Reakce na "čím člověk více myslí, tím méně věří"

Reakce na "čím člověk více myslí, tím méně věří"

Anotace: komentář, zamyšlení

 

Ať chcete nebo ne, jste křesťanstvím a především řeckou filosofií ovlivněni tak moc, že se z toho nevykecáte. Jestliže se nezajímáte o výše uvedená témata, jste otrokem filosofie, které nerozumíte. "Čím víc člověk myslí, tím méně věří" Co to je za pověru? Vy víte, že Bůh není? Vy víte, že život má nebo nemá smysl? Případně jaký? Vy víte, co je po smrti? Duše je nebo není? Co je duše? Jsme svobodní nebo je vše předem nevyhnutelně určeno? Nevíte odpověď ani na jednu otázku, nikdo to neví, nevěděl a nebude vědět nikdy, protože to nejsou otázky vědění (např. 2+2=4), ale otázky víry. Zda Bůh je nebo není je 50% na 50%, možné je obojí stejně, protože Boha nikdo nemůže dokázat, ale ani vyvrátit. Všechny výše uvedené otázky, včetně Boha, bytí či nebytí po smrti, duše, svobody, jsou otázky víry a nikoli vědění. Tudíž já věřím, že zdravý člověk má možnost se svobodně rozhodovat (a tedy je i za své jednání odpovědný), že Bůh jest, že něco v životě smysl má a že až zemřu, tak že to nekončí a že vše nakonec dopadne dobře. Nic z toho mi nikdy nikdo nemůže vyvrátit, zároveň já nemohu ani jednu věc nikomu dokázat. Přestaňte s tou hloupou pověrou a bludem, že čím více člověk myslí, tím méně věří, přeci každý člověk něčemu věřit musí (např. buď věřím, že Bůh je nebo není, že život smysl má nebo nemá, že mám svobodu nebo nemám, že vše je náhoda nebo že vše náhoda není, že smrt je konec myšlení nebo že život smrtí nekončí). To čemu člověk věří, je velmi důležité, protože to pak zásadně ovlivňuje jeho jednání (etiku, morálku) tady na Zemi. Považuji za otázku naší doby, aby co nejvíce lidí "vyrostlo" a nevěřilo sračkám, které vedou k iracionálnímu jednání (např. odpálím se na náměstí a půjdu do ráje, lidé věřící v Boha méně myslí, každý muslim je terorista, víra v horoskopy, znamení, rasismus, nacionalismus, xenofobie, antisemitismus, komunismus, nacismus atd.). 

„Odvaž se používat vlastní rozum."  Kant

 

 

P.S. (jen pro Liter)

 

Jednou naposledy vydechneme a pak přijde naše "poprvé". Doufám, že pak všechno pochopíme ... ale pravděpodobně bude konec myšlení. Bát se smrti, to je nerozumné, protože co následuje po smrti, to nevíme. Co když smrt je tím nejlepším, co nás v životě může potkat? (Platón, závěr z Obrana Sókrata)

Autor Násó je učitel můj, 09.01.2018
Přečteno 595x
Tipy 5
Poslední tipující: Frr, Jeněcovevzduchukrásného, Anděl, Šípková Růženka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já si myslím pravý opak. Čím více člověk myslí, tím více věří. Neboť myslící člověk se dříve nebo později musí začít zabývat otázkami života a smrti a dříve nebo později se rozhlédne okolo sebe a pochopí, že to vše nemůže být náhoda. Ta krása okolo nás, příroda, láska vepsaná v našich srdcích.
Myslící člověk (opravdu myslící, hledající odpovědi) dříve nebo později k odpovědím dojde. Není pravda, že Boha nelze dokázat. Lidé žijící opravdu hlubokým duchovním životem Boha poznali, zaslechli Jeho hlas a mnozí z nich o tom svědčí. Já jsem jeden z těch, kteří Ho poznali a svědčím o tom :-)
Šípková Růženka - je velikou chybou myslet si, že máme desítky nebo stovky životů. Máme jen jeden život a v něm musíme poznávat, věřit a činit (konat skutky lásky). Na jeho konci budeme skládat účty ze svého života. Smrtí vše končí a zase něco začíná...Co začíná? To záleží na nás, právě na tomto jednom konkrétním životě.

16.01.2018 21:19:05 | Alda

TIMŠEL***ST**:-D*

11.01.2018 19:55:10 | Frr

Důležité je věřit. Věřit, že po zhasnutí mysli staneme před nebeskou bránou a budeme vpuštěni. A pak se tam třeba potkáme:)

09.01.2018 09:49:19 | Anděl

Svatá pravda. Jen si myslím, že prožijeme stovky životů než dojdeme k poznání, ze po smrti nás čeká ta pravá jízda.

09.01.2018 07:32:34 | Šípková Růženka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí