Fortuna XVI.kapitola

Fortuna XVI.kapitola

Anotace: 3.časť plesu... a tentoraz už naozaj posledná časť na plese, ale myslím, že asi aj najzaujímavejšia :))

Sbírka: Fortuna

XVI.kapitola - Ples III.časť

V poslednej chvíli ho však George, ktorý sa medzitým prestal smiať, zachytil a stiahol naspäť.
„Dopekla, čo si myslíš, že robíš, Scott?!“ zasyčal a odtiahol Scotta čo najďalej od tancujúcich párov.
„Idem zmlátiť toho chlapa, čo si dovoľuje na moju ženu,“ odvetil Scott úplne pokojne a rozhodne nevyzeral byť opitý. Zrejme aj v tejto chvíli úplne normálne uvažoval.
„Nikam nepôjdeš, Bailey, rozumieš?!“ George ho schytil za plecia a zatriasol ním.
„A pôjdem! Nikto mi v tom nezabráni...“ snažil sa mu vytrhnúť Scott a vtedy niekto pobúchal palicou o dlážku a hudba i všetci v sieni stíchli.
Vpredu na vyššom stupienku stál John Bailey po boku s Elizabeth a vedľa nich stáli usmievajúci sa Edward a trochu meravá Joanna.
John vykrivil pery, čo zrejme uňho malo znamenať úsmev a symbolicky zacinkal striebornou lyžičkou o pohár so šampanským.
„Prajem vám všetkým krásny večer,“ začal a podmanivo sa usmial.
Scott si odfrkol. Jeden z úžasných príhovorov jeho otca...
„Všetci samozrejme viete, kvôli čomu sa tento ples uskutočnil,“ pokračoval a pohľady v sále teraz patrili len Scottovi a Angele.
John zmrazil syna pohľadom hovoriacim, prečo mu nie je teraz po boku jeho manželka. Scott naňho pohŕdavo pozrel a očami prebehol ten dav ľudí. Nakoniec Angelu našiel ešte stále s tým cudzím chlapom, ktorý ju držal okolo pása a obaja pozorne počúvali starého lorda Baileyho.

Angela vedela, že táto chvíľka ticha pre ňu nebude znamenať nič dobré a presvedčila sa o tom, keď začula poslednú vetu lorda Baileyho. Preglgla.
„Ange? Myslím... mala by si ísť za svojím manželom,“ zašepkal Robert a chcel ju trošku popostrčiť.
Ona však jeho ruku odstrčila a ďalej nehybne pozerala na svokra a jej vlastných rodičov pri ňom. Otec sa dokonca usmieval šťastím a hrdosťou, že môže stáť pri samotnom Baileym! Bolo jej z toho na vracanie.
Aj keď ich lord Bailey nenašiel spolu, pokračoval vo svojom monológu: „Uskutočnil sa na počesť nedávneho sobáša môjho syna Scotta a krásnej Angely Johnsonovej. Táto svadba však nebola len obyčajným manželským zväzkom, ale aj spojením dvoch významných rodov – Baileyovcov a Johnsonovcov!“ zvolal a všetci v sieni začali nadšene tlieskať, pretože to považovali za rovnako úžasné ako on.
Angela sa zhlboka nadýchla a dusila v sebe hnev.
„A tak by som vás všetkých rád požiadal, aby ste pozdvihli svoje čaše a pripili si na tých dvoch šťastných mladých ľudí!“ Jeho hlas zaburácal po celej sále a každučký muž či žena v miestnosti zdvihli svoj pohár a zvolali: „Na ich zdravie!“
Takmer všetci tak urobili, dokonca aj Robert zodvihol pohár so šampanským a usmial sa na ňu. Angela však zbadala človeka, ktorý si nepripil takisto ako ona. Bol to jej manžel, ktorý zachytil jej pohľad a teraz jej kývol, aby prišla k nemu.
Nechcela! Búrila sa proti tomu, aby oslavovali svadbu, ktorá bola najhoršou katastrofou v jej živote!
Keď sa všetci napili, John vykríkol: „A teraz vyzývam Scotta a Angelu, aby si zatancovali a ukázali všetkým svoju radosť a šťastie!“
Všetci sa s očakávaním obrátili na Angelu a Scotta a parket sa začal postupne vyprázdňovať.
Angela videla, ako sa jej manžel pohol a zastal uprostred veľkého kruhu dychtivých ľudí. Zhlboka sa nadýchla a vykročila k nemu. Pritom sa kŕčovite usmievala na všetkých naokolo a snažila sa Scottovi nepozrieť do očí. Keď však prišla až k nemu, už sa to nedalo a pozrela mu do tváre. Videla na ňom, že je zamyslený a jeho neprítomný pohľad to len potvrdzoval.
Zaujali postoj, objal ju okolo pása, ona mu položila ruku na rameno a ich ruky sa spojili. Na chvíľu privrela oči a vzápätí začula hudbu, ktorá oznamovala ďalší valčík.
Scott ju chytil pevnejšie a začal s ňou krúžiť po sále pred zrakmi všetkých.
„Usmejte sa trochu,“ napomenul ju a všade naokolo aj naďalej rozdával úsmevy.
„Nemám sa prečo usmiať!“ odsekla a pery mala ďalej prísne zovreté.
„Videl som váš pohrebný výraz, keď si na nás pripíjali,“ zasmial sa potichu. „Zrejme s nimi nezdieľate názor, že sme teraz najšťastnejší pár pod slnkom.“
„Zdá sa, že sa výborne bavíte!“ zasyčala a vrhla naňho nevraživý pohľad.
To ho rozosmialo ešte väčšmi. „To máte pravdu, madam. Ale povedzte, mám snáď plakať?“
Neodpovedala a tak pokračoval: „Zdá sa, že by ste radšej ďalej tancovali s tým chlapom, s ktoým ste sa tak srdečne zvítali!“
Prekvapene naňho pozrela a uškrnula sa. „Máte pravdu, najradšej by som bola len s ním.“
Prižmúril oči a pritisol si ju bližšie k sebe.
Zalapala po dychu a priam bolestne pociťovala ich vzájomnú blízkosť.
„Čo to robíte?!“ vyštekla a snažila sa trochu odtiahnuť, no on jej to nedovolil.
„So mnou sa nezahrávajte, madam! Nechcem, aby ste zo seba robili koketu na verejnosti!“ zašepkal výhražne a venoval ľuďom v sále ďalší falošný úsmev.
Teraz sa pre zmenu jej oči zmenili na úzke štrbinky. „Prestaňte ma urážať, pane, lebo vám vyrobím taký škandál, že uvidíte!“ zvolala, ale našťastie to nebolo cez tú hudbu počuť.
„O tom pochybujem, madam, lebo to by vám rozhodne na dobrej povesti nepridalo,“ povedal odmerane. „Ale ja chcem vedieť, kto je ten chlap, ktorému ste div rebrá nedolámali, keď ste sa naňho vrhli!!“ nástojil a ešte viac si ju pritiahol k sebe.
Angela už skoro nemohla dýchať a tak odpor radšej vzdala. „Ten muž je môj bratanec, keď už to musíte vedieť!“ odsekla, ale on ju nepustil ani tak.
„A je snáď medzi vami niečo, o čom ja, ako váš právoplatný manžel, neviem?!“ vyrútil sa na ňu.
Angela sa ironicky zasmiala. „Takže teraz ste už môj právoplatný manžel? A čo ste potom doma, ak smiem vedieť?“
„To isté!“
„Tak potom prečo sa ku mne správate ako k handre?!“ spýtala sa zlostným tónom.
„Pretože, ak ste si nevšimli, vy sa ku mne správate takisto, madam!“
Chcela mu povedať niečo naozaj hrubé, ale zastavilo ju ticho, ktoré sa rozhostilo v sieni. Hudba prestala hrať a oni dvaja zastavili, ale Scott akosi ešte stále nemal v úmysle ju pustiť.
Zadívala sa naňho a všimla si, že oči má podivne lesklé. Pozornejšie sa mu prizrela a vtedy si ju pritisol k sebe a priblížil svoje pery k tým jej. Potom sa ich pery spojili v jedinom dlhom bozku!
Ani nepomyslela na to, že by sa bránila, pretože všetko sa udialo veľmi rýchlo. Dokonca aj ľudia sa spamätali až po chvíli. Muži začali obdivne vykrikovať a volali im na slávu, za to ženy vrhali na dianie na parkete priam vražedné pohľady.
Angela však takmer nič nepočula. Len cítila Scottove ruky na svojom drieku a jeho horúce pery na svojich.
Potom sa Scott odtiahol, všetkým venoval víťazoslávny úsmev a odviedol ešte stále ohromenú Angelu nabok, kým ostatní už začali tancovať ďalší tanec.
„Č-čo... prečo...“ jachtala Angela a vydesene naňho pozerala.
„To bolo za trest, aby ste vedeli, že ja nie som len pre zábavu,“ odvetil len tak ledabolo.
Zdalo sa, že po tomto výroku sa spamätala. „Tak potom by som vás rada požiadala, aby ste to už nikdy nerobili!“ zvolala.
„Povedal som, že som váš manžel,“ uškrnul sa a zobral si pohárik s whisky.
„Ste nechutný grobian! Ale ja som vás varovala!“ povedala rozzúrene a odpochodovala preč. Scott sa rozosmial a dobrá nálada ho neopustila ani vtedy, keď Angela opäť začala tancovať s tým jej bratancom.

Zvyšok večera sa neudialo nič také, čo by Angelu nahnevalo, pobúrilo či ohromilo. Celý ples jednoducho prebiehal tak, aké by boli iste aj ostatné plesy. Zvyšok noci strávila s Robertom alebo s Melissou a jej falošnými priateľkami. Tie sa k nej správali ešte nahnevanejšie a Lillian dokonca odišla, keď sa k nim až nadránom pripojila, pretože Robert naozaj všetky spoločenské akcie nenávidel a nechcel tam už zostať ani o minútu dlhšie. Ostatné dve sa aspoň pretvarovali, ale tiež len veľmi malú chvíľu, lebo potom sa ospravedlňovali, že už je neskoro a musia ísť nájsť manželov, alebo po prípade snúbencov, aby už šli domov.
„Tak ako sa vám páčila dnešná slávnosť?“ vyzvedala Melissa.
Angela sa usmiala. Zistila, že z Melissy sa po čase určite stane veľmi dobrá priateľka a tiež vedela, že ona bola možno jediná, ktorá so Scottom nespala. Dokonca sama Melissa jej ukázala všetky ženy, s ktorými mal pomer, alebo sa s nimi jednoducho iba raz vyspal. Angela bola znechutená zo svojho manžela, keď zistila, že Melissa ukázala na takmer všetky ženy v sieni.
„Okrem incidetu, ktorý sa týkal toho nešťastného príhovoru, sa mi to celkom aj páčilo,“ odvetila Angela úprimne.
Melissa sa zasmiala. „Máte pravdu. Váš manžel vás zrejme vyľakal, keď sa na vás tak vrhol. Všetci sa tomu čudovali, ale ubezpečujem vás, že ja som vám zatlieskala,“ smiala sa.
Angela potom radšej prešla na inú tému, lebo koniec koncov s lady Cadwayovou sa nepoznala ešte tak dobre, aby jej všetko vyrozprávala. Možno raz...
A tak sa až do tretej ráno bavili o všetkom možnom, ale Angelu hlavne zaujímalo, aké všelijaké trapasy sa dámam stali v spoločnosti a Melissa to všetko dokonale ovládala. Obe sa na tom schuti smiali.
O pol štvrtej za ňou prišiel sluha, ktorý jej odkazoval od „lorda Baileyho“, že má konečne prísť do haly, aby sa dnes aj dostali domov.
V Angele znovu zovrela krv. Ako sa opovažuje zhadzovať ju na verejnosti?!
Pokúsila sa na chvíľu ovládnuť aspoň pred Melissou, s ktorou sa srdečne rozlúčila a hneď na druhý deň dohovorila schôdzku a potom nadurdene odkráčala za sluhom do haly. Tam už stál Scott, ktorý mal zrejme trochu viac vypité, pretože na rozlúčku potľapkal a objal všetkých sluhov, ktorí sa nestačili diviť.
Angelin hnev sa vytratil tak rýchlo ako prišiel. Teraz jej záležalo len na tom, aby sa nebodaj nejako nestrápnili a vydýchla si, až keď už sedeli v koči na ceste domov. Cesta však bola nekonečná a v kočiari panovalo ticho ako v hrobe. Zrejme sa už Scott trochu upokojil a teraz zamyslene pozeral von oknom a premýšľal.
K ich panstvu to bolo už veľmi blízko, keď zrazu zabubnovali jemné kvapôčky na strechu koča a po nich sa takmer okamžite spustil obrovský lejak. Angela len ďakovala Bohu, že sa tak stalo až teraz.
Pri vystupovaní z koča sa dokonca usmievala, pretože dážď aj cez to všetko milovala. Nadovšetko na svete mala rada, keď jej chladné kvapky stekali po tvári, aj keď ju vždy celú zmáčali. Rozbehla sa k domu a na Scotta nevrhla jediný pohľad. Potom vybehla trochu mokrá hore a tam sa konečne vyzliekla a uložila do postele. Tento deň bol až príliš náročný a naozaj prežívala jedno prekvapenie za druhým.
Autor Procella, 23.08.2007
Přečteno 426x
Tipy 5
Poslední tipující: Escheria, Jasmin, Duše zmítaná bouří reality
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Súhlas...:)

23.08.2007 11:38:00 | Ihsia Elemmírë

super, super, ale chcelo by to pokračovanie :)

23.08.2007 11:07:00 | Tasha101

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí