Trnoláska

Trnoláska

Anotace: Možná je načase opustit přesvědčení o své nedokonalosti a stát se vědomě tím, kým ve skutečnosti jsme a nechat průchod bezpodmínečné lásce. Potřebujeme mesiáše, nebo nám jej někdo vnutil a proč? Kdo ví...

Trnolásks

Zdá se, že svět je prorostlý plevelem, jímž je 'trnoláska'. Ptáte se co tím míněno jest? Na svou čest zdvihám ruku sevřenou v pěst, že ani já to nevím jistě.

Nevadí však, nechám svou mysl putovat za slovy a snad mi s odpovědí brzičko napoví.

Zamýšlím-li se nad významem slova láska, nemohu si nevšimnout, že je skloňována ve všech pádech a tím pádem se zdá, že je řádně ukotvená. Ovšem, ač se zdá býti pevná, je křehká v každém ohledu. Pojmout ji zcela, to povím vám, opravdu nesvedu.

Už i Ježíš, byť přišel zjevit bezpodmínečnou lásku se stal trnem v oku mnoha lidí, kteří mu nasadili trnovou korunu a tak se stala i samotná láska trnem v oku těm, jimž bylo předkládáno, že aby člověk mohl žít radostně, muselo pro něj kdysi napřed býti trpěno a pak přes utrpení je jedině možno poznat pravou lásku.

Připadá ti to postavené na hlavu? Možná je to pro to, že přes trn ve svém oku, nevidíš trn v oku svého bližního a mylně se domníváš, že nedosahuješ jeho kvalit a onen bližní je pln lásky a tebe to podvědomě odsuzuje.

Trnoláska - terminus technikus - je tedy stav, kdy věříme, že si nezasloužíme lásku, raději budeme věřit, že je třeba napřed trpět abychom prozřeli a uviděli skutečnou podstatu bytí. 

Pokud je však v oku lásky trn, který nám byl do oka dán abychom nemohli uvidět, tak si nikdy neuvědomíme, že svět běží v módu autopilota a to nejpodstatnější je nechat se jím bezpečně vést k cíli.

Příliš složité? Ano, může se to zdát složité, zvláště pro to, že kolem sebe vidíme denně spoustu falše pod zástěrou dobra a lásky. 

Je-li tedy svět založen na trnu v oku lásky, pak je načase přestat věnovat pozornost snažení se být lepším člověkem a hledat nemožné.

Žít svobodně a dělat vše spontánně jak cítím, pokud se shodneme na kompromisu, který neubližuje druhému, pak je možno prožít si opravdový spokojený život, bez víry ve svou nedokonalost.

Odstraňme tedy trn (trnolásku) v oku lásky, ze svých myslí. Pravá láska je totiž bez jakéhokoliv trnu a nemusíme si ji ničím zasloužit, prostě tou láskou jednoduše jsme.

Jsem rozený v jižních Čechách, kraji krásy a lásky.

A žádná oblast a území na Zemi není z tohoto módu vyjmuta.

Všichni jsme součástí všeobjímající a bezpodmínečné lásky.

 

Autor psorm, 21.08.2022
Přečteno 208x
Tipy 4
Poslední tipující: Frr, mkinka, paradoxy
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

PĚKNÉ ST*

21.08.2022 12:55:29 | Frr

Děkuji za přečtení ;-) *ps*

23.08.2022 16:58:08 | psorm

Napsal jsi to krásně.

21.08.2022 07:50:31 | paradoxy

Děkuji za milý komentář ;-)
Tak trochu si dovolím parafrázovat větu: Cogito ergo sum (Myslím, tedy jsem),
a to na: Cítím, tedy píši (Sentio sic scribo).
Těší mne, že Tě poznávám

21.08.2022 10:48:20 | psorm

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí