Poté 4.část

Poté 4.část

Anotace: Poslední část. Ale Poté II. (i když raději bych vymyslel jiný název) se už rysuje v mým noťasu. Proč poslendí část, když stejně píšu pokračování? Protože spolu s Peace muselo přece skončit i ještě něco dalšího.

Sbírka: Poté

(poslední odstavec části 3)
Ben strčil do bratra a rychle vystrčil hlavu ven, kde se mu díval do očí ozářený. Myslel, že je to jeho konec, ale najednou mu nahodil obličej proud krve a mutant odpadl na stranu.



Část 4.

Zacílit, pal! Dalšímu mutantovi se prodrala hlavou kulka z McArrnoyovi odstřelovačky.
,,Tady! Poběžte zamnou!´´ volal na skupinu lidí vylézající z vojenské dodávky. Byli od něj asi dvě stě metrů.

xxx

Ben podpíral otřeseného Paula, na kterého se v nákladovém prostoru svalilo několik beden.
,,Dělejte! Někdo nás kryje. Jdeme za ním!´´ popoháněl je Derek.
Gordon s Harrym stříleli ozářené, kterým se kulky z pušky neznámého zachránce vyhnuly.
Po pár vteřinách se Paul oklepal a byl schopen běžet. On a Ben zamířili k cizincovi první, Derek s ostatními běželi jen pár metrů za nimi.
Vždy, když už to vypadalo, že se nějaký z mutantů odrazí a dostane jednoho z prchajících, ozval se výstřel a nebezpečí na chvíli oddálil.
Asi za půl minuty doběhli ke zničené budově. Ze třetího patra ,dříve několika poschoďového hotelu, je sledovala tvář, zahalená ve špinavém béžovém šátku. Člověk, jemuž patřila, jim po chvíli přemýšlení shodil provazový žebřík a pak se vrátil ke střelbě na několik zbylých ozářených.
Derek se drápal do patra první. Harry, jako nejvýše postavený ve společnosti, lezl druhý. Pak Paul, Gordon a nakonec Ben.
,,Děkujeme...´´ promluvil za všechny Harry.
,,A kdo jste?´´ zeptal se Ben a začal vytahovat žebřík zpět nahoru.
,,Říkejte mi tak, jako všichni...´´
,,Lovec z pustiny.´´ doplnil ho Gordon.
,,No, chtěl jsme říct Bruce, ale ano, i tak mi říkají.´´ řekl muž klidným, trochu uchraptěným hlasem.
,,Bruce je jméno na nic. Budu ti říkat Lovče.´´ usmál se Gordon. ,,Nemáš tu náhodou kapku alkoholu?´´
,,Přestáváš se mi líbit.´´ ušklíbl se Bruce a prohlédl si zbytek skupiny. ,,Tak, já se vám představil. Teď jste na řadě vy.´´
Harry se chopil slova a tím umlčel ostatní. ,,Já jsem Harry. Vedl jsem v Peace noční klub.´´ pak začal představovat i další a vždy, když někoho zmínil, ukázal na něj. ,,To je Ben, můj Bratr. Paul, bývalý barman v mém klubu. Gordon, stálý zákazník a... tebe skoro neznám, tak se představ sám.´´ zadíval se na Dereka.
,,No, já jsem Derek. Dělal jsem v Peace skladníka.´´
,,Dobře, ale mně stačily jména.´´ pousmál se Lovec a vstal. ,,Předpokládám, že noc venku trávit nechcete, že?´´ rozhlédl se po ostatních. Dle výrazů usoudil, že myslí správně. ,,Takže, co máte v plánu?´´
 ,,Asi nám nezbude nic jiného, než se pokusit dojít do Safety.´´ znovu se ujal slova Harry. 
,,Cesta vám bude trvat několik dní. A to nemluvím o nebezpečí, které vás potkají.´´
,,Zvládneme to.´´ vložil se do rozhovoru Gordon a aby dodal slovům na váze, poklepal na své nové ,,Ákáčko´´.
 ,,Beze mně ne.´´ ještě jednou si je Bruce prohlédl, tentokrát se pohledem zaměřil spíše na jejich vybavení a zbraně. 
,,To měla být nabídka?´´
,,Ne, jen se k nám chce vnutit, protože sám by cestu nezvládl a tu už nemá co dělat, když je Peace v hajzlu.´´ ušklíbl se Gordon.
,,Ty si vážně umíš dělat nové přátele, Gordone. Raděj už mlč.´´ napomenul ho Paul. Pak se otočil na Lovce. ,,Prosím, omluv ho. Dneska uráží každýho.´´
 ,,Podle toho, že ještě žije, mu to zatím každý toleroval. To se může brzy změnit...´´ řekl klidně Bruce. Ani trochu to neznělo jako výhrůžka. O to víc jeho slova budila respekt. 
,,Něco si zkus!´´ zavrčel Gordon.
 ,,Už toho idiota někdo zklidněte!´´ křikl na ostatní Harry. Pak se znovu začal zajímat o Lovce. ,,Budeme moc rádi, když se k nám připojíte.´´ 
Bruce se znovu lehce pousmál, ale přes šátek to stejně nebylo vidět. ,,Myslím, že jste mě špatně pochopili. To vy se připojíte ke mně. Budete plnit vše co vám řeknu a půjdete mým tempem. Tedy, pokud chcete přežít. Pokud ne, dám vám pár konzerv s jídlem a sám vyrazím až za několik dní.´´
,,No... když nároky nebudou vysoké...´´ Harry přemýšlel, co na to řekne skupina.
,,Já myslím, že máš největší zkušenosti a s tebou máme na přežití nejvyšší šanci, Lov... teda Bruce.´´ pomohl Harrymu s rozhodováním, zda na nabídku kývnout, Ben.
,,Tak dobře. My to bereme. Tedy jestli souhlasí Paul a Derek. O Gordona si nedělej starosti, ten se vždy nějak přizpůsobí.
,,Já souhlasím s Benem a rád se připojím.´´ řekl Paul a Derek nic nenamítal. Gordon kupodivu také mlčel.
Bruce přikývl, rozhlédl se z patra po okolí, skopl žebřík a začal lézt dolů. ,,Následujte mě.´´

xxx

Asi po deseti minutách klidné a opatrné chůze dorazila skupina v čele s Lovcem z pustiny ke kovovému poklopu. Díra tam byla určitě už před válkou, jen poklop vypadá, že ho někdo přidal až poté.
Bruce zkontroloval okolí, sáhl po klíči, který mu visel u krku a odemčel velký visací zámek. ,,Račte.´´ zachraptěl. ,,Jen sejděte dolů a počkejte tam na mě.´´
 Když všichni zmizeli v temných útrobách bývalého sklepa, vstoupil i Bruce. Zámek i klíč si vzal sebou a dveře znovu zavřel zevnitř na petlici a ten samý zámek. Pak sešel v úplné tmě za ostatními. 
Když byl dole, sáhl do kapsy, vytáhl kovový zapalovač, škrtl a zažehl malou louč vedle masivních dřevěných dveří, které následně otevřel dalším klíčem.
Vstoupil i s ostatními dovnitř a nahmatal rožínač.
Světlo odhalilo místnost deset na deset. Po stěnách bylo vyvěšeno spoustu jak střelných, tak sečných a bodných zbraní. Většinu prostoru zabíraly kovové truhly. Na levé straně místnosti bylo něco jako postel a na pravé stůl s židlí. U stěny přímo naproti dveřím stála velká dřevěná skříň.
,,Buďte tu jako doma. Spát můžete kdekoli si lehnete.´´ Bruce si sundal z úst a krku šátek a spolu s hornickou helmou přesprejovanou na pouštní vzor ho odložil na stůl. Pak si sundal ze zad pušku a uložil ji do skříně. Když si sundal kabát, odkryl ještě brokovnici, kterou si položil vedle postele. ,,Máte hlad?´´ podíval se na ostatní. Ti jen stáli a rozhlíželi se. ,,Pokud vás zajímá, kde beru elektřinu a vodu...´´ ukázal na kohoutek těsně vedle skříně. ,,...tak jsem napojenej na Peace.´´
Po nějaké době prolomil mlčení Paul. ,,No, já bych něco snědl.´´
Bruce otevřel jednu z truhlí. ,,Mám tu fazole a něco co nemá nálepku.´´
,,Vsadím na jistotu.´´ řekl Paul a po chvíli mu v ruce přistála konzerva s fazolemi.
,,Je mi líto, ale musíš ji jíst studenou. Vařič se mi před týdnem rozbil. Zrovna jsem chtěl jít do Peace sehnat nový.´´
,,Co? Tak ty si neopékáš zdechlý krysy venku na otevřeném ohni a nebalíš se do zvířecích kůží?´´ ozval se Gordon.
,,Pro tebe taky něco mám.´´ pousmál se Bruce a sáhl do druhé truhly pro plechovku s pivem.
,,Ty hajzle! Kvůli tobě nemohli sběrači žádný pivo najít!´´ Gordon vypadal docela naštvaně, než aby byl rád, že zas po ,,dlouhé´´ době vidí něco alkoholického.
,,Tak něco ostřejšího?´´ Bruce trochu zalovil a vytáhl plechovku s vodkou.
,,Vodka se prodává v plechovkách?´´ divil se Paul. Jako barman myslel, že už viděl všechny druhy alkoholu.
,,V táborech ne, ale před válkou se sehnat dala.´´ Bruce hodil plechovku po Gordonovi. ,,Je to vzácný, važ si toho.´´
Gordon se tak na půl ušklíbl, na půl usmál a plechovku načal.
Ostatní si začali odkládat zbraně.
,,Kdy vyrazíme?´´ zajímal se Ben.
,,Zítra ráno.´´ jednoduše odpověděl Lovec.
,,Hej, jak to mám otevřít?´´ zeptal se Paul a zamával stále zavřenou konzervou.
,,Hoď to po mně. A vy ostatní se posaďte. Taky dostanete něco k jídlu.´´

xxx

Bylo nejspíš něco po půlnoci. Bruce myslel, že všichni spí, ale když se plně probudil, zaslechl Harryho a Bena.
,,Proč nespíte?´´ zeptal se tiše.
,,Chvíli před tím, než jsme nabourali, jsme měli prášky proti únavě.´´ odpověděl Ben.
,,Aha... Ale vyspat by jste se měli. Na prášcích nemůžete přežívat pořád a zítra nebude na únavu čas.´´

xxx

 ,,Tak, připravte se. Zbraně si můžete vzít ve skříni, náboje v truhle a k tomu každý dostanete batoh s pár konzervama.´´ Bruce už byl nachystaný a s brokovnicí na zádech čekal na ostatní. Odstřelovačku držel v levé ruce. 
,,Pár konzerv? Není to na tak dlouhou cestu málo?´´ divil se Harry.
,,Vy si vážně myslíte, že byste zvládli dojít až do Safety pěšky?´´ Bruce zkontroloval výrazy v obličejích. ,,Omyl! Pojedeme autem, jen tak se tam dostaneme.´´
,,Autem?´´ ozval se nevěřícně Ben.
,,Jo, autem. Asi dvacet kilometrů k Safety je krytý parkoviště. Většina aut je buď nepojízdných nebo zavalených sutinama, ale jedno z nich je přeci jen funkční. Před pár lety jsem ho v Peace vyhrál od chlápka, co se živil jako spojka mezi tábory na volné noze. Rozvážel dopisy, zásoby, informace a občas i osoby. Byl dost opilej, takže si ani neuvědomil, že právě prohrál důležitou součást svýho života. Nejdřív jsem chtěl auto co nejrychleji prodat dál, ale pak jsem se rozhodl, že si ho někde ukryju jako rezervu pro případ, že by se něco pokazilo a já musel zmizet. Pár dnů nato jsem dokoupil spoustu benzínu a s pomocí zbylejch bodů a dávky štěstí se mi podařilo tábor opustit. Od té doby čeká na chvíli, jako je tato.´´
,,Tak na co ještě čekáme?´´ otázal se směle Paul.
,,Přece na to, až se napakujete.´´ usmál se Bruce a pomalu vyšel po schodech ven.

xxx

Ben, s opakovací brokovnicí Mossberg 590, uzavíral řadu. Před ním šel Harry s Gordonovou útočnou puškou AK-103. Uprostřed byl spolu s Derekem Paul, se svou starou známou ,,dvouhlavňovkou´´, a řadu vedl Bruce následovaný Gordonem, který se musel spokojit se samopalem Thompson M1A1. Ale pořád na tom byl lépe než Derek s glockem.
 Rychlejší chůzí se skupina sunula k cíli už pár minut, ale najednou se Bruce prudce zastavil. ,,Lehnout a tiše!´´ šeptl a ukázal na hromadu sutin kousek od nich, čímž tam ostatní vlastně poslal. 
 ,,Co je? Vidíš jednoho z nich? Nebo víc?´´ vyzvídal Paul, ale příkaz plnil. 
Za pár vteřin zalehl i Bruce, mlčky si přiložil k očím dalekohled a zahleděl se směrem, kterým šli. ,,Je to on...´´ procedil mezi zuby za chvíli.
,,Kdo?´´ to samozřejmě zajímalo všechny.
 Bruce si odplivl a vrazil dalekohled do ruky osobě, která ležela hned vedle něj, Benovi, a beze slov ukázal směrem, kterým se před chvílí díval. 
Ben chvíli zaostřoval a pak tiše vyhrkl: ,,Co to je za obrovský hovado?´´
Na což mu Bruce odpověděl jednoduše: ,,Supermutant.´´
,,Hloupost!´´ zapojil se Harry a už se sápal po dalekohledu. ,,Ti jsou jen na místech bývalých jaderných elektráren.´´
,,To já si myslel taky.´´ odvětil Bruce a sundal si ze zad odstřelovačku, aby mohl monstrum sledovat aspoň přes optiku.
 ,,Zatraceně...´´ Harryho reakce byla očekávatelná. Vlastně téměř stejná, jako reakce Lovce. ,,Ale kde se tu vzal? Raději odtud hned zmizíme. Je dost daleko, třeba si nás nevšimne.´´ 
Nikdo další nevěděl, co to supermutant je, ale každý si pod tím názvem představil něco hrozného, čemu se je rozhodně lepší vyhnout.
,,Kde se tu vzal netuším, ale rozhodně neodejdu bez toho, abych ho otestoval.´´ řekl Bruce a pořádně si zapřel pažbu o rameno.
,,Ne, ne, ne! Akorát na nás upozorníš ostatní ozářené!´´ strachoval se Harry.
,,Tak mě kryjte a nerozptylujte mě.´´
,,Fajn, počkej až odejdeme a pak se tu klidně zasebevraždi. Tu tvou garáž najdeme sami.´´ Harry se pomalu zvedl, když zazněl výstřel.
,,Pozdě.´´ ušklíbl se Bruce, vyhodil hilsn a znovu se podíval na svůj cíl.
,,No do prdele, všichni tu chcípnem!´´ panikařil Gordon.
,,Nelehl...´´ udivil se Bruce.
,,Minuls?´´ zeptal se naštvaný a zároveň vystrašený Harry.
,,Já nikdy neminu.´´ odpověděl rozhodně a chystal se znovu zamířit, ale jeho cíl se nebezpečně rychle přibližoval. ,,Sakra! Jde po nás!´´ zařval a pohotově vyskočil.
 ,,Ani se nesnažil přilákat ostatní?´´ položil otázku Paul, i když na ni nebyl čas. Když se kolosální ozářený dostal dost blízko, pochopil. ,,Už se nedivím, zvládne nás vyřídit sám.´´ 
,,Dělej Paule!´´vykřikl Ben a běžel co nejdál od útočníka.
Supermutant už byl dost blízko nato, aby Harry začal střílet. Kulky se sice zakusovaly do svalnatého těla monstra, ale to nevypadalo, že by hodlalo zastavit. Dokonce se zdálo, že ještě zrychlilo.
Mutant ho za malou chvíli dohnal a odstrčil stranou. Pak jako lokomotiva vrazil do příliš pomalého Paula.
 Brokovnice na barmanových zádech se přelomila na půl, stejně jako jeho páteř. Již mrtvé tělo letělo ještě pár metrů, než se zastavilo o stěnu budovy, kterou v vzápětí zdobil krvavý flek. 
 Kolos se řítil dál a nezdálo se, že by mu kdokoli zvládl utéct. Když doháněl i Bena, Harry se vzpamatoval s nárazu a začal znovu střílet, tentokrát do mutantových zad. Ben uskočil stranou před mohutným tělem, ale to se stejně zastavilo. 
,,Vyhodit zásobník, nahmatat další, nabít a co nejrychleji znovu střílet!´´ popoháněl sám sebe Harry. Bohužel, nový zásobník nešel najít tak rychle jak předpokládal.Mezitím se mutant otočil a rozběhl se na něj, když se znovu ozval výstřel a Harry musel uskakovat naštěstí již před bezvládným tělem, které se setrvačností řítilo ještě o něco dál.
,,Protipancéřový kulky projdou vším, škoda že jich mám jen deset. Nečekal jsem že se mi budou někdy hodit.´´ Bruce vstal ze svého úkrytu v prvním patře nejbližšího domu a zlehka se pousmál. Když se ale zahleděl na své udýchané následovníky, pochopil, že by měl ještě něco dodat: ,,Omlouvám se. Nic takového jsem nečekal, ale toho supermutanta jsem zabil, takže jsem to odčinil. Jdeme dál.´´ Bruce se oprášil a seskočil dolů.
,,Odčinil? Ty hajzle, kvůli tobě Paul umřel!´´ Harry k Lovci rázně vykročil.
Gordon klečel a s brekem se snažil křísit svého nejlepšího přítele. Tedy aspoň myslí, že to byl přítel. Pravda je, že ho znal jen jako barmana a v osobním životě vůbec. No, ale i tak s ním trávil nejvíc času.
Derek se stejně jako Ben snažil uklidnit dech a vzpamatovat se z toho, co se právě stalo.
Harry se rozpřáhl a chystal se Lovce jednou ranou poslat k zemi. Ten jeho útok ale bez problémů vykryl a šikovnou prací rukou a nohou ho během vteřiny dostal do pozice, ve které již nebyl nebezpečný.
,,Můžu tě klidně zabít!´´ Bruce mu přiložil nůž ke krku, ale v tu stejnou chvíli na něj zamířily tři hlavně. ,,No dobře, možná ne.´´ pustil nůž a vstal. ,,On na mě zaútočil, jen jsem se bránil.´´ hájil se Bruce.
 ,,Ohrozil si nás!´´ řval Ben a výhružně před sebou mával brokovnicí. 
,,Omlouvám se, nemohl jsem tušit, že toho to monstrum tolik vydrží.´´ Bruce pomalu zvedl ruce nad hlavu a nejistě a nenápadně ustupoval do zadu, připraven zaskočit za první zeď a zmizet od nich co nejdál. Neměl strach, ale zemřít takhle zbytečně rozhodně nechtěl.
,,I tak si to neměl zkoušet!´´ ozval se tentokrát Harry.
,,Tak dost! Přestaňte se s ním vybavovat a odstřelte ho!´´ vykřikl Gordon a odjistil zbraň.
,,Ne!´´ zarazil ho Harry. ,,Dovede nás k tomu jeho autu.´´
,,To zní rozumně.´´ souhlasil Ben a sklonil zbraň. ,,Ale odevzdáš nám zbraně.´´ podíval se výhružně na Lovce.
,,A svážeme ti ruce!´´ dodal Gordon.
 ,,Jestli já mám toto zapotřebí...´´ brblal si pro sebe Bruce a při tom si ze zad sundával brokovnici. ,,Ale svázat se nenechám. Kdyby vás napadli, neb...´´ 
,,Řek sem, že tě svážem, tak tě svážem!´´ zastavil ho Gordon a znovu na něj zamířil. 
,,Gordone, klidni se trochu!´´ napomenul ho Harry.
Ben chtěl také něco říct, ale už nebyl čas, protože nedaleko od nich se rýsovala skupina ozářených. Zvláštní bylo, že zatím neútočili. Prostě se jich scházelo jen čím dál víc a pomalu, ale jistě kolem nich tvořili kruh. Na střelbu byli ještě příliš daleko, ale na to, aby si mohli myslet, že si jich nevšimli, byli zase moc blízko.
,,Myslím, že na svazování není čas. Raděj padáme. Nehodlám čekat na to, co se stane, až si řeknou, že už je jich dost.´´ ozval se po dlouhé době Derek.
,,No, myslím že za téhle situace se leccos mění. Ale zbraně nám necháš stejně!´´ upustil od svazování i Gordon. 
Pak všichni vyběhli za Lovcem na parkoviště.

xxx

 ,,Tak jsme tady. Co ozáření?´´ ptal se Bruce hned jak zastavil u polozříceného zastřešeného parkoviště. 
 ,,Pořád si drží odstup, ale radši si pohneme.´´ informoval Harry a nepřestával se nervózně rozhlížet. 
 Bruce odskládal pár kamenů a cihel a nakonec nadzvedl tmavou zaprášenou plachtu. Potom sáhl k pasu pro světlici, zažhnul ji a hodil dovnitř. ,,Běžte. Ale pozor, na zem je to asi metr a půl. Původní vjezd je zasypaný.´´ pobídl. 
,,Fajn. Gordone, jdi. Pak půjdeš ty...´´ podíval se Harry na Lovce. ,,....a pak my ostatní.´´

xxx

,,Startuje to!´´ radostně vykřikl Bruce.
,,Ty sis tím nebyl jistý?!´´ Gordon už se zas cítil podrážděně.
,,Jede to, ne? To je hlavní!´´ umlčel ho Bruce. ,,Tak nastupte, vyrážíme.´´
,,Neříkal jsi, že výjezd je zasypanej?´´ uvědomil si Ben.
,,Jo, ale my si uděláme ve druhým patře vlastní!´´ Bruce se začal poprvé pořádně smát. Až do teď vypadal jako člověk bez emocí. Ale nikomu se jeho šílený smích nelíbil.

xxx

,,Jsi si jistý, že výbuch nepoškodí nějaký důležitý vzpěrný bod budovy a nesesype se nám to celý na hlavu?´´ strachoval se nejen Derek.
,,Žádný strach. Měl jsem to naplánovaný už od doby, co jsem zasypal hlavní vjezd a zaparkoval sem to auto.´´ uklidňoval Bruce, ale moc to nefungovalo. ,,Tak, připravení?´´
,,A kde si vzal vlastně výbušniny?´´ zajímal se Harry.
,,To je dlouhý příběh. Tak připravení?´´ Bruce se ohlédl po ostatních a dřív, než stačili cokoli říct, stiskl tlačítko a téměř okamžitě se ozval výbuch. ,,Tak nasedat a mizíme!´´ zařval ještě dřív než sedl prach a zařadil rychlost.
Všichni se do auta během chvilky naskládali a Bruce sešlápl plyn. Auto prolétlo nově vzniklým otvorem a padalo z dvou metrové výšky na zem. Když se zaduněním dopadlo, všiml si Ben, že ozáření běží přímo k nim. 
,,Smůla, svině! Neměli jste tak dlouho čekat!´´ křičel Gordon vykloněný z okýnka.
Bruce sešlápl plyn a auto rychle vyrazilo směr Safety. Mutanti neměli šanci je dohnat. Obzvláště když se Gordon bavil jejich střílením.
,,Do hajzlu!´´ vyštěkl Bruce když mu zničeho nic přistál na skle ozářený. Musel skočit z některého z okolních domů. Bruce rychle sešlápl brzdu, ozářený spadl a kola zapištěla. Auto zastavilo jen pár centimetrů od železného zábradlí.
,,No kruci! Už jsme myslel že to dopadne stejně jako včera s dodávkou!´´ začal se smát Gordon a když Lovec znovu auto rozjel, přidali se k němu i ostatní.
Přežili. Přežili velký útok ozářených, autonehodu a útok supermutanta. Nyní, s úsměvem na tváři, jedou začít nové životy do tábora, jehož velikost si dokáže živě představit jen Ben. Nikdy už to nebude stejné a vždy budou vzpomínat na své známé, kamarády a příbuzné, kteří zahynuli při již zmiňované katastrofě. Možná se už nikdy nikdo nedoví, co se vlastně doopravdy v Peace stalo, ale určitě bude kolovat spousta fám. Nyní je čas zapomenout na ten malý, bezvýznamný a již neobydlený tábor a přesunout se do centra dění. Do Safety, druhého největšího tábora v Evropě.

Autor vyskovak.cz, 28.12.2010
Přečteno 809x
Tipy 7
Poslední tipující: Ramidus, Marz, hybridka22, Míša S.
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

hehe....tákže vyjádření k první řadě : První kapitola byla super – rozložení textu, jednotlivý vysvětlující odstavce který uváděj do situace...druhá, třetí – paráda...u třetí kapitoly - skvělá gradace ! :-, poslední kapitola - pasáž s supermutantem byla bezvadná, smrt Paula byla rozhodně vhodná - tím myslím, následek lovcovi lehkovážnosti--> zbytečná smrt...nevim jestli je to srozumitelný :D
píšeš uvolněně, čte se to zlehka, žádný zbytečný komplikovaný popisy. Přímá řeč je přirozená, líbí se mi hodně postav, ve kterých se jednozněčně neztrácíš…
nepříjde mi, že by měl být Ben hlavní postava... někdy je potřeba jednu z postav upřednostnit aby posloužila příběhu, což byl podle mě tenhle případ. Líbí se mi když je autor schopnej používat několik postav současně bez toho aniž by splývali dohromady...
co se týče chyb...každej je dělá a je fakt, že to dost ubírá na kvalitě a někoho to i dost ruší...já jsem je tam samozřejmě vnímala ale nijak výrazně mi nepřekážely...prostě jsem sledovala příběh a ne čárky...
p.s. rožínač neni slovo :D:D:D

14.08.2012 11:53:10 | Marz

Teda jak to pročítám tak tam mám chyb a vynechanejch čárek co sem snad za celej život neudělal :D. Takže buď na mě má při psaní špatnej vliv televize za zádama a nebo sem prostě zblbnul. Tak nebo tak se to pokusím opravit. No, uvidíme...

30.12.2010 12:35:00 | vyskovak.cz

Já mám někde nabídka s y? Jesi jo tak to se moc omlouvám a hned to du opravit. To nechápu jak sem moh takovou chybu udelat :-) A ja vim že Ben měl být hlavní, ale to spíš jenom v té druhé části. Tady je hlavní celá skupina, nemůže to za ně všechno udělat jeden člověk.

30.12.2010 12:23:00 | vyskovak.cz

Ben ma byt hlavni hrdina..tak proc ho porad stavis do pozadi?:) je to napsany vazne moc dobre ( nabidka se pise s i ) a i nazev Pote mi prijde dobry. A rozhodne nekonci a nech Bena trochu se projevit:)
Hodne stesti v dalsim psani;)

30.12.2010 11:21:00 | Míša S.

Tak tos mi neřek nic co nevím :D

28.12.2010 17:48:00 | vyskovak.cz

Takžé...
Děj je dobrej a napínavej, ale ty máš na víc!
Některý pasáže (třeba ten konec) jsou skvělý, ale jinak bys měl zvolit lepší uvozovky. Taky je tam plno překlepů a gramatickejch chyb.
Netvrdim, že je taky nedělám, ale kdyby zmizelo tohle a např. by se ti tam neopakovala slova, tak už budeš o třídu jinde.
Na druhou řadu se rozhodně těšim!

PS: Ten název "Poté" je vážně příšernej...:D

28.12.2010 16:00:00 | Corsica

V případě že si všimnete nějaké výraznější chyby, prosím, upozorněte mě na ni, dík :-)

28.12.2010 01:29:00 | vyskovak.cz

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí