King's field- Domovina

King's field- Domovina

Anotace: fiktivní svět mýma očima. Nevím, co se v něm stane, stejně jako nevím, co se stane v tom mém. Pravý svět se odráží jako odraz na hladině jezera v mém románu. Vystupují v něm postavy mě blízké z mého života a děj je z několika procet taktéž shodný.

,,Dobrý večer, Vaše cestovní pasy, prosím!" pronesl naučenou frázi pihovatý celník s mohutným knírem pod nosem. Nakrátko střižený řidič dodávky mu podal pět červených knížeček a čekal na pokyn pokračovat v cestě do své rodné země.

,,Konečně čeština!" pronesl jedním mohutným nádechem Ivosh znaveně z útrapné cesty z Francie. Celník kývnul hlavou a bílé auto s kouřovými skly se dalo do pohybu. Z pole na něj koukala cedule oznamující blížící se první čerpací stanici na území České republiky. Popraskaná silnice byla lemována kasíny a night kluby svítícími všemi odstíny červené a růžové. Jean-Michel mohl ještě naposledy přeložit poslední francouzský nápis ,,Moulin rouge", a pak už se zcela oddal kráse zapadajícího slunce, která bylo stejně krásná jako v okolních státech. Paprsky si hrály se stébly ječmene a jeho fousky barvily do zlatava. Pro Michela to byl jeden z nejkrásnějších pohledů, co znal. Vůbec celá příroda ho již od mala fascinovala. Ta rozmanitost, monumentálnost, ta nedobytnost!

Pak se slunce schovalo za šedé domky bez střechy porostlé břečťanem a deseti očím se ukázala i jiná stránka česka, ta smutnější. Zabetované betonové lavičky v betonových panelech, které představovaly chodník, byly pro jistotu neukradelnutosti přepásány mohutnými řetězy, neoholení pouliční cestovatelé se váleli po kanálech s tím nejlevnějším pivem a z leckteré zdi, zdali ne každé jste se mohli dozvědět, kdo všechno je přinejmenším hajzl.

Pak naštěstí pro Michela/ proč o něm psat ve třetí osobě, když jsem to sám já!/ betonové kostky nazývané domy ustoupily a před sebou se mi zjevil celý nebeský oceán zbarvený do růžovofialova se sytě oranžovým srpečkem, který zapadal za horizont kdesi na pálavě. připadalo mi to, jako kdyby někdo vyklepl na nebe žloutek z vajíčka sneseného pravou venkovskou slepicí.

Pak slunce zapadlo úplně a nastala tma...
Autor Muta cum liquida, 16.07.2007
Přečteno 299x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí