Teorie diskuze v praxi

Teorie diskuze v praxi

Anotace: Smutná pocta autorovi Slav Milo

Člověk, který zkoumá a dokazuje nějakou svou tezi (tvrzení), by měl být připraven na to, že jeho teze nemusí být pravdivá. Pokud mu někdo jiný dokáže tezi rozbít, měl by být za to vlastně rád. Znamená to posun.

V praxi se tak často nedokazuje pravda, ale hledá se naopak nepravda. Resp. stačí najít jediný případ, kdy teze neplatí. Je to navíc jednodušší, než tezi dokazovat.

Proč to píšu? 3x jsem rozbil tezi autorovi Slav Milo. Pokaždé své dílo smazal, upravil, a vložil znovu. A nakonec jsem skončil zabanován. Už si s ním pod jeho znovu vloženým dílem nepokecám. A tak si pokecám aspoň tady sám se sebou ;-)

Každopádně, pro tebe, milý Milo - Schrödingerova kočka je toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingerova_ko%C4%8Dka

Tím, že ses na to musel ptát, najednou dostaly všechny tvé teorie (ne)smysl ;-)

Autor Schíza, 06.02.2020
Přečteno 421x
Tipy 4
Poslední tipující: Iva Husárková, Frr
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Slav Milo si osvojil určitý typ slovní ekvilibristiky a tu tady vytrvale prezentuje. Nic jiného bych v tom nehledala, nejsou to teze, nejsou za tím hlubší myšlenky, poznání, studium atd., je to jen prázdná rétorika.

10.02.2020 13:55:38 | tall&curly

Každá dobrá česká diskuze musí skončit hádkou, jinak je to promarněná příležitost k (sebe)prosazení sých Big Eg(gs). :-)) A z tohodle pohledu je jedno o jaké téma jde a jestli je to pravda či ne...

07.02.2020 11:44:55 | Lighter

To máš pravdu. I když já se děsně nerad hádám. A se Slav Milo k tomu ani nebyla šance se pořádně pohádat, do krve :-D Napsal jsem názor, který byl v rozporu s jeho, a tak mě bloknul :-o
Z jeho pohledu udělal to nejlepší, co mohl, a tak ho vlastně chápu. Že se jeho názor neslučuje s realitou, je už věc vedlejší. Klapky na očích.

Ostatně, sice jsem zablokován, ale to své dílo od té doby už snad zase dvakrát smazal a přepsal :-D

07.02.2020 12:03:38 | Schíza

Nejprovokativnější, co můžeš udělat, že mu nedáš šanci, aby se hádal, projevíš neochotu se hádat. To každého přímo rozbělí. Slav milo tak moc přemýšlí, až se zapomíná hádat. Nech ho, ať si hraje. :-)

08.02.2020 16:52:49 | Lighter

A mezitím se dívám, že to Milo už asi vzdal. Přepsal a smazal a vložil to snad už 10x. A pokaždé to nemělo hlavu ani patu a z hlediska logiky to bylo mimo. A že by tedy definitivní výmaz? To mi přijde jako úspěch. Kdybych mu ty první teze nevyvracel, než mě zabanoval, tak by tam měl ten první blábol možná doteď. Třeba by se našel někdo jiný, ale třeba by všichni přeskakovali.

08.02.2020 19:01:19 | Schíza

Takže v podstatě říkáš, že pokud mám opačný názor než autor, tak mám držet hubu a nekomentovat, aneb "Když se ti něco nelíbí, mlč a šoupej nohama." Ať napíše autor sebevětší blábol/hoax/lež, tak ji přeskočit.

Aby to nakonec nedopadlo tak, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou.

08.02.2020 18:53:46 | Schíza

Ale ne, říkám nenechat se vyprovokovat k hádce, důsledně se bavit jen o tématu diskuze a ignorovat osobní útoky. Prostě trocha asertivity neškodí...:-)

10.02.2020 12:20:55 | Lighter

Nojo, ale to by člověk nesměl dostat hned zkraje blokaci ;-)
Prostě bych to uzavřel. Pokud s něčím nesouhlasím a dám to najevo, je velmi pravděpodobné, že si to se mnou autor vyřídí a hubu mi zavře :-D
Tím ale samozřejmě neházím všechny do jednoho pytle.

10.02.2020 21:40:49 | Schíza

Naštěstí SlavMilo není hádací typ, ale spekulativní; s ním jsou diskuze veselé. :-D

11.02.2020 12:39:20 | Lighter

pěkný příspěvek, se Slav Milo rád pokecám ;)

06.02.2020 19:34:22 | F.Jelen

Hlavně mu neodporuj a nerozbíjej pracně poskládané teze, koleduješ si pak o ban ;-)

06.02.2020 19:38:24 | Schíza

diskuzi se nakonec stejně nevyhne, leda že by jeho teze nikdo nečetl - tak či tak je to prohra

06.02.2020 19:48:34 | F.Jelen

Vůbec nevím o co šlo tentokrát... často se stává, že v diskuzi jsou lidé přesvědčeni o své pravdě, přitom pravda je úplně jinde.
Umění (ale vždycky to nejde) je podat vyvrácení tak, aby bylo druhou stranou pochopeno. Z druhé strany, podat důkaz tak, aby byl pochopen je taky umění.
Jinak jak jsem říkal, nevím o co šlo konkrétně a radši to vědět nechci.
To, že autor po zabanování má potřebu cokoliv dále sdělovat- to jsem taky zažil. Dokonce tuším, že osobně. :-)

06.02.2020 19:15:35 | ewon

Ano, i po zabanování jsem měl potřebu něco sdělit. Sdělit, že je nepravda, že 1+1=3. A že to mohu napsat přesně tak, jak jsem to teď napsal. To bys ale musel číst ty první 2 pokusy o nějakou tezi od Slav Mila. Takže jsem to pojal víc obecně.

Ale je to zajímavá sonda do chování, když mi autor nejprve napíše, že mám pravdu. A pak v dalších vzkazech, že to radši smaže a vloží znovu. A pak, že tomu vlastně nerozumím a mám se v tom přestat šťourat a nekomentovat. A nakonec mi dá ban. Takže tady ve finále visí nějaký jeho pokus o důkaz teze, který se dá vyvrátit. Ale kdo mu to vyvrátí? Nikdo, protože takové autory zablokuje ;-)

A to jsem fakt otevřen jakékoliv rozumné debatě. Jenže k tomu nesmíš narazit na blbce.

06.02.2020 19:35:16 | Schíza

to je moc dobře, žes tohle napsal a vyvěsil na Literu...máš mé sympatie...:-D*ST*

06.02.2020 17:22:53 | Frr

Co se stane na literu, zůstane na literu :-)

06.02.2020 19:09:40 | Schíza

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí