Satanismus, New Age, spiritismus

Satanismus, New Age, spiritismus

Anotace: Zrovna nedávno mne napadla otázka, jestli existuje člověk, který by nepotřeboval alespoň kousek duchovna ve svém životě.

Zrovna nedávno mne napadla otázka, jestli existuje člověk, který by nepotřeboval alespoň kousek duchovna ve svém životě. Vždyť se přece říká, že ten a ten je ateista a ten a ten je budhista a ten – ten už není ani ateista. Ten nevěří vůbec ničemu, natož sám sobě. Byl jsem překvapen, když jsem dospěl k závěru, že každý potřebuje duchovno a tajemství a víru ve svém životě, i když to popírá. Nyní to nemyslím z křesťanského pohledu, ale z pohledu obecného.

Víra, tajemství nebo duchovní život je něco tak přiřozeného, že se v tom pohybujeme, dýcháme a jsme, aniž bychom o tom často věděli. Někdy to dokonce někteří z nás i popírají. Jako by víra nebo duchovní život bylo něco nakažlivého.

Co se vlastně děje s člověkem, který ztrácí víru v Boha nebo třeba sám v sebe? Potřeba duchovna v člověku je tak silná, že automaticky hledá náhražky. Jak jsitě víme, většina náhražek je velmi nebezpečná. Ztrácejí původí konzistenci, smysl a jsou jen napodobeninami neboli atrapami toho správného. Jaké jsou to atrapy v duchovním životě?

1, Satanismus – co vede vlastně člověka k tomu směru? Snnad je odpor ke stádu, kterým my všichni jsme. Ale ačkoli je to stádo, v počtu toho stáda je právě síla. Jednotlivec se vyčleňuje a kráčí jiným směrem. Většina satanistů, které znám, žije jako protiklady křesťanů. Bůh – ďábel. Bible – Černá bible. Dobro –Zlo. A tak dále. Ti, které znám, si vyprávějí sprosté vtipy o křesťanech, nosí obrácené kříže a Ježíše tahají na dlouhém řetěz přivázaném na opasku. Nejlépe tak, aby se při každém kroku praštil hlavou o zem. Že má Satan sílu, o tom není pochyb. Je to přece Lucifer, Světlonoš, který se obrátil na chybnou cestu. Zase protiklad. Proti Bohu se staví jeho opak. Pýcha, Zlo, touha po moci. Satanismus jako víra je nejzvrácenější a to nemluvím o lidských obětech a podobných zvěrstev, které se v naší zemi sice nedějí, ale jinde jsou běžné. Odevzdat život Satanovi znamená zasvětit svůj život zlu. A to není nikdy dobré. Vždyť co je dobré na nenávisti, zlu a bezbřehé takzvané svobodě, která nezná hranic?

2, Spiritismus – nějaká náhrada se vždy najít musí. Spousta lidí objevila duchovní život a jakési nadpřirozeno ve spiritismu – jedná se o vyvolávání duchů a seance podobného typu. Rovněž je zde touha po poznánní budoucnosti. Můžeme zde také vycítit touhu někoho proklít nebo se někomu pomstít (např. u známého woodoo). Už jen podle těchto příznaků poznáme, že se nejedná o pravou víru, ale o náhražku. Pomsta, kletba nebo touha znát budoucnost a řídit tak své kroky.Znal jsem jednu paní, která chodila ke kartářce. Ta jí sdělila, že v průběhu několika měsíců jí podvede manžel a odcizí se jí děti. Žena byla od té chvíle tak podezřívavá, že neustále sledovala svého manžela a stále ho z něčeho podezírala. Její snaživost vedla tak daleko, že s manželem byly brzy nna denním pořádku hádky. Muž si pak skutečně našel jinou ženu a děti, které nedokázaly snášet matčino chování, se jí odcizily. Zde vidíme působení zla, které člověka nakazí a vede ho až k úplné zkáze. Podobné je to s vyvolávávím duchů. Nesmějme se těmto věcem, nejedná se o výmysly. Všichni jsme někdy slyšeli např. o domech, ve kterých straší. Dle zasvěcených osob se jedná o duše lidí, které zůstaly svázány s tímto světem a po smrti nedošly pokoje. Téměř vždy spolehlivě účinkuje mše svatá. Osoby provozující spiritismus se nestarají o pokoj zemřelého, avšak snaží se z něj vymámit nějaké další innformace. Pokoušejí se o kontakt se zemřelým. Dále jsou zde tolik známé horoskopy nebo vykládání karet. Všechny tyto formy jasně odporují výroku Písma, které jasně zakazuje snahu o poznání budoucnosti nebo čtení z karet. Bůh asi ví, proč toto říká.

3, Černá a bílá magie – kupodivu si tyto dva pojmy až tak neodporují. Není to tak, že by bílá magie byla zcela dobrá a černá magie zase zlá. V obou případech se jedná o nezdravé použití sil, které člověk využívá, aniž by k tomu měl oprávnění. V případě černé magie není třeba nic vysvětlovat. Bílá magie vypadá na první pohled přitažlivě. Vždyť ten člověk mě uzdravil. Vzal proutek, jezdil nad mým tělem a pak cosi dělal a uzdravil mě. Tvrdí, že používá bílou magii,která je přece dobrá. Ale zde je opak pravdou. Opět se jedná o to, že člověk sám o sobě zachází se silami, kterým nerozumí. Na první pohled koná dobro, ale pod povrchem je cosi nezdravého. Člověk může být třeba i uzdraven, ale něco v jeho životě a postoji se mění ke zlému. Může to být vztah k blízkým osobám, ztráta opravdové víry, změna životních postojů atd.

4, New Age – toto hnutí silně zakořenilo v Americe a dostalo se také k nám. Hnutí Nnew Age poukazuje na to, že člověk ztratil spojení s duchovnem a snaží se ho obnovit. Představitelé New Age nosí krystaly, nebboť si myslí, že z nich získávají energii. Velmi nnebbezpečné je již věřit kusu kamene, že mi může přinést třeba uzdravení. Pro příznivce New Age je charakteristické, že může být třeba budhista, křesťan a hinduista zároveň. A vůbec to nevadí. Snaží se pohltit všechno, co je zavání duchovnem, ale zároveň vlastně nenasají nic. Je mají pocit, že se odlišují od ostatních a žijí duchovním životem. Rovnněž vyznávají alternativní medicínu, která nemá daleko k bílé magii. Bohem se pro nně může stát cokoliv. Krystal, strom nebo třebba řeka. Není nic špatného sedět tři hodiny pod stromem a nasávat z něj energii. Představitelé New Age se také snaží dosáhnnout toho, aby se jejich nauka vyučovala na školách.

Všechny tyto směry jsou jen atrapami opravdové víry a právě v tom je jejich nebezpečí. Opravdová víra je o tom, že důvěřuji Bohu nebo třeba sobě. V případě boha uznávám, že je nade mnou a jemu důvěřuji. Nehledám Boha ve stromech, jiných lidech nebo sám v sobě. Když věřím sám sobě, není to ideální, ale je to pořád lepší než propadat těmtoo atrapám.
Autor Hippy, 07.04.2008
Přečteno 734x
Tipy 2
Poslední tipující: Marco, Zerkalo
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bible - kniha Římanům kapitola 3; verš 10-18:
10 "Nikdo na světě není spravedlivý, ani jediný.11 Nikdo není moudrý, nikdo Boha nehledá. 12 Všichni úplně zabloudili, jejich život ztratil smysl.Opuštěná je cesta dobra, nikdo po ní nekráčí. 13-14 Jejich hrdlo - otevřený hrob;jazyk - nástroj lsti a podvodu;rty - schránky jedu,uštknou tě jako had. 15 K prolití krve je nemusíš pobízet, 16 zkáza a bída jsou jejich průvodci, 17 cestu k pokoji však neznají, 18 ani úctu před Bohem."

Je to pravdivá úvaha s malými nerovnostmi v informacích, ale to pomineme. Reakce jsou očekávané, jakby ne?
"Dělá to ze mě Satanistu, milí věřící?DĚLÁ?" - to psala Trinaja a já ji odpovídám nedělá! Křesťané jsou maximálně tolerantní k jiným vírám to ti zaručuji!
A upalování čarodějnic v daleké minulosti je dávno pryč a i když jsem křesťan neříkám, že dělali dobře a částečně se s tebou shoduji ohledně této oblasti. Ale způsobené to bylo jejich nevědomostí (těch co upalovali), oni totiž přesně nevěděli s čím nebo s kým mají do činění a jak lze s tímto bojovat, tak je zabíjeli. Ti co upalovali - to nebyli všichní křesťané, ale jen protestanti. A ještě jedno, že obviňovali za satanisty všechny kdo byl nevěřící - tak to je blbost!

Věda vysvětlila teorii třesku dobře? Prosimtě řekni mi jak může z NIČEHO povstat něco tak rozmanitého jako je vesmír, planety a vše co vidíš kolem sebe???
A jsi ráda, že přežiješ když máš nachlazení? Jo? Opravdu? Tak za to buď ráda panu Flemingovi, který vynalezl penicilin a byl VĚŘÍCÍ! A nejen on ale mnoho dalších vědců atd.

mystiku - my nevěříme v kus vyrobeného kříže a na něm Ježíše...My věříme v živého Ježíše, který je v nebi se svým Otcem!

Bible tady není k tomu aby námi manipulovala, nemůže si každý křesťan do života vzít všechno a podle toho se řídit - tak to nefunguje. S každým má Bůh nějaký plán, něco proč je na Zemi, pro něco co má vykonat. Tak tedy se nám to zužilo a když každý má nějaké své místo, a každý ho má jiné tak taky v jeho životě nastávají různé situace do kterých se mu třeba hodí nějaká rada z Bible. Někdo si přečte kousek z Bible a nic mu to nepoví, ale jiný třeba hned vidí souvislost s tím co právě prožívá a využije toho a poučí se z toho co je v Bibli, nebo se pokusí to aplikovat. Takže Bible nás nevede nějak bezmezně do záhuby, jen nám napovídá do různých situací.

Doufám, že si to někdo tady z těch co reagovali přečte. Díky...přeji krásny zbytek dne.

02.07.2008 22:43:00 | Marco

svatá? co je to slovo svaté? ;)

vím přesně, proč je to v bibli popisováno jako něco, čemu by se mělo vyhýbat. Protože to svádí z duchovní cesty, je to hraní si se silami, ego se tím baví a zdržuje to na cestě, navíc je to nebezpečné. Některé věci si člověk může vyzkoušet, aby pochopil, že neexistuje jenom materialismus, ale takový člověk musí mít nadhled a vědět, že to jsou jen další hry mysli a potom pokračovat dál k prohlížení jevů. Mě samotného tohle nikdy nezajímalo a dnes vím, že v tom nezabřednu.

někdo tomu říká míchání, já tomu říkám souvislosti, které lze vnímat, když je mysl svobodná

10.04.2008 08:35:00 | Dao de

Mystik: o čem ti mám psát? O desítkách svědectví, které jsem slyšel a některé zažil na vlastní kůži ohledně spiritismu a podobných věcí? O léčbě pomocí kyvadla, dokonce pomocí kříže, které člověk, který to provozoval, po letech nazval jednou z nejhorších věcí, jaké kdy prováděl. O kamarádovi, který pod vlivem zlého ducha (rozuměj Satana) chtěl spáchat sebevraždu? O domech z nás ve městě, které byly v područí zlého ducha? O seancích, na kterých se probouzela média? A některá mluvila,jak ty říkáš, i dobré věci? A v důsledku většina těchto věcí byla špatná. Ano, Bibli opravdu důvěřuji. Určitě ne jako Jehovista :-)

Bůh ví, proč říká, abychom zemřelým darovali pokoj. Ví, proč říká, že se nemáme zajímat o budoucnost.

Nepotřebuji používat vznešená slova, čísla a statistiky. K vyjádření pravdy postačí i jednoduchá slova.

I když Danielova vzdělanost je jistě velmipřesvědčivá :-)

09.04.2008 20:49:00 | Hippy

No, chlapci, nebylo mým cílem odsuzovat to nebo ono. Neřekl jsem, že všechnno, o čem píši, je naprosto špatné a nebo zase všechno, čemu věřím, naprosto špatné. Jen jsem poukázal na jisté směry, které mohou být nebezpečné.

Ano, Bible je a vždy bude svatá kniha. To, co je v ní popsané, je svaté. A jak říkají apoštolové - je správné poslouchat lidi nebo spíše Boha? Proto s vámi bohužel nemohu souhlasit. Bůh je výše než kterýkoliv člověk.

Celá tato úvaha vůbec není myšlena jako obhajoba křesťanství, což jsem napsal na začátku. Jen jsem to sepsal a čekal jsem, kdo se ozve. A už je to tady :-)

Víte, ona je ta úvaha trochu věnována vám a všem těm, kteří si vyberou ze všeho něco a dohromady nic. Ze všeho to takzvaně nejlepší a dohromady nic (berte to, prosím, bez urážky). Ono je totiž jednodušší z každého směru si vybrat něco (jako New Age) a začít žít, jak se mi zrovna líbí. Jednou použiji tenhle směr, pak zase kus tohoto náboženství. Jednou Ježíše, podruhé karmu atd. Chtěl jsem jen upozornit na nebezpečí smíchání všech cest dohromady. Ježíš říká - Já jsem ta cesta, pravda a život. Proti čemuž můžete oponovat a bude to jako vždy zde na Literu sáhodlouhá diskuze bez valných výsledků.

09.04.2008 20:40:00 | Hippy

U dračí šupiny!Lidi, zkusili jste se někdy zamyslet?Asi ne...Dobře, vezmeme to na příkladu z dějin.Znáte Illumináty?Ten světovej řád, kterej údajně zanikl kvůli tomu, že je církev pronásledovala?
V historii byl Satanistou nazván, každý kdo nevěřil v boha.Oni nevěřili ale nepodnikali vůči němu ŽÁDNÉ kroky a přesto jsou až do dnes nazýváni Satanisty.A proč?
Satanysti nejsou jenom nějakýma blbcema, který úplně obracej to vaše desatero (teda tedka už možná sou ale já mluvím o pravích satanistech) víte, oni nemusej uznávat Satana.Jen prostě pochybujou o Křestanském Bohu a mají víru v něco jiného.Kdo říká, že musí hnedka zabíjet?

Víte, já sama v Boha nevěřím, protože sem prostě a jednoduše realista ale v něco přece jen věřím...Věřím v něco víc - v nadpřirozeno (takže zase takovej realista nejsem ale...prostě ale.)
Podle církve v historii sem Satanista a musím být upálena.Když tady hlásáte boha, jako milosrdného pomyslely jste někdy na to, že ti kdo pálili čarodejnice to hlásaly také?Jen proto, že byl někdo odlišný a měl jinou víru to byl Satanista.
Víte, já osobně se těma vašema "satanistama" docela zabývám.O nekonečné válce, mezi vědou a bohem.Ona se pořád válčí, jen se z bitevních polí přesídlila do zasedaček.
A tedka si to vemte tak: "Kdyby byli všichni údajní satanisté upáleni, jak hlásala církev.Měli bychom počítače?Mobily?Nebo dokonce i blbou žárovku?NE!Stále bychom si mysleli, že Země je středem vesmíru a místo obyčejnýho rozsvícení žárovky bychom tady seděli (ne my bychom tady neseděli, protože by nebyli počítače) a povídali si při svitu zápalných lamp.

Tím nechci říct, že toho vašeho Boha nerespektuji - ne já respektuji vaši víru a dokonce i vašeho boha.Já sama pocházím z velice Křestanské rodiny ale Církev sem odsoudila za to co dělali v minulosti a můj hlas patří vědě (měním podle vás názory?Ještě před chvilkou sem věřila v nadpřirozeno ale já v něj věřím.U mě se tyhle dvě "víry" - věda a nadpřirozeno snoubí a já ani nevím jak je to možné.) A proč zrovna vědě?Protože církev má mnoho nedomyšleného na své "pohádce" ale věda dokáže ospravedlnit vše.

Dělá to ze mě Satanistu, milí věřící?DĚLÁ?

A ted z jiného soudku...nahoře jsem zmínila, že věřím v nadpřirozeno.A tak tě žádám - nech mou víru na pokoji.Neříkám, že nevěřím v boha - jenom prostě nevěřim, že tam nahoře stojí nějakej chlápek a kouká na nás jak tady žijem.
Víš, církevní pohádky o tom, že ježíš se nechal ukřižovat nebo také o tom, že bůch stvořil svět za sedm dní...no...já osobně myslím, že věda svou teorii velkého třesku vysvětlila celek dobře.Nebo ses snad ve školních lavicích učil tomu jak poslouchat boha podle toho vašeho přikázání?
Obyčejně je mi jedno co kde kdo píše ale VADÍ MI, ŽE NĚKDO ODSUZUJE VÍRU DRUHÝCH¨A TU SVOU NAD NĚ NADŘAZUJE!!!!!!MYSLÍŠ SI SNAD, ŽE SI LEPŠÍ PRTOŽE SI KŘESTAN?!

09.04.2008 15:19:00 | Trinaja

Souhlasím s Mystikem
Přečti si svou úvahu, jako by ji četl někdo jiný. Víš v některých bodech mi připomínáš Farizeje, kteří Ježíšovi vyčítali, že léčí, že je spolčen s ďáblem apod. a ty tady hodnotíš léčitele úplně stejně a jsi si jistý, že oni to nemají od boha. Jsi příliš zaslepen tou "svatou" knihou a chybí ti nadhled. Přeji více světla na temné cestě dogmatismu a fanatismu. ;)

08.04.2008 14:43:00 | Dao de

..a Hippy,není Ježíš na kříži taky jen kus kamene, který je udělán do tvaru Tebou uctívané modly? Jestli je uctívání tohoto kamene nebezpečné -jak uvádíš-nevím,asi jak u koho..

08.04.2008 08:37:00 | Weylin

Nebudu se s Tebou přít ohledně víry,na její obranu je tady Daniel:-) (nic ve zlém)ale když něco píšeš,měl by jsi si jako on sehnat víc informací.Tak to působí jednostranně až dogmaticky-z hlediska věřícího.Co se týká satanismu,tan sahá až do starého Egypta.A za ním je taky víra-v Satana.Víra je vždy stajná,jen objekty a důsledky jsou jiné.Některé pasáže ze starého zákona mi připadají jakoby je psalo pět Satanů.Ale je to ve svaté knize tak se to nějak omluví..Ale to jsem nechtěl uvádět,to už jsme probrali.Spiritismus u nás ve třicátých letech kvetl a jestli si dáš práci a zjitíš si o něm víc,tak možná přijdeš na to,že tehdejší spiritisté byli lepší křesťané než spousta dnešních tzv,věřících.Neobhajuju tento směr,astrální svět je asi taky jen jedna z nižších oblastí mysli,těsně nad touto,ve které jsme víceméně my ted´..A jestli se budeš doslova řídit tím co je v bibli,skončíš jak Jehovisti a jejich nechvalně známé odpírání krevní transfuze i za cenu smrti třeba vlastních dětí.Mimochodem oni se taky považují za dobré Křesťany,tak jak ty a mnoho dalších..Věci nejsou jen černé a bílé,i když věřÍm že by je tak spousta lidí chtěla mít.

08.04.2008 08:28:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí