Materiálno vs duchovno

Materiálno vs duchovno

Anotace: V poslední době se často setkávám s lidmi, kteřá se až s posměchem stavějí k tomu, když někdo začně ...

V poslední době se často setkávám s lidmi, kteřá se až s posměchem stavějí k tomu, když někdo začně mluvit o duchovním životě.

Někteří otevřeně prohlašují, že je to nesmysl, náboženství je zlo (i když historicky vzato celá Evropa vyrostla z křesťanských kořenů – první nemocnice, univerzity, umění – to vše vyrostlo z ideálů křesťanské lásky), další říkají, že duchovno nebo Boha nepotřebují vůbec k životu. Ti nejcyničtější prohlašují:
„K životu mi stačí fotbal, pivo a holky.“

Opravdu je ale život jen o jídle, sexu a práci? Zjednodušeně řečeno samozřejmě…Není v něm nic duchovního? Je pouze materiální, smrtí končící?

Čím jsem starší a zkušenější, tím více věřím, že je tomu jinak. Ve svém srdci i mysli cítím touhu po ne-materiálním, po duchovním.

Ve všem, co je okolo nás, vládne podivuhodný řád. Odkud se vzal?

Mnoho lidí po celém světě medituje, modlí se…Proč by to dělali, kdyby nevěřili v něco/Někoho nad námi?

Bible, Korán, Bhagavadgíta – duchovní písma. Všechna vedou k něčemu vyššímu, duchovnímu.

Život lze určitě prožít „jen“ např. rodinným životem, jídlem, pitím, zážitky. Je ale takový život naplněný? Splní to, proč jsme sem přišli, proč jsme se narodili? Nebude nám něco chybět? Něco, z čeho vyrůstá všechno krásné, morální, dobré?

Jeden člověk řekl, že bez Boha dokáže žít. Druhý mu odpověděl:

„Jistě. Ale co když opravdu existuje? Pro mne to bude něco neskutečně krásného, pro tebe však katastrofa, protože jsi na něj celý život nedbal.

A když neexistuje? Nijak mi to neuškodí. Celý život jsem totiž prožil jako něco krásného.“
Autor Alda, 03.06.2018
Přečteno 854x
Tipy 1
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ten závěr se Ti opravdu povedl."Pár kilometrů"je Polsko kde žije cirka 40 miliónů lidí a dovolím si tvrdit, že z nich tak 95% věří v Krista.To však ale neznamená, že jsou tito všichni bez chyb, a jistě i většina těchto lidí to o sobě tvrdit nebude.Desatero je jasné jako facka, nic víc, nic míň

15.04.2020 21:18:37 | Jeněcovevzduchukrásného

Opravdu je život o jídle, sexu a práci?... Není v něm nic duchovního?

Pokud jsou v jídle psychedelika, sex dokonán dle tantrických ideálů a práce je také postupné chápání a uchopení zpracovaných vědomostí a kolekce dalších. Pak je v této materiální trojici hybný základ pro duchovní obnovu. To není vyloženě návod pro každého, ale ukazuje to na jeden fakt, že pokud je žák připraven, učitel se vždy najde.

09.12.2018 13:15:07 | dead-head

Kto žije podľa Božich prikázaní,
sebe ani iným život nepokazí.

09.06.2018 13:22:02 | annav

Já nepsal o tom, že bychom měli zavrhnout materiálno. Úvaha je právě o tom, že mnoho lidí žije jen materialismem. A tak by to nemělo být. Mělo by to být o jakési vyváženosti mezi materiálnem a duchovnem.

A Fíku, musím oponovat - katedrály stavěli právě proto, že jim to do uší šeptal Bůh. Samozřejmě v přeneseném slova smyslu. Jak psal Elko, chtěli skrze materiálno ukázat někam výš.

05.06.2018 22:31:22 | Alda

Na materialismu je nejlepší to, že k čemukoliv materiálnímu vede těžká práce. Něco vymyslet, vytvořit, vyřešit problém, chce práci.

Když lidstvo zanevře na materialismus, civilizace se rozpadne. Hodně štěstí s výrobou jedné jediné psací tužky bez hrdinů materialismu. I ty kostely a katedrály vytvořili pracovití lidé, protože milovali materiální výsledky a rozum, který k nim vede, ne protože jim to šeptal do uší bůh, nebo protože měli víru.

03.06.2018 22:00:22 | Fík

Myslím, že to není o odmítání materialismu. Jen o tom, že to možná není všechno. Něco vymyslet, vytvořit, vyřešit problém chce podle mě nejen práci, ale také víru v to, že to vůbec jde a má smysl.

Kostely a katedrály jsou jistě pěkným materiálním výsledkem, ale oni je nestavěli kvůli tomu, aby mohli ukázat, jak jsou schopni pracovat, a pak se sebou kochat. Jistě, použili u toho veškerý tehdejší "rozum", však to jsou nádherné a složité stavby. Ale stavěli je proto, že chtěli ukázat někam výš.

03.06.2018 23:45:30 | Elko

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí