standart a samozřejmě si dát pozor na sloh, slovosled nebo skladbu vět a čárky .) Postava? Mladá žena, mladé jméno, co takhle Nela Svobodová .)

16.04.2023 11:03:18 | Constantine

To podtrhnutí jsem tam nedala schválně. Děkuju za zpětnou vazbu

16.04.2023 12:17:50 | Quenya

Ok, ale pokud budeš příběh situovat do Čech, vyvaroval bych se cizím jménům jako právě Adriana, pokud něco takového, mystického a mnohovýznamového, tak třeba Ariadna .)

16.04.2023 18:33:16 | Constantine

Ještě uvidím, ale jméno Adriana se mi fakt líbí;)

17.04.2023 07:24:58 | Quenya

Tak se drž ať to má spád .)

17.04.2023 08:17:23 | Constantine

Budu se snažit

17.04.2023 11:19:49 | Quenya

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí