Kam chodí rádkyně

Kam chodí rádkyně

Anotace: 6. díl...nějak mi vypadl jeden díl:-) navazuje na pátý díl, rádcovský kurz je v plném proudu.

Chvíli po večeři jsme se my, Medvědi, sešli v malém pokoji na konci chodby, který obývali Láďa s Vaškem a Michalem, dalším skautem z Oder, o kterém se ještě zmíním.
„Tak jsem tak přemýšlel a něco mě napadlo“, začal Láďa zeširoka.
„Co?“ rozzářily se nám oči.
„Mohli bychom zahrát Červenou karkulku v moderním pojetí“.
Což v praxi znamenalo, že jsme kvůli nedostatečné znalosti této pohádky děj trochu pozměnili, roli vlka určili Láďovi, babinu si zahrála Míša, já představovala hlavní hrdinku Karkulku a Vašek se převtělil do role myslivce a maminky zároveň, jelikož Šípák jeden nechtěl hrát.
Celou pohádku jsme si vyzkoušeli asi dvakrát, nikdy jsme ji nedohráli do konce, protože jsme se vždycky začali něčemu smát, a když jsme se znormalizovali, nevěděli jsme, kde jsme přestali, takže jsme hraní vzdali a asi hodinu, která nám zbývala, jsme si povídali a povídali.
Právě, když jsme Šipkovi vysvětlovali, jak má při našem představení zacházet s celtou (co s ní prováděl, vám popíšu později), vtrhl do pokojíku Glum s tím, že zábavný večer začíná už za chviličku.
„Vážení a milí!“ začal Oskar, „Vítám Vás na skautském celovečerním představení. Každá družina si připravila nějaký program, a tak bych tady na podiu chtěl uvítat družinu Vlaštovek“.
Podium představovalo místo u klavíru a hlediště tvořilo několik řad židlí, které vedoucí postavili na místo jídelního stolu.
„Jo, do toho“, povzbuzovali jsme družinu Vlaštovek, do které patřil Glum (skaut, se kterým jsme s Jandulkou seděly ve vlaku po cestě do Bašky), Vilík (Míšina kamarádka z Oder), Bobr s Krtkem od nás z oddílu a Makrela, skaut, který ustavičně nosil barevné pončo.
Vlaštovky se postavily ke klavíru, Vilík dirigentsky mávl rukou a už začali zpívat písničku Vlaštovko, leť od Jaromíra Nohavici. Makrela se svým pončem hrál vlaštovku a vtipně předváděl to, o čem ostatní zpívají. Sklidili veliký potlesk a pak jsme byli na řadě my, Medvědi.
„Jak jsem tak nenápadně zjistil, Medvědi si připravili pohádku o Červené karkulce...“, začal Oskar.
„Kdo to vykecal?“ rozesmál se Láďa, „Cvrčku, žes to byla ty?“
Já samozřejmě začala červenat, a jelikož jsem se svíjela v záchvatech smíchu, a se mnou i všichni ostatní, jen jsem přikývla. Takže začátek by byl pěkný.
A pak jsme se rozehráli. Nebudu vám popisovat celý děj, určitě ho znáte, ale jednu, a to nejlepší, část našeho představení vám zatajit nemůžu. Byli jsme zrovna u toho, jak vlk žere Karkulku a myslivce.
„Chlamst“, otevřel Láďa doširoka pusu.
Já s Vaškem jsme spadli na zem a Šipka přes nás přehodil celtu, jako že jsme ve vlkově břiše. Jako naschvál se mi vybavil Láďa, jak na nás cení zuby, a začala jsem se nehorázně smát. Vašek se mě pokoušel utišit, a tak mě kopl do kolena, načež jsem vykřikla: „Jau!“
Láďa chtěl všechno zachránit, a tak se postavil před publikum, poplácal se po břichu a pravil:
„Ticho tam bude“.
Diváci, i přesto, že chtěli zachovat dekorum, začali brečet smíchy, Bobr troubil do kapesníku, což vyvolalo další veselí. Nakonec všechno skončilo tak, že Karkulku (čili mě) poslal myslivec zpátky k mamince. Tohle vůbec nebylo v plánu, prostě se mě chtěli zbavit, protože jsem je pořád rozesmívala.
Musím říct, že se večer povedl. Přesto, že už bylo dávno po večerce a holky neměly na pokoji kluků (a samozřejmě i naopak) co dělat, sešla se naše Medvědí družina na pokoji od kluků a ještě hodinu jsme si tam povídali a povídali.
Pomalu začalo svítat. Neděle si na sobě dala opravdu záležet, pěkně se nastrojila, aby se všem líbila. My si po snídani sbalili věci, oblékli se do krojů a šli do kostela na mši. Poté jsme na středisku, kde jsme spali, uklidili a vytřeli podlahu, nasadili si batohy a vydali se na nádraží. Pro Oderčáky dojel jejich vedoucí autem, tak jsme se všichni shromáždili, abychom jim zamávali, a na mě přišla smutněnka. Těšit mě mohl jen fakt, že Láďu za pár týdnů zase uvidím, neboť se bude konat další část rádcovského kurzu. Tak zatím nashledanou...
Autor semiramis, 09.09.2007
Přečteno 249x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já si říkala že to není nějak dotažený.....:-D

09.09.2007 20:59:00 | Tezia Raven

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí