Fanatismus

Fanatismus

Anotace: ...nazývej to jak chceš. Ale neřaď do něj všechny!

Sbírka: S Boží láskou

Jak bych vysvětlila fanatismus.
Lidé, jako stádo valící se do kostela, schopni zabíjet pro svoji víru, jsou fanatici. Existuje něco mezi fanatikem a ateistou. A to člověk, který věří! Nenazývejme ho proto fanatikem, protože k němu má stejně daleko, jako k ateistovi.

Moje víra v Boha.
Pokřtěna jsem, ale křesťanka téměř nejsem. Křesťan není ten, kdo je pokřťen! Ani zdaleka! Křesťanem je pouze ten, kdo věří v Krista. Od malička do mě všichni hustili jedno a to samé. Moje babička je dodnes skutečným fanatikem a přesto dokážeme žít spolu v jednom domě, protože se snažíme o své víře nemluvit. Moje názory se podstatně liší od těch jejích.

Nenazývejte mě fanatikem.
Jsem věřící, věřím v Boha. Věřím, že žiju pro něj. Věřím, že můj stvořitel chce pro mě jen to nejlepší! A proto je moje každodenní věta taková: "Nechávám se vést Bohem, jsem vždy v bezpečí."
Všechno má svůj důvod. Třebaže se mi něco nepovede, vždy si opakuji toto: "Všechno má svůj důvod! Bůh to tak chtěl. Není důvod se znepokojovat."

Nechávám se vést
Kdykoli předemnou stojí překážka, vím, že jsou pouze dvě možnosti. Nikdy není třetí možnost! Buď ji zvládnu a nebo nezvládnu. Ať je to tedy jakkoli, můj stvořitel se o to postará. S jeho pomocí to zvládnu nebo nezvládnu. Protože všechno má svůj důvod...
Autor Maruška Mia Kowalská, 29.01.2010
Přečteno 502x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Lidé, valící se do kostela. Schopní zabíjet pro svou víru - no, já nevím. Do kostela chodím poměrně často, ale ještě jsem za těch X-let neslyšel jediné slovo o tom, že bychom měli někoho zabíjet. A dokonce jsem se nesetkal ani s jediným, by´t sebemenším projevem agrese nebo násilíé vůči těm, kteří věřící nejsou.

Pokřtěná jsem, ale křesťanka nejsem. Křesťan není ten, kdo je pokřťen! Ani zdaleka! Křesťanem je pouze ten, kdo věří v Krista - položím ti otázku? Kdo je tedy pro tebe Kristus? Píšeš, že tvůj Bůh. Tento Kristus říká:"Kdo uvěří a nechá se pokřtít, bude spasen." Tedy křest = křesťan = naděje na spásu.

A mimochodem tentýž Kristus, ve kterého, jak říkáš, věříš, říká:"A na té skále postavím souv Církev." Tedy vyloženě nám "přikazuje", abychom byli členy Církve. Která se schází v KOSTELE. Jak říkáš, masa lidí valící se do kostela.

Buď Krista bereš se vším všudy, tedy s Církví, s chozením do kostela (což je shromáždění Církve), s jeho smrtí na kříží, s jeho zmrtvýchvstáním anebo ne. Nebo si jen vybíráš, co se ti líbí a zbytek odhazuješ.

Mimochodem - Kristus říká, abychom milovali všechny, i své nepřátelé. Takže pokud jsi opravdu věřící v Boha, měla by ses usmířit se svou babičkou, i když je ti třeba nepříjemná, protože je to FANATIK.

A ještě jedna věc - víra v Boha není souhrnem nějakých tvých (nebo mých) vlastních pohledů nebo názorů - víra je pevně zakotvena v srdci, měla by se podporovat četbou Bible a modlitbou ve shromáždění Církve.

To jen tak na okraj:-)

21.02.2010 14:47:00 | Hippy

No, myslím, že fanatik není jen ten, kdo touží lidi jiných vyznání zabít, stačí, když se je snaží utlouct svými argumenty, proč je ta jeho víra jediná správná. Jako například tím: "Když nejsi pokřtěný, skončíš v pekle." Myslím, že věřit v Ježíše člověk klidně může bez chození do kostela. Text Nového zákona je nejednoznačný a lze ho interpretovat velkým množstvím způsobů. Důkazem toho je ohromné množství křesťanských církví. A fanatik je právě ten, který tvrdí já jediný mám pravdu, jedině můj výklad je správný. Víra je něčím, o co se člověk může opřít. Nezáleží na tom, jestli ten dotyčný věří v Ježíše, kráčí ve šlépějích Buddhy nebo věří tomu, že vesmír je podřízen fyzikálním zákonům. Rozdíl mezi věřícím a fanatikem podle mého názoru spočívá v tom, jakým způsobem svou víru podává a jak nahlíží na ty, kteří jeho názor nesdílejí. Tento text oceňuji jako cenné svědectví o pocitech věřícího.

18.09.2012 18:05:06 | Blanche Lebalegie

upřímně píšeš o čem jsi přesvědčena (a to je pěkný);
slovo fanatik se nejčastějí vyskytuje "v Molochovi televize-zprávy" v souvislosti s bombou, která zabije několik lidí. A ty se od toho slova snažíš distancovat. Neřeš to. :-)

(ježiš, ze mě zase padaj moudra, doufám, že to Boha neuráží)
:-)

29.01.2010 13:29:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí