Kruh se uzavřel

Kruh se uzavřel

Anotace: Jen to, co už jsem říkala své oblíbené řeholní sestře

Až když za mnou zapadla vrata kostela po 3. skrutíniích, uvědomila jsem si, že probíhá postní doba, období příprav na slavnost znovuzrození naděje, která již brzy vyvrcholí mým křtem.
  Měla jsem spoustu běhání s organizováním skrutínií; věčně jsem nevěděla kam s čím, koho jak zaúkolovat, koho kam posadit, na koho čekat atd. Navíc jsem špatně došlápla a chvíli mě bolela noha.
   První přišel kmotr. Proč jsem si jako křestní patronku vybrala sv. Emu? Vnímám její životní příběh jako symboliku pro svůj křest. Zavraždili jí děti a zemřel i manžel, ona se však znovu nevdala (přestože byla v době ovdovění stále mladá a krásná) a zbytek života strávila na modlitbách a péčí o potřebné. Jedna část jejího života skončila, aby se mohla rozvinout nová. A tak je to i se mnou. Kruh se uzavřel.
   Vedle usměvavé tváře kmotra brzy přibyla i ta kmotřina. Vidět tyto dva obličeje pohromadě je pro mě neskutečným požehnáním. Jsou úžasně symbiotickou bytostí, vnímám je od samého počátku jako jeden celek, proto mě nikdy ani nenapadlo nějak si mezi nimi vybírat. A oni souhlasili, že mě na mé cestě víry budou provázet oba. Chvála Tobě, Kriste. Kruh se uzavřel.
Do poslední chvíle jsem nevěděla, jestli do kostela přijde i můj nevěřící přítel. Protože jsem nechtěla zbytečně čekat, napsala jsem mu SMSku. Odpověď přišla obratem a byla velmi prostá: Ano. Jedno z nejkrásnějších ano, jaké mi dosud dal. Jistě ani sám nevěděl, co všechno je v tom slově obsaženo. Zničehonic mě zaplavila ohromná radost. Cítila jsem, že v okamžiku, kdy se posadí do první lavice po bok mých kmotrů, kteří jsou pro mě ztělesněním ideálních rodičů, bude vše zase dokonalé, zas bude všechno v pořádku. Přišel a posadil se do první lavice. Kruh se uzavřel.

Autor Ori Eremos, 05.04.2012
Přečteno 761x
Tipy 7
Poslední tipující: kudlankaW, Anne Leyyd, Radhuza
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi dobře.

Přeji mnoho štěstí.

Martin Kristián

15.01.2013 21:13:18 | kudlankaW

Musím jedině souhlasit. Napsala jsi to opravdu moc krásně, procítěně. Úplně je z Tvého textu cítit nadšení, radost a i trocha nervozity z velkého dne, který Tě čeká a který, jak doufám, bude pro Tebe začátkem nového silnějšího spojení se zmrtvýchvstalým Kristem :) Moc Ti přeji, abys na tento den nikdy nezapomněla, aby byl jedním z těch, které Ti vždy dodají sílu začínat znovu, když na své cestě života klopýtneš, nebo nebudeš vědět, kudy se dát. Věřím, že On Tě povede :)

16.04.2012 12:10:30 | Anne Leyyd

Moc Ti děkuji, Anne. Za všechno :)

16.04.2012 12:23:58 | Ori Eremos

Vůbec nemáš za co ;) :)

16.04.2012 12:25:18 | Anne Leyyd

Ale mám :) Moc si Tvé opory cením

16.04.2012 12:26:24 | Ori Eremos

:)

16.04.2012 12:42:39 | Anne Leyyd

Páni. Blahopřeju Ti. Je to opravdu krásné. Moje největší nevíra se skrývá v tom, jak mě Bůh svojí láskou neustále překvapuje. I teď se mnou Tvůj text hluboce pohnul. Prostě... blahopřeju:)

05.04.2012 17:44:37 | Písnička...

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí