Indiánství

Indiánství

Anotace: Úvaha pod mluvícími stromy.

 

Pojednání, úvaha. Teta z Kanady mi vykládala, jak tam indiáni hrozně fetují; všechno možné. Lpí na tradicích a jsou furt uražení, že mají zrobená teritoria vládou, jako by byli zvířata v zoo či co. Říkám si, jaký je rozdíl mezi nimi a námi, jedná-li se o sortu nasranosti na celý svět. U nás se chlastá, ale indiáni fetují. Ne, že by se u nás nefetovalo, ale indiáni měli odjakživa tendence navštěvovat jiné formy vědomí a jiné stavy mysli. Lysohlávky, houbičky, tabák. No, tabák. Když se chtěl indián zkouřit, stačil tabák a aniž by si toho všiml, válečná sekera byla zakopána. Po týdnu kouření s nepřítelem, zjistil, že jsou vlastně kámoši.

Co má Manitoba společného s Manitooem? Jak se skloňuje Manitoo? Neměl by se nijak skloňovat. Správně je to forma energie Manito. Nemá podobu. Opak je vindigo, zlá síla. Manito se pobožštilo do podoby jakéhosi boha Manitooa. To ale spískali sami indiáni, že se nechali v počátcích kolonialismu poevropštit a splácali si chlapa Manitooa. Na sílu vindigo se zapomnělo, páč jim Evropan navykládal, že je to jak Satan a Satan je sprosté slovo.

Indiáni byli hrozně důvěřiví, neuměli podvádět a věřili lžím. I ta droga jim vykreslí svět, kterému lehce uvěří. Ohnivou vodu prý moc nechlastají, potřebují si udělat barevnější svět, ve kterém zvířata i stromy mluví. Ohnivá voda unavuje a otupuje. Mluvit nejde.

Železný oř Železník dál vesele řehtá. Koně měli za mysteriózní psy, jelenopsy apod. Jaký svět si indoši představují? Možná Ameriku bez Evropanů? Teď už je trochu pozdě. Kdyby jim alespoň do života nikdo nekecal. Nejsou materialisti jako my. Uvažují celostně a nemají ego. 

 

Autor Narragan, 05.02.2024
Přečteno 59x
Tipy 4
Poslední tipující: mkinka, Dračí, Žluťák, Penemue
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí