Neřešitelná „ženská otázka“

Neřešitelná „ženská otázka“

Anotace: aneb proč ženy nepatří do politiky

 

Je politováníhodné, když do veřejného života vstupují ženy se svojí nevyřešenou a neřešitelnou ženskou otázkou. Jejich boj za „práva žen“ je jako boj s větrnými mlýny.

Starověká duchovní tradice, včetně té slovanské, ženskou otázku neznala. Zcela přirozeně totiž uznávala, že mezi pohlavími je nepřekročitelný rozdíl v založení a schopnostech. Teprve feminismus posledních dvou století nastolil otázku ženské emancipace jako nástroj rozvratu organické tradice. Důsledkem je úpadek morálky, duchovnosti jako takové a všech organických forem uspořádání lidské společnosti. (Ne nadarmo se tomuto uspořádání říká „organizace“, což původně znamená „přivedení do organického stavu“.)

Mocným filosofickým podkladem pro feminismus se staly doktríny subjektivismu. Oproti smyslu poznání v jeho vyšší (objektivní) podstatě, se zde náhle staví subjekt coby místo, kde dochází k lidskému poznání, které je platné pouze do té míry, nakolik je subjekt schopen nahlédnout skrytou podstatu věcí. Namísto objektivní pravdy tu máme nespočetné množství pravd subjektivních, přičemž toto „nahlédnutí“ se liší podle vnitřního „naladění“ subjektu a jeho způsobu vnímání, nikoliv podle schopnosti abstrakce od vlastní subjektivní pozice.

Příznačné je, že nejstarší a duchovně založený indoevropský jazyk „sanskrt“ má pro uvedené „naladění“ slovo „rasa“ (v něm rasa = nálada, rozpoložení). Rasa v sanskrtu určuje vnitřní schopnost či dispozici vnímat a chápat svět určitým způsobem, přičemž jednotlivé společenské vrstvy a stavy se liší mezi sebou právě touto „rasou“. Nejvyšší vrstva duchovenstva (bráhmani) má schopnost od této rasy „abstrahovat“, čili odpoutat se od světského zdání (sanskrt: máya) a začít poznávat vesmír v jeho pravé podstatě. Jde o známou duchovní cestu „dvojzrozených“ („podruhé zrozených“ duchovním prozřením). Rozdělení společnosti do čtyř základních tříd (kast) vychází z toho, že příslušníci vyšších kast jsou nositeli duchovního poznání, jaké nižším kastám nutně uniká, aniž si to jsou schopné uvědomit, proto existovala hierarchie nadřazenosti mezi kastami, v sanskrtu se nazývají „varny“.

Organická tradice vždy podřizovala roli ženy pod roli muže, protože „rasa“ ženy je natolik mocná, že nedovoluje stejnou míru odpoutanosti jako „rasa“ muže. Z téhož důvodu v indických Védách uváděné vývojové etapy života jedince známé jako „ášramy“, byly vyžadovány pouze od mužů a od vyšších kast schopných „dvojzrození“. Bylo by totiž obecně marné totéž očekávat od žen (i když ve védských púránách, neboli životech světců, je zmiňována hojnost příkladů žen uchylujících se do pousteven, nutno ovšem poznamenat, že šlo výlučně o árijské ženy doprovázející své muže).

Ženy ve své nepřekročitelné „rasové“ predispozici přirozeně neměly přístup k vládním postům. Panovalo přesvědčení, že „žena nemá rovnocenné postavení z hlediska spravedlivého uchopení světské moci“ a nemá tudíž ve „vládě“ co pohledávat. V době současných moderních států, které vznikly především na bázi sekularizace křesťanských principů, se „rasa“ ženy poněkud stírá ideálem občanské rovnoprávnosti (původně rovnosti všech před Bohem). Nicméně v politice stejně jako dříve platí zásada, že podmínkou spravedlivé vlády je svrchovaný vládce neboli suverénní politik, který se tvrdě zasazuje za zájmy těch společenských vrstev, které zastupuje, ale především dokáže jednoznačně identifikovat nepřítele, který splnění těchto zájmů brání, a proti němu se vymezit – nekompromisně, nemilosrdně a bez empatie.  

V rodině byla žena v rámci organické pospolitosti vždy jednoznačně podřízena muži jako otci a duchovnímu vůdci rodiny. Toto podřízené postavení (nikoli ovšem podřadné, což je velký rozdíl) nemůže být z pozice ženy nikterak zpochybňováno ani hodnoceno, protože subjektivní „rasa“ nedovoluje ženě nahlédnout objektivně nutnou a žádoucí podstatu organické společenské hierarchie.

Zbývá dodat, že tatáž védská tradice určovala podobný vztah mezi rolemi obou pohlaví také Slovanům, byť žena zde měla vyváženější postavení než v indické tradici. (Pro arabské a černošské národy je rovnoprávnost muže a ženy nepředstavitelná dodnes.) Tak vůdcem a správcem rodové državy byl kníže, kterého na 7 let volili vážení muži rodu, nikdy ne ženy. Příslušnost k duchovní kastě žreců (volchvů, podobně jako druidů) náležela výlučně mužům. Ženy měly pouze zvláštní uznání coby „vědmy“, protože jejich „rasová iniciace“ ve výjimečných případech nabývala magických rovin vnímání, které mužům unikaly.

Vše se mění teprve s christianizací Slovanů (křesťanství ve své preferenci individuálního vnímání Boha vlastně podmínilo subjektivistické filosofické myšlení) a s nástupem Přemyslovců k moci, včetně církevního posvěcení jejich následnických práv z hlediska trůnu. Teprve nyní může vstoupit do slovanských legend žena vládkyně coby kněžna Libuše, která si sama volí Přemysla oráče jako svého spoluvládce. To se ale už nacházíme v uměle vytvořeném mýtu, jehož účel je zřejmý a promítá se až do duchovního úpadku dnešních dnů. Přesto v původních prastarých slovanských legendách, jejichž současným dědictvím jsou „pohádky“, vždy žena vládkyně vystupuje jako „zlá kněžna“, což s sebou nese odstrašující příklad situace, kdy se žena dostává k moci.

Pokud se tedy ve smyslu védského poznání vážně zamyslíme nad tím, proč dosud „otázka žen“ nebyla vyřešena a proč je v podstatě neřešitelná, vyplývá nám jako důvod samotný fakt, že totiž vůbec byla tato otázka v moderním smyslu nastolena. Stejně nepodložený je i „dojem“ mnohých zastánců nové spirituality o tom, že pokud by byly ženy v plné míře připuštěny k moci, udělají ze světa lepší místo pro život než paternalističtí muži. A to je vskutku fatální omyl. Současné nastupující „století žen“ plné morálního úpadku, lidské degradace a rozkladu rodiny o tom vypovídá dostatečně přesvědčivě.

Autor Zoroaster, 03.02.2024
Přečteno 105x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Víš, jaké je nejčastější povzdechnutí těch, co přebírají moc po svých předchůdcích??? Že přebírají vše, jak to leží a běží v naprosto dezolátním stavu a chaosu. Pokud je "století žen" plné morálního úpadku a lidské degenerace, pak to ani tak nebude vina toho, co přichází, ale spíš toho, co bylo a čím lidstvo muselo projít, ne??? :-):-):-) To jen k závěru tvého textu...
Jen dodám... Právě muži měli po staletí rozhodné slovo téměř ve všem... jak to tady teď vypadá, vidíš sám! Můj závěr z toho všeho? Pokud by se stal zázrak a našel se kdokoli, kdo vyvede svět ze "sraček", promiň mi to slovo, ve kterejch se my všichni teď více či méně brodíme, musím jen zopakovat, že mi bude naprosto jedno, jaké budou jeho pohlavní orgány!!! Hlavně aby se našel...a je mi jasný, že to nebude jednotlivec...čekala bych míchaninu, ženy, muži, bok po boku!

Pořád se oháníš minulostí... ale tvé argumenty jsou nefér už tím, že to bylo jedno pohlaví, které naprosto smetlo šance tomu druhýmu! Jak jsi napsal - dřív žena nemohla nic, jen rozhodnutím mužů! Proč tak muži mohli rozhodnout? Tipla bych ne převahu v myšlení, ale ve fyzické síle! To ale s rozumem nemá co dělat!!!

03.02.2024 15:32:34 | cappuccinogirl

Tvoje argumenty váznou a padají na prostém faktu: Hierarchicky uspořádaná role mužů a žen v minulosti platila celá tisíciletí – kam až lidská paměť sahá (bájný matriarchát je pouze odstrašující mýtus). V nich sice nebylo vždy „hej“, ale platil vždy jistý organický řád, který dával lidem smysl života i naději výchozí cesty. Feminismus je záležitost dvacátého století (pouhá setina vteřiny v rozmezí lidských dějin) a jeho rozkladný vliv přechází do století jednadvacátého (onoho „století žen“) jako blížící se apokalypsa. Není to ovšem dílo žen samých, ale mocenských supertříd (jak už jsem jinde poznamenal striktně patriarchálních), které ženy zneužívají pro své světovládné cíle. Jediná cesta ven ze současných „sraček“ je znovunastolení tvrdého patriarchátu v celé společnosti a povolání nezávislých a od současného režimu vnitřně diferencovaných mužů k moci. To je však více než bláhový sen pro současné generace západního zmasovělého a dehumanizovaného plebsu požadujícího více liberalismu a více demokracie.

03.02.2024 15:56:45 | Zoroaster

Nemyslím...odjakživa platilo, že co funguje, to moudrý nezmění! Ale svět se vyvíjel a furt se jen hledalo! To mi jasně ukazuje jediný, že co by bylo opravdu funkční, nebylo tu vlastně nikdy...kdyby jo, s největší pravděpodobností by to přetrvalo! Otázka moci a rozhodování??? Vždycky souvisela spíš se silou...moc držel v rukou často ten nejsilnější, jeho nejsilnější zbraní byl obyčejný strach - jím ovládal! A jak šel čas, už stačilo se narodit do tý správný kolíbky! Často moc byla v rukou blba jen proto, že to byl potomek významného...pak ještě bacha, nezapomenout na post prvorozeného! Ale to už vůbec není o moudrosti!!!

03.02.2024 16:07:37 | cappuccinogirl

Svět se v historické době nikdy nevyvíjel nějakým „hledáním“ k lepšímu, ale naopak upadal, lidé degenerovali a postupně ztráceli vědění o tom, co jim opravdu prospívá a co jim škodí, a nechali se unášet svými žádostmi a emocemi. Poslední dvě století vše nabylo apokalyptických rozměrů, a to byla zelená pro uchvatitelské ambice mocných (sionistů, finančních magnátů, globální buržoazie). Otázka je, zda tento úpadek nepřipravovali již celé dva tisíce let během éry křesťanství. Co je opravdu funkční, tu bylo více či méně vždy. Nefunkční je posledních sto let morálního rozkladu a světových válek. Vláda vždy náležela silným, jenomže dříve za zneužívání moci vždy nějak zaplatili, nejčastěji vlastním životem. Dnes mají opět rozhodné slovo muži, ale pouze muži z mocenských klanů, kteří by si nad těmi tvými vývody radostí mnuli ruce. Ostatní za vydatného aplausu žen spějí do otroctví. Pouze posledních sto let panství buržoazie platí, že zlo má zelenou a dobro je po zásluze potrestáno.

03.02.2024 16:40:58 | Zoroaster

Žijeme teď a tady, Zoro, o tom co bylo dřív jen čteme, dohadujeme se... víme prd o tom, jaká byla každodenní skutečnost... Růžovou zahradu bych nečekala nikdy! Je možná dobře, že sis našel své, čemu věříš a k čemu ses upjal, říkám si, jestli bys mluvil stejně, kdyby ses narodil jako žena:-) Pochybuji silně!

03.02.2024 17:03:00 | cappuccinogirl

Kdybych se narodil jako žena, tak bych stejně nemluvil, protože bych jednoduše byl ženou. Tahle debata opět ztrácí smysl, protože reaguješ jen proto, abys měla poslední slovo. To je přesně ten důvod, proč bych se žádnou ženou nešel do politiky a proč i Platón vylučoval ženy od společného stolu při rokování o polis. Jedna mi už návrh učinila - odmítl jsem.

03.02.2024 17:16:46 | Zoroaster

Nemusím mít poslední slovo, kdybych neměla pocit, že k tomu něco chci, nepřidávala bych. Věř, já na posledním slově netrvám, ale zeptám se tě ještě... a snad mi tvá odpověď bude stačit a nebudu už reagovat...z toho, jak píšeš, je mi jasné, že slovo "podřízenost" k tobě nepatří... myslíš si, že kdybys byl ženou, líbily by se ti názory někoho, kdo mluví a píše jako ty??? Ne, vlastně nemusíš odpovídatr, myslím si, že kdybys mi napsal, že bys tyto názory snesl, vědomě bys nemluvil pravdu. Máš velké štěstí, že nejsi ženou. Trpěl bys.

03.02.2024 17:21:38 | cappuccinogirl

Zaplaťpánbu, že většina mužů je normální, nedělají si hlavu z feministické menšiny, nenechají se jí ovlivňovat a provokovat, a ženu, která by jim chtěla nařizovat, pošlou do háje a odejdou, a zároveň respektují ženu jako lidskou bytost se základními právy.

03.02.2024 16:52:34 | Chane

Mám obavu, že kariéristické feministky všem mužům už dávno nařizují z vládních postů a všichni tomu mohou jen bezradně přihlížet (na tom nejvyšším sedí Lejnová a taková komisařka Jourová, co všem zavírá huby a chce je trestat za nepohodlné názory, k ní nemá daleko, a tak bych mohl pokračovat). Zastoupení žen a zženštilých LGBT příslušníků v rozhodujících funkcích v rámci EU je už většinové.

03.02.2024 17:25:12 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí