potkal jsem ho

potkal jsem ho

Anotace: možná jsem potkal Boha a bylo to nádherný

Sice nevím jestli to byl opravdu on,ale bylo to nádherné a stává se to většinou na mši.Zrovna tuhle v neděli sedím v kostele a najednou my hlavou probleskne myšlenka:co bych asi tak řekl malému děcku,kdyby se mě zeptalo,proč do kostela chodí tolik lidí.Nějakou dobu jsem o tom přemýšlel a když jsem dospěl ke konci,naplnil mě jakýsi blažený pocit,který ze mě vysával všechno zlé.V tu chvíli jsem si prostě nedokázal vzpomenout na nic špatného.Bylo to jako bych se zamiloval,nejraději bych jen tak koukal do blba a pořád o tom přemýšlel.Bylo to jako spojení s nějakým nadpřirozenem,u kterého jste cítili,že chce být s vámi a chce vám pomáhat a naplňovat vás.Myslím,že teď už do kostela nebudu chodit z donucení,protože už teď se těším až tohle znovu prožiju.
Autor nmboy, 20.01.2010
Přečteno 523x
Tipy 3
Poslední tipující: Maro Deives, ewon
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Važ si toho cos prožil, někdo chodí do kostela celý život a k ničemu mu to není...Tenhle pocit taky znám.

16.03.2010 18:48:00 | KatkaH.

Upřímný dotaz = skutečná odpověď (bez potřeby účelové stimulace hormonů).

31.01.2010 18:42:00 | Lilien

když to zredukuju úplně maximálně tak, "náboženství", který přináší dobrý pocit, ale současně ti nebrání vidět svět, jaký je, je ideální věc. Alespoň já to takle chápu- jako vlastní cestu k bohu (vlastně k sobě). Je to částečně pozůstatek těch knížek od zakladatelů sekt :) a taky to jak vidím lidi tady na literu, který jsou katolíci.
(samozřejmě materialisticky to beru jako "hormony", ale jde především o ten prožitek, ne o to co ho vyvovalo.)

30.01.2010 09:43:00 | ewon

no to doufám že si děláš srandu,já na modlení moc taky nejsem,žádný látky na změnu nálady nebo nějaký takovýhle svinctvo neberu,páč ani moc nepiju,je mi 15 a alkohol si dám max 1 do měsíce a abych řekl pravdu, s těma hormonama je to možný,ale dost pochybuju, protože jsem je hodinu před tím vyplavoval florbalem(tím myslím že jsem hodinu běhal).Navíc nemůžeš říct že jsem nějakej fanatik,jak jsi tady napsal,protože jak se v tom můžeš dočíst,dřív jsem do kostela chodil skoro z donucení nebo kvůli kamarádům.

27.01.2010 16:58:00 | nmboy

Ať vnímáš, co vnímáš, změna stavu vědomí je prostě nějaké vyplavení hormonů - ať ji působí co nebo kdo chce. Prostě ty informace zpracovává tělo a tělo prostě reaguje tímhle způsobem.

No ale zní to pěkně drsně, že na základě zážitku, který prožívali uživatelé psychedelik, posluchači muziky, ... nebo třeba běžně schyzofrenici dělá autor rozhodnutí pro budoucnost. Jinak nic ve zlým, si dělám jen vážnou srandu.

27.01.2010 12:39:00 | dead-head

no s tim LSD mi to přijde víc materialistický než bych sám chtěl :-),
no ale i tak ty "hormonální bouře" můžou dávat smysl

26.01.2010 22:43:00 | ewon

dead head: nesouhlasím. Autor mohl prožít opravdu duchovní zážitek, mohl prožít dotek živého Boha.

nmboy: Přeji ti, ať dále dokážeš otevřít své srdce Bohu. Ještě více ti přeji vytrvalost v okamžicích, kdy Boží dotek nebudeš cítit.

26.01.2010 20:48:00 | Hippy

Prožít extázi, jak popisuješ, je obyčejná hormonální bouře - nechá se vyvolat:
modlitbou, rituálem, sexem, hudbou a drogama. Samosebou chápu,že ortodoxní modlitebníci odmítnou připustit jiné, již popsané, cesty k extázi, ale to už není můj boj :)

26.01.2010 09:19:00 | dead-head

já si myslím,že ne,zkus zaplatit bohu proto abys ho líp vnímal.

25.01.2010 16:18:00 | nmboy

že se nedá koupit ?
http://protidrogam.unas.cz/lsd.php

25.01.2010 13:22:00 | dead-head

že by mystická zkušenost? :) tohle je jedna z věcí který se nedaj koupit :-)

20.01.2010 17:46:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí