Pedofilní skandály v církvi

Pedofilní skandály v církvi

Anotace: Pedofilní skandály v církvi

Před nedávnou dobou prolétl médii případ pedofilního zneužívání v církvi v USA a Irsku. Jako křesťana mne hned napadlo – jak se k tomuto postavit?
Nejvíce mne zarazila skutečnost, že o tom věděli dokonce někteří biskupové a …mlčeli! To je neomluvitelná skutečnost.
Na druhou stranu jsem si z toho vzal ponaučení, které může platit pro všechny lidi. Nikdy nezakrývej pravdu, ať je sebehorší. Následné odkrytí mnoho let ututlávané hrozné pravdy je daleko horší než odkrytí pravdy hned na začátku. Může se tak předejít mnohým „nepříjemnostem“.
Také jsem si znovu ověřil, že církev je plná obyčejných chybujících lidí (voda na mlýn pro odpůrce církve). Ač se lidé v církvi snaží žít s Bohem a pochopit Boha, je mezi nimi, tak jako všude jinde, mnoho chybujících jedinců. Úchyly, pedofily nebo homosexuály najdeme všude, církev není výjimkou při počtu dvou miliard „členů.“ Proto napříč církví budou vždy probíhat skandály. Vždy se najde někdo, kdo církve například i využije jako zástěrku pro své zvrácené sklony. Což nicméně nijak neomlouvá chování biskupů, kteří o zvrhlostech věděli.
A ještě jedna myšlenka mne přitom napadla a tato myšlenka se může vztahovat ke všem lidem, nejen k věřícím. Žiji tak, abych nedělal ostudu? Nedělám svým životem ostudu rodičům, přátelům, manželce? Žiji tak, aby druzí o mne mohli říci: „To je opravdu dobrý člověk.“?
Autor Hippy, 21.03.2010
Přečteno 600x
Tipy 2
Poslední tipující: Anne Leyyd
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Fakt je škoda,že ty úvahy křesťanů končí takovým nezávazným, jemným, pozitivním napomenutím, které bylo tuším tak někdy před 100 lety - pak se z toho stalo klišé.

nevím jestli to je tím, že se obecně křesťani bojí ukázat na problém, nebo prostě nevědí, co v člověku vyvolá tabu. Ale když si to tabu ordinujou v různých koncentrátech minimálně 1x tejdně, tak tělesné procesy, které jsou nezávislé na vůli, s příslušnou reakcí neotálejí. Jojo vůle versus tělo, kdo ví,jestli na to církev něky najde odpověď...

24.03.2010 16:40:00 | dead-head

přirozeně se tim nemusi zabejvat nikdo, ale jestli tim zije 2 mld lidi...

21.03.2010 19:20:00 | ewon

A co je to vůbec ostuda? Že někdo porušit falešné puritánské představy společnosti? Žijeme teď a tady a našim cílem je,abychom byli co nejvíce šťastní. Proto se odmítám nějakými pravidly církve vůbec zabývat!

21.03.2010 19:05:00 | sestra-konec

já se snažím obvykle nemoralizovat, ale tady se neubráním: co by měli biskupové udělat, aby jim bylo odpuštěno: myslím v očích nevěřících.
Zrušení celibátu mi připadá jako první krok. Za jak dlouho se to stane 200 let, víc, nikdy?

jo a úchyly, pedofily, homosexuály najdeme všude. Ono to tam není napsáno, ale působí to na mě jako by všichni byli ve stejným pytli.

21.03.2010 09:49:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí