Jsou rozdíly mezi mužem a ženou nebo je tomu jinak?

Jsou rozdíly mezi mužem a ženou nebo je tomu jinak?

Anotace: Velmi netradiční pohled na společnost,a proto nečekám že názory budou nějak jednostranné.Jelikož dílo není rozsahem až zas tak moc obsáhlé,jsou uvedeny pouze základní myšlenky.Prosím také o komentáře a názory čtenářů.Představte si kruh(jeho střed, okraje)

Proč si myslet, že odlišnost muže a ženy se dělí tak jednoduše, pouze na muže a ženy? Žijeme v době, kdy jdete po ulici, proti vám jde chodec a vy přemýšlíte, jestli kolemjdoucí, který jde proti vám, je žena nebo muž. „To přeci nemůže být chlap, vždyť má na sobě sukni!“ říkáte se a váš přítel, který vás doprovází, zase řekne: „Už jsi někdy viděl ženskou s chlupatýma nohama?“. Jediné na čem se shodnete, je že chodec se dá označit za zvláštní variantu z řady lidské generace. Začněme tedy postupně.
Čím se tedy liší člověk od člověka? Nebo mi snad hodláte tvrdit, že muž či žena není člověkem? Ten člověk se od člověka ničím neliší, neboť jak jeden, tak i druhý, mají jistou podobnost svého protějšku. Jsou to lidé. „No dobrá,“ řekli byste mi nejspíš „a jaké jsou tedy rozdíly mezi lidmi?“ Pak bych vám pověděla, že lidé jsou složitý nebo jednoduchý. Složití lidé se dále dělí na složité ženy a složité muže se složitým životem, který je také bezpodmínečně spjatý s nepochopením celé společnosti, což vyčleňuje tyto jedince z běžného středu společnosti na jeho úzký okraj. Tito lidé jsou nepochopeni, ač celý život mnohdy usilují o nalezení způsobu života ve středu společnosti. Občas se tam dostávají, ale dlouho zde většinou nemohou vydržet, neboť tento střed je příliš jednoznačný, zřetelný a jednoduchý. Časem se tedy jejich složitý život ve středu společnosti poměrně zjednoduší anebo jsou jím zpět odstrčeni na kraj společnosti.
Druhý typ lidí, tedy jednoduchých lidí, se dále jednoduše nedělí. Tento typ člověka bychom hledali naopak ve středu společnosti, nebo v jeho těsné blízkosti. Obvykle se nestává, že by se jednoduchý člověk ocitl na samotném okraji společnosti. Pokud se mu připlete do života nějaká komplikace či problém, obejde jí jednoduše z levé nebo z pravé strany. Tyto vzniklé problémy a komplikace dále putují k samotnému okraji společnosti. Sám je schopný vyřešit pouze malinké, banální problémy a komplikace ve svém životě, které by nejspíš zas nebyl schopný, přes jejich výraznou jednoduchost, vyřešit složitý člověk. Mnohdy je totiž ani nepovažuje za problémy či komplikace. Dalo by se tedy říci, že jednoduchý člověk je tvůrcem problémů a komplikací, které většinou odhazuje ze středu společnosti na samotný okraj, kde s nimi bojuje složitý člověk. Čímž ovšem netvrdím, že složitý člověk žádné problémy a komplikace nevytváří. Naopak! Dělá to dokonce schválně, aby si situaci nezjednodušoval a nebyl pro něho život tak jednoznačný. Výhodou jednoduchého člověka je, že ho většinou poznáte během několika minut. Jeho způsob života je nekomplikovaný, dalo by se říci, že v jádru jednoduchý.
Dohromady tvoří tito lidé jakýsi celek (kruh) společnosti, který je cyklem fungování vztahů a kde je vše propojené, ač se to tak na první pohled nemusí zdát.
Autor Anura, 13.04.2010
Přečteno 855x
Tipy 7
Poslední tipující: JohnyD., pamp_elka, Zasr. romantik, ewon, Ivan Švec
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:) vidíš, a o tom právě přemýšlím...:) co když je to jen o té /dostatečné/ identifikaci se vzory? že tohle a tohle je správně mužské/správně ženské a když je to takové, pak tomu rozumím/je tomu rozuměno a naskočí správná, protějšku srozumitelná odezva? a pak je to jednoduché?

No ano, protože je to podle toho vzoru. Teda, jestli to dobře chápu... Muži a ženy přeci nejsou podle vzorů. Každý člověk je jiný a bylo by to hrozné, kdyby všichni vypadali třeba jako já. To je vlastně řečené už v úvodu.

14.04.2010 21:54:00 | Anura

:) vidíš, a o tom právě přemýšlím...:) co když je to jen o té /dostatečné/ identifikaci se vzory? že tohle a tohle je správně mužské/správně ženské a když je to takové, pak tomu rozumím/je tomu rozuměno a naskočí správná, protějšku srozumitelná odezva? a pak je to jednoduché?

14.04.2010 16:46:00 | pamp_elka

Aha:-D, tak o tom jsem doposud nic neslyšlela, ale každopádně to není asi dost dobře možné. Každá situace by se měla řešit individuálně. Zjednodušováním člověk komplikuje budoucnost..

14.04.2010 14:19:00 | Anura

ne, nemyslela jsem obřízku. myslela jsem spíš na čínskou a japonskou kulturu. měli/mají přesné vzory pro většinu situací - a podle nich se formují.

14.04.2010 08:26:00 | pamp_elka

Pro pamp_elku:
No jestli jsem to dobře pochopila a myslíš obřízku, tak jsem taky ráda, že jsem jí nezažila.

13.04.2010 22:22:00 | Anura

Pro Zasr. romantika:
Děkuji za přivítání:-). Myslím, že každý by se měl intuitivně najít v té myšlence sám, ale řekla bych že nic nemusí být tak přesně rozškatulkované a stejně tak jako je třeba lidský charakter typologií osobostí členěn na flegmatika, cholerika, melancholika a sangvinika, kdy nikdy není nikdo čistým flegmatikem nebo čistým cholerikem, ale stojí na rozhraní třeba flegmatika a sangvinika, nebo flegmatika a melancholika, tak i zde může být někdo ve středu mezi okrajem a středem:-D, což zní srandovně.
Typickým člověkem na okraji společnosti je nejspíš nějaký intelektuál.
Pro střed je zase typický příklad nějaký člověk dnešní konzumní společnosti, což bychom mohli být i my všichni, ale podle mně jde hlavně o individuální pohled jedince na svět, takže jde o takového člověka, který moc nepřemýšlí a žije (vytváří spousty problémů o nichž ani neví nebo ho nezajmají)...

13.04.2010 22:17:00 | Anura

Pěkná úvaha.

:) celý život jsem se domnívala, že je to o tom, aby to k sobě tak nějak individuálně pasovalo. :) poslední dobou jsem nabyla dojmu, že třeba orientální kultury to řeší lepším ořezáním ve stádiu prefabrikátu -- a přesto jsem tak nějak vděčná, že to jsem nezažila...

13.04.2010 19:08:00 | pamp_elka

A ještě: Na to, že jsi tu dnes 8. den, máš doST troufalé otázky. :o)) Tak tě mezi námi vítám a je dobře, že se ptáš. Jen tak se totiž něco snad kloudného dozvíš.

13.04.2010 18:01:00 | Zasr. romantik

Dávám ST, ale řekni mi, kdo jsem já, když mám hlavu v oblacích a přitom jsem po krk ve hnoji?
Kam mě umístíš na svém kruhu, když jednoduché věci neřeším a na složité nemám?
Poznámka k podobnosti lidí: Všiml jsem si, že si lidé jsou zezadu podobní a zepředu mnozí do sebe pasují!

13.04.2010 17:58:00 | Zasr. romantik

Zajímavé. Něco jsem se dozvěděl o společnosti, ale taky o sobě. ;-)

13.04.2010 15:40:00 | Ivan Švec

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí