Náboženství z jiného úhlu pohledu..

Náboženství z jiného úhlu pohledu..

Anotace: Všechna náboženství mají pravdu pokud vymezíme pojem PRAVDA

Úvaha – náboženství z jiného úhlu pohledu

1.dotaz
Proč jsme nikdy nepotkali bohy?

Jednoduché. Bohové se jen tak neobjevují. Neválí se ve škarpě…
Proto nás nepřekvapí, že dnešní náboženství neobsazuje své vyvolené do nějakých nepřístupných oblastí, ale nejen mimo naší planetu, ale i mimo náš vesmír. To ukazuje chytrou prozíravost, neboť co je dnes neprobádaný prales se může do týdne změnit v dálnici, a to co je neznámá planeta se v příštím desetiletí může stát terčem nového Apolla.
V době když ještě nebyla taková technika, bylo typické umístit bohy na vrcholek hory, do oblak, nebo dokonce do podzemní jeskyně. Dnes byla většina hor zdolána, pralesy vykáceny, člověk se vrtá do hloubky 3000 metrů a lidé běžně létají nad atlantikem – zpráv se setkání s bohy ubývá…

2.dotaz
Proč jsme bohy vůbec vymysleli?

Člověk je stroj. Hledá vzorce úplně všude. Když ještě lidé neznali příčinu deště ani příčinu dravosti lva, vymysleli něco většího. To že se něco děje bez zjevného důvodu, člověka totiž znervozňuje. Ale představa dešťové bohyně má spoustu výhod. Když není úroda a je sucho, nemohu sice zařídit déšť, ale mohu se bohyni klanět a budu mít jistotu, že mně zřejmě vyslyší. A člověk byl najednou o něco klidnější.




3.dotaz
A důvod náboženských válek?

Zůstaňme u dešťové bohyně. Když ten utrápený sedlák objevil bohyni, a začal se jí klanět, opět zapochyboval. Co když mně ta bohyně neslyší?! Jeho strachu se chopila skupinka schopných lidí, kteří pochopili, že z toho kouká pár dukátů. Vstupuje do hry kněžstvo. Stalo se prostředníkem mezi sedláky a bohyní…..Lidé byli šťastnější a jedna vrstva obyvatel bohatší….
Jenže po několika letech si kněz uvědomil, že ve vedlejším městě jsou jiní kněží, kteří uznávají boha deště a ne bohyni. Začal se bát o svoje místo…Jak se jich zbavit? (je zde i politika)…
Všiml si že Bůh deště má jiný kostel a tak promluvil ke svým stoupencům: „Ti lidé od vedle jsou zlí, jelikož se kloní bohu v kostelu s kulatou střechou a ne s hranatou!“
A najednou byl život o mnoho „zábavnější“… i když pro ty z vedlejšího města o něco kratší….

Technická poznámka:Všechna náboženství mají pravdu, pokud vymezíme pojem pravda.
Autor Opretis, 30.04.2010
Přečteno 726x
Tipy 4
Poslední tipující: sir Chadwick, trentatre, ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pokud je ti teprve 13, jak jsem četla v předchozím komenáři, tak to rozhodně není špatný začátek.. k poslednímu odstavci mě napadla scéna z Červeného trpaslíka, kdy se hlavní hrdina ptá, proč docházelo k takovým krutým válkám a jiný mu odpoví "Jedni byli přívrženci červených čapek a druzí modrých." Má to asi tak stejný smysl, jako hodně současných náboženských konfliktů... přeju hodně štěstí do další tvorby. :)

05.01.2011 17:25:00 | lusi

no na třinact roku klobouk dolu.

01.05.2010 00:15:00 | ewon

Díky za komentíky...

30.04.2010 16:16:00 | Opretis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí