* O zákonu schválnosti *

* O zákonu schválnosti *

Anotace: zákon schválnosti, kdo by ho neznal... /... Tým vědců v čele s ing. Niky-tu se rozhodl rozluštit záhadu zákona schválnosti. Jak se tedy celá věc má? .../

Člověk má někdy pocit, že už ví všechno... ALE zároveň se říká, že: "Čím víc toho umím, tím víc toho potřebuji vědět."...
Nebo taky mívá dojem, že všechno už ví a vše si dovede vysvětlit. Zkrátka a dobře, pro vše nové si vždy najde nějaké vysvětlení. Jenže příroda se jen tak nedá a stále pro nás mívá nějaká překvapení. Tak například v biologii si definujeme určitou živočisnou skupinu, jejíž zástupci mají v určitých věcech společnou charakteristiku. Jenže ouha! Najednou se objeví něco, co se vymyká řádu! Jak si to člověk vysvětlí? No přeci tak, že řekne: "Výjimka potvrzuje pravidlo." A tím to pro něj hasne...
A další oblíbenou záležitostí je takzvaný "zákon schválnosti", zákon, který má své uplatnění vždy a všude. Znáte tu reklamu na pivo, v níž promoklý úředníček spěchá na zastávku, ale autobus mu ujede před nosem? A aby toho nebylo "málo", ještě kolem projede auto a chudáka celýho zacáká? Inu, zákon schválnosti…
Jak tento jev vlastně vznikl a proč existuje? Je to nějaká zákeřnost přírody, která, jak se zdá, zápasí s člověkem? Nebo si za to může sám člověk?
Aby náš tým vědců mohl tuto záhadu rozluštit, musel pátrat i jinde. Po dalších studiích se dobádal k dalšímu zajímavému pořekadlu (či vtipu), jež se zdálo být světlem naděje:
"Víte, jaký je rozdíl mezi optimistou a pesimistou?
...
Když si pesimista uprdne, tak si myslí, že se posr*l. ALE když se optimista posere, tak si myslí, že si jenom uprdnul."
.
Jaké z toho plyne ponaučení?
.
.
.
Že se zákonem schválnosti se mají věci úplně jinak, a že lidé mají tendenci věci zjednodušovat (inu, ne vždy se dělá z komára velbloud. V určitých věcech to totiž bývá spíše naopak.)
Ing. Niky-Tu k tomu řekla: "Celá nejasnost se vyřešila. Víte, věci se mají trochu jinak. ZÁKON SCHVÁLNOSTI NEEXISTUJE, to jen LIDÉ jsou OPTIMISTI."
Proto vám, lidičky, radím, sundejte si růžové brýle a buďte ve všem pesimisti. Jedině tak se vám "zákon schválnosti" vyhne obrovským obloukem. Navíc je mnohem příjemnější a snazší být pesimistou než optimistou, neboť:
- Když budete v něco doufat a ono to dopadne jinak - budete zklamaní a smutní.
- ALE když budete počítat s tím horším a nakonec to dopadne šťastně - můžete si říct: "Panečku, mám to ale štěstí! A bude vám veselo...
.
.
.
:-D
Autor Nikytu, 15.05.2007
Přečteno 851x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá ůvaha... líbila se mi

29.07.2007 10:38:00 | TerA

sakra, to se nepovedlo...tak znovu:

__^___^
_(.)_(.)
____/
____@

16.05.2007 15:11:00 | Nikytu

^ ^
(.) (.)
/
@

16.05.2007 15:10:00 | Nikytu

Stojíš v čele vynikajícího týmu, jehož závěry, ze mne
učinily pesimistického stoika...

16.05.2007 13:01:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí