Bůh je láska

Bůh je láska

Anotace: Bůh je láska

Známý duchovní otec Elias Vella na jedněch svých exerciciích přirovnával, že Bůh se o nás stará podobně jako se orlice stará o svá mláďata. Když orlice učí mládě létat, vynese ho vysoko do povětří a pak jej pustí volný pádem. Mládě je v té chvíli vyděšené, padá, bojí se, že zemře. Nedokáže pochopit, proč jej jeho matka tak trápí. Samozřejmě se hned napoprvé nenaučí létat. Prostě jen padá dolů k zemi jako kámen. Ale orlice podletí své mládě a zachytí jej na svých křídlech, takže mládě je v bezpečí. Tento proces se opakuje tak dlouho, dokud nakonec mládě jednoho dne samo roztáhne křídla a naučí se létat. Po mnoha a mnoha dnech strachu a nepochopení mládě létá. A strach je náhle zapomenut. Létání je pro mládě tím nejkrásnějším zážitkem. Orlice nechce své mládě trápit nebo mu nahánět strach. To vše dělá z lásky. Bůh s námi jedná stejně. Učí nás létat. Zbavuje nás strachu. Říká nám: „Skoč a neboj se!“ A vždy, ač na to někdy zapomínáme, to dělá s láskou. Bůh je láska.

Svatý Antonín jednou prodělal těžký duchovní boj. Po jeho skončení se Antonín obrátil na Boha a ptal se ho, proč mu v jeho zápase nepomohl. Pán odvětil: „Byl jsem tady, Antoníne, ale čekal jsem, abych viděl tvůj zápas. Protože jsi vytrval a nebyl poražen, budu vždy tvým pomocníkem.“ Když to Antonín uslyšel, poklekl na zem a modlil se. A naplnila ho taková síla, že i po fyzické stránce se cítil silnější než dřív. Ano, Bůh je láska.

Český kněz Ladislav Kubíček, který zemřel mučednickou smrtí, společně s mnoha nadšenci opravoval za dob totality kostely. Jednou, když tak pracovali, jednomu z chlapců vysoko na lešení spadlo dláto. Zabodlo se ostrou hranou hluboko do země asi jen deset centimetrů vedle pětiletého kluka. Kdyby ho dláto zasáhlo, byl by pravděpodobně na místě mrtvý. Když to ostatní viděli, zbledli. Jeden kluk povídá: „Tak za tohle budeme muset potom Bohu poděkovat.“ Ladislav odpověděl: „Neboj se, už jsem jeho strážnému andělu stačil poděkovat.“ Bůh se stará o své věrné, ochraňuje je. Bůh je láska.

Bůh je láska. Pro nás křesťany však také platí, že jeho lásku máme prokazovat svým bližním. Bez lásky k bližnímu je láska k Bohu pouhou iluzí.
Autor Hippy, 29.08.2010
Přečteno 823x
Tipy 11
Poslední tipující: Historicall, Alexej, Anne Leyyd, la loba, Unyle Pěl
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pěkně jsi to skrnul. Také jsi četl "Až k prolití krve"? Báječná kniha...

17.12.2010 21:13:00 | Anne Leyyd

la lobo, chemické ztřesknuté sloučeniny nemusí uznat ani nos mezi očima.

23.10.2010 20:36:00 | Lilien

Byť se ti to nemusí vejít do mrtvé hlavy, nepíšu nic s čím bych neměla zkušenost a fakt je mi fuk, jestli to kdokoliv s nepochopením nepochopí.

23.10.2010 20:35:00 | Lilien

Myslím si že kdo miluje tak nemá potřebu cokoli řešit.Přirovnání s Orlicí a mláďaty je krásné,jestli to tak je to neví nikdo z nás...ale i ten nejzarytější ateista musí uznat že existuje nějaká síla ať už třeba fyzikální na kterou prostě nemáme a musíme jí v pokoře přijmout a kdo ji nepřijme bude furt jen nedomrlým orletem co neumí lítat...

13.10.2010 13:51:00 | la loba

dead-head-Jo,myslím že jsi to popsal dobře,jo..

22.09.2010 14:23:00 | Weylin

->lilien: No, muj odkaz byl ten, ze nemuzes milovat boha pokud neumis milovat sama sebe. Pokud se te to nedotyka, pak tedy tva reakce o tom, jak ma vypadat uprimna laska k bohu, vypada dost podezrele, protoze to asi neni tvoje zkusenost. Ale i tak je od tebe hezky, ze reagujes,aby rec nestala.

21.09.2010 18:13:00 | dead-head

Weylin: Bezvěrec je totéž co ateista, ale ty těm svým závitům natolik věříš, že se to české slovo k tobě nehodí.
Tvé výroky, že někdo poznal Boha v jakýchsi výlevech citů si nech ve své hlavince neb jen tam se zrodily a nikoho se vskutku netýkaj.

17.09.2010 14:13:00 | Lilien

dead-head: Tvůj rozbor se mne ničím nedotýká, nejsem študentka bible ani správná křesťanka.
Weylin: Tebe nemám ani odvahu ani chuť číst vytrvale.

17.09.2010 13:43:00 | Lilien

->lilien:
Ono tvé tvrzení není zas tak neprůstřelné. Jen tak okrajově:
Víš, co znamená tvrzení: "Milovati budeš bližního svého jako sebe samého!" (Ga 5,14 nebo R 13,9)? Pokud někdo má tendenci výrok pozměnit ve smyslu: víc než sebe samého, tak to není jen nějaké zduchovnělé altruistické gesto, to je taky znak toho,že proměna křesťana nebyla dokončena, protože v duši má stále ještě komplexy (aniž by o nich věděl, ony se projevují jen v krizových situacích, v závanech myšlenek, vhledy apod.), které nejsou křesťanstvím dotčeny. Protože neví, co to znamená milovat sám sebe - milovat své tělo, které je mimochodem chrámem Ducha svatého (1K 6,19) a zároveň nástrojem, který umí svádět ke hříchu (Mk9,45,47). A pokud miluješ Boha, jako podřízený nadřízenýho,tak tohle nikdy nepoznáš a z principu nemůžeš milovat ostatní jinak než jako přetvářku (ať už je sebeupřímnější) a tedy naplňovat zákon, který dal Ježíš svým následovníkům.

Tak to je prosím mystický argument, který nepoberou ani křesťani a ani nemystický ateisti :-P

16.09.2010 16:55:00 | dead-head

P.S -Pokud jsi v tom komentu myslela tím ateistou mě.

13.09.2010 13:07:00 | Weylin

Já se za ateistu nepovažuju-jsem,pokud musím mít nějakou nálepku-bezvěrec,člověk bez víry.To znamená že mě zajímá to co skutečně je,ne co je podle mých představ,nadějí,chtění a podobných výplodů strachu který se nazývá víra.A pokud nic o Bohu nevím-nebudu o něm tvrdit že ho miluju apod.A troufám si říct že o Bohu neví nikdo nic.Můžu tušit,může ke mně přijít určítý mystický zážitek ale to není Bůh,Možná jeho pozdravy.Člověk který to myslí s Bohem vážně,se nebude nikdy klanět svým představám.Bude hledat Pravdu.A ta v emoconálních náboženských záchvatech určitě není.

13.09.2010 10:46:00 | Weylin

ten kdo upřímně miluje Boha, není povýšen ani nad housenku, ale to pravověrný ateista nemůže pochopit neb jeho vnímání se k této dimenzi lásky nepřiblíží ani náznakem zvláště když si sám vystačí naprosto se vším

09.09.2010 15:58:00 | Lilien

Někdo v obojí.

08.09.2010 11:41:00 | Weylin

Někdo věří v Boha, jiný ve svou vlastní nesmrtelnou povýšenost:)))

08.09.2010 11:40:00 | Lilien

Lidé kteří neustále propagují Boha a lásku nevědí nic ani o jednom ani o druhém.Je to už klišé a pokud by na toto Hippyho frázování nereagovali kolegové přede mnou,ani bych komentář nepsal.Emoční záchvaty v neděli při mši v kostele jsou pro tyto lidi vrchol Boží lásky.
Ale pokud ve jménu této "boží lásky" nezabíjejí,neupalují apod.jak to s oblibou po staletí dělali-ať si lžou do vlastních kapes dál..Je to k smíchu,ale už celkem neškodné. Bůh tak lidi miluje že je likviduje už věky na každém kroku-věřící,nevěřící,křesťany,židy,mohamedány,všechny..Židovské matky v plynových komorách a jejich děti se ve smrtelné agonii tak pevně drželi jeden druhého že je nemohli od sebe po smrti odtrhnout..Boží láska..a nebo si to židi zasloužili že nechali ukřižovat Krista? I tento pitomý názor jsem už slyšel.A nebo je to věc lidí a ne Boha? A co je pak věc Boha?A hlavně-co je Bůh?A je vůbec něco takového? Pokud si takovéto a podobné otázky člověk nepoloží,tak je buď mentálně trochu mimo a nebo alibista,kterému se hodí Bůh jen jako berlička pro jeho líné a frustrované ego.A tak to bude nejspíš..

08.09.2010 11:19:00 | Weylin

-> Siorak: Zřejmě nebereš ten samej matroš, co křesťani.
Ale teď mě napadlo, co by se z naší země stalo, kdyby se to dalo syntetizovat a p(r)odávat třeba v tabletách. Dýleři s "Boží láskou" :-)

...Máme čerstvou várku "Boží lásky" !!!

Do téhle církve nechoďte, ředěj "Boží lásku" nějakým svinstvem !!! atp. :-D

-> křesťani: nic ve zlým ;-)

07.09.2010 20:42:00 | dead-head

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí