Nevěsta 3.díl

Nevěsta 3.díl

Anotace: Další díl delší detektivní povídky. Prosím o komentáře, případně hodnocení..

Byt Kate Stingové byl až poslední v dlouhé prostorné chodbě. Scottová ještě ani nestiskla zvonek s nápisem Stingová, Dumas, když vtom se otevřely dveře a před nimi stanul vysoký světlovlasý muž. Měl podivně skelné oči a bylo na něm vidět, že se nějakou dobu pořádně nevyspal.
,, Jste policie?" vybafl na oba dva seržanty, než se některých z nich zmohl na slovo. Anthony přikývl. Scottová je představila, načež se obrátila k muži:
,, Pan Dumas?"
,, Ano. Máte nějaké zprávy o mé spolubydlící?" zajímal se.
,, Bohužel. Slečna Stingová je mrtvá. je nám to líto," řekl Anthony. Dumas na okamžik ztuhl, načež se opřel o rám dveří a začal neovladatelně brečet. Anthony ještě nikdy neviděl plakat muže, jemu samotnému slzy unikl v životě jen jednou. Scottová s tím ale měla zkušenosti, vyjížděla přece jen častěji do terénu než on. Stiskla muži rameno a tiše řekla:
,, Pane Dumasi, potřebujeme se trochu porozhlédnout. Našli jsme totiž slečnu Stingovou v jedné podzemní místnosti. Byla zavražděna. Pomozte nám, prosím!" Dumas na ni pohlédl velkýma očima. Scottová neuhnula s pohledem, přestože jí proběhlo hlavou, že takové oči, ve kterých již dávno pohasl život a veškerá naděje, ještě v životě neviděla. Nakonec to byl Dumas, kdo sklopil hlavu. Mlčky ho následovali do prostorného, vkusně zařízeného, bytu. Banebože, vždyť ty mají obývák stejně velký jako já celý byt, pomyslel si Anthony hořce. Asi budu muset vylepšit apanáž.
,, Jak dlouho tady se slečnou Stingovou bydlíte?" vyptávala se Scottová. Dumas šel před nimi, takže mu při odpovědi neviděli do tváře.
,, Skoro dva roky. Přišel jsem tehdy do města, v kapse pár drobných. Ona se mě ujala a nabídla mi podnájem!"
,, To jste jí asi musel být vděčný. Znali jste se dobře?"
,, Nebuďte staromódní, seržantko. Spali jsme spolu. Už to bude patnáct měsíců, co to všechno začalo!" Dumas se náhle zastavil a otevřel dveře do Katina pokoje. ,, Tady to je!" Scottová se obrátila na svého kolegu.
,, Prohlídněte to tady. Hledejte deník, dopisy, diář, prostě cokoliv, co by nám mohlo pomoci. Já si promluvím tady s panem Dumasem."

Narozdíl od seržantky vyslovoval Anthony své myšlenky nahlas.
,, Velké skříně plné spousty luxusních hadříků. Psací stůl, ve kterém jsou uloženy různé poznámky. Podle toho, co jsem našel, pracovala jako vedoucí nějakého malého obchodu. Široká postel jako stvořená pro milostné hrátky s milencem. Okna vedou na jih. Pokoj je tedy široce prosluněný!" Mezitím, co spřádal tyto poznámky, prozkoumával zásuvky stolu. mezi papíry a frakturami našel diář, deník objevil později uschovaný v pelesti postele. V pokoji nebylo nic, co by nasvědčovalo násilí či loupeži nebo zběsilému boji. Kate Stingová byla žena založená na pořádku a čistotě.

,, Naší oběti bylo devětadvacet let. Pracovala jako vedoucí jednoho květinářství, měla pod sebou pět podřízených. Její milenec se jmenuje Jacques Dumas a je to Francouz. Stingovou znal dva roky. Podle všeho se měli brát, ale dva týdny před svatbou byla kate unesena. ten den si jako jindy v šest ráno vyrazila zaběhat, v sedm se s Dumasem nasnídali a pak si každý jel svou cestou. Ona nejprve objížděla dodavatele do svého obchodu, načež se stavila v jednom malém bufetu na oběd. Pak zaparkovala své auto před obchodem, dovnitř ale už nedošla. Vše se seběhlo během několika sekund. Ulice byla liduprázdná, svědci tudíž žádní. Její zmizení ohlásili pracovníci květinářství asi dvacet minut nato. Pět měsíců o ní neměl nikdo žádné zprávy. kate Stingová byla milá, nezávislá osoba, velmi oblíbená, žádné nepřátele neměla. Rodiče zemřeli už dávno, jiný příbuzný neexistuje!" Šéfinspektor se odmlčel, zatímco se po kanceláři rozléhalo horlivé škrábání propisek o papír. Deset lidí bylo touto činností zcela zaměstnáno.
,, Když se nenašly žádné stopy, policie odsunula případ na vedlejší kolej. Neměli ....,"
,, Ale...," Všechny hlavy se zvědavě obrátily. Každého jiného by šéf za přerušení své řeči seřval, ale Scottová byla v tomto případě vyjímka.
,, Ale proč ty svatební šaty? Jak vrah mohl vědět, že se Kate chystá vdávat?" zeptala se seržantka.
,, Mohl ji sledovat," navrhl konstábl Martin.
,, Anebo ji znal," rozvedla myšlenku Scottová. ,, Mohl ji znát z dřívějška. Dejme tomu, že byl do oběti tajně zamilovaný. Zjistil, že se chystá svatba, zatemnilo mu to mysl, a on Kate unesl. Chtěl ji mít jenom pro sebe. Svojí manželku. Proto možná ty šaty!"
,, Dobrá teorie," podpořil svou kolegyni Anthony. ,, Něco na tom bude!"
,, Tak se pusťte do práce," pobídl ostatní šéfinspektor. ,, Doufám, že všichni chápete, že začíná období přesčasů, pracovních sobot a státních svátků!" Otrávené mručení, které se v tu chvíli ozvalo, mu to potvrdilo.

Anthony už měl dlouhého sezení u počítače dost. Venku panovala již tma a oči ho od monitoru bolely víc a víc. Potřeboval kafe. Cestou k automatu ho napadlo, že by to možná ocenila i Scottová. Cože to pije za blifajs? Namačkal volbu a zatímco čekal, uslyšel z vedlejší kanceláře, která se léta využívala jako kumbál, potlačené vzlykání. Tiše otevřel a temnou místnost zaplavilo mdlé světlo z chodby.
,, Scottová?" Schoulená postava u okna se prudce narovnala.
,, Nic mi není, Anthony!" Rázný příkaz, který od něj žádal, aby okamžitě odešel a nechal ji v jejím žalu samotnou. Anthony vešel dovnitř a zavřel za sebou.
,, Sakra, to nemáte lepší práci než utišovat hysterickou kolegyni?" vyjela na něj.
,, Nejste hysterická," řekl tiše. ,, Jen plná smutku!" Podal jí skládaný kapesník.
,, Až se s tím budete chtít vyrovnat, přijďte za mnou. Můžete mi říct cokoliv!" Pak ji tam nechal stát samotnou, jak se na začátku přála. Vrátil se do kanceláře a pokračoval v nudné práci s počítačem. A kafe u automatu stydlo. Až k ránu ho vylila uklízečka, co právě přišla na službu.
Autor Lady Alexiss, 12.08.2007
Přečteno 295x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Určitě...Plánuju to tak v pátým díle...

13.08.2007 12:35:00 | Lady Alexiss

myslím, že je to fakt dobré a dúfam, že objasníš aj to, čo sa stalo Scottovej ;))

13.08.2007 12:27:00 | Procella

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí