Co nabízí svět?

Co nabízí svět?

Anotace: Co nám nabízí svět?

Co nabízí svět?

Zamýšlel jsem se nad tím, co nám vlastně nabízí svět? Jistě mnoho hezkých věcí. Přírodu, jiné lidi, práci, život samotný. Svět nám toho nabízí opravdu mnoho. Ale stačí nám to, co nabízí, k úplnému štěstí? Stačí Ti práce, abys naplnil své poslání? Stačí ti procházka podél řeky, abys pocítil radost z toho, že žiješ? Stačí ti polibek, abys byl naplněn láskou? Stačí ti život sám k tomu, abys pocítil blaho?

O co nám vlastně jde? Ať se zeptáte kohokoli, jde v podstatě o to cítit se blaženě. Cítit se dobře, radovat se, nezoufat si. Ať se zeptáte boháče nebo chudáka, odpoví stejně. Člověku jde o blaženost, kterou chce prožívat. Nabízí nám ale svět dostatek podnětů k této blaženosti?

Co třeba peníze? Říká se, že kdo má peníze, má vše. Dejme tomu, že získáš velké finanční bohatství. K čemu vede? Pouze k tomu, že budeš mít strach, abys o něj zase nepřišel. Nebo se budeš dívat na druhého a závidět mu jeho ještě větší majetek. A zcela automaticky začneš toužit po zdvojnásobení svého bohatství! Peníze nám štěstí a blaženost nepřinesou. Chudý je na tom lépe, neboť nemá co ztratit, a proto je jeho radost větší než radost bohatého.

Co třeba rodina a děti? Jistě nám mohou přinést mnoho lásky a mnoho radosti, ale stačí to? Stačí nám to k naplnění srdce a naší duše?

A takto je to vlastně se všemi věcmi. Může nás učinit lepšími něco, co je horší než my? Člověk stojí na vrcholu tohoto světa. V podstatě nic není v tomto světě větší než člověk. Může tedy člověka pozdvihnout výše zlato, majetek, sledování televize, pěkné auto nebo snad jiní lidé? Může nás polepšit to, co je stejné jako my nebo je to menší než my? Jistě ne! Člověka může polepšit jen to, co je nad ním, co ho přesahuje, co je větší a lepší než on sám.

Kdo je Ten, který je lepší než my? Kdo je ten, který nabízí mnohem více než jiní? Je to Ten, který stvořil nebe i zemi, který stvořil člověka, který nám daroval pocity jako je láska nebo radost. Je to Stvořitel. Jen ten může člověka vést dál a výše než cokoliv jiného. Odevzdání se Jemu znamená odevzdání se Lásce a přetvoření nejvnitřnějšího života člověka. Odevzdejme se Jemu a pociťme změnu. Od nenávisti k Lásce, od rozbroje k míru, od zla k dobru.
Autor Hippy, 06.10.2007
Přečteno 518x
Tipy 1
Poslední tipující: ABC
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takovou malou poznámku k tomu bohatství..Problém není něco vlastnit,problém je, když něco začne vlastnit tebe..Bohatství moudrému slouží,hlupákovi vládne..

31.10.2007 14:28:00 | Weylin

Ta myšlenka není až tak moje. Je od sv. Augustina

09.10.2007 13:21:00 | Hippy

...To jsou ty správné otázky otázky pro papeže..! )))

09.10.2007 12:35:00 | Weylin

Líbí se mi Tvoje myšlenka toho, že člověk je tady na tom světě nejvýš... A tutíž ho těžko může něco naplnit, protže nic není výš než on. Je jen logickým krokem, že začal uvažovat o Bohu...

Hezký argument, děkuji za něj a přebírám do repertoáru...

08.10.2007 09:01:00 | Daniel S.

Moc povedéné :-).
Člověk je tu dle mého nejvyššího mínění, aby uskutečňoval sám sebe a skrze svojí tvorbu a práci odebzdanou Bohu.

07.10.2007 22:51:00 | Zerkalo

Z velké části si řídíme život sami.Máme svobodnou vůli,rozum a to jiní tvorové na Zemi nemají,v tom se od nich odlišujeme.Umíme rozlišit dobro a zlo a proto za naše duše neseme odpovědnost...byl nám dám velký dar a je na nás,jak s ním budeme zacházet! ;-)

07.10.2007 20:15:00 | Chancer

Moc hezky napsáno,
jen taková drobnost, je opravdu něco co nás přesahuje, ale chtělo by to už skoncovat s dogmatickými řečmi, že jsme nicotní a nedokonalý. Takhle bychom totiž nikdy nemohli splnit příkaz mystika Ježíše: "Buďte dokonalý jako je váš otec". Samozřejmě, že mysl nás brzdí v tom dojít k dokonalosti, ale i tu lze prohlédnout a ovládnout postupnou duchovní cestou, abychom již dále nezůstali nevědomými.
Ale jinak moc pěkné. Měli bychom skoncovat s těmi požitky okolo nás a jít více dovnitř do srdce, tam kde dlí cesta i pravda.

07.10.2007 12:00:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí