Mít rád a milovat- to není totéž!

Mít rád a milovat- to není totéž!

Anotace: Co vy na to? Vsadím se, že půlka nebude souhlasit s půlkou této úvahy, no, tak žijte já si počkám až vám dojde, že jsem měla pravdu.

Jo, každý se hned ohradí tím, že máš rád, co miluješ, ale není to tak docela pravda. Mít rád můžeš cokoli nebo kohokoli, ale milovat můžeš jen jednoho/jednu/jedno. Hodně lidí si tyto dvě věci plete nebo úmyslně spojuje dohromady, z čehož pak vycházejí nestabilní vztahy odsouzené k zániku nebo rozvrácená manželství, za něž nejvíce trpí děti.
Milovat někoho neznamená nutit ho, aby se kvůli nám změnil na ideál, který se nám líbí, protože ten kdo miluje nechce žít ve vynucené představě. Ten kdo opravdu miluje nechává svou milovanou osobu takovou jaká je. Podporuje ji ve všem, co dělá, ačkoli ví, že její směr je špatný. Může jí to i říct, sdělit svůj názor, ale nenutit miláčka udělat něco, co nechce. Ať se spálí, vždyť má tebe, aby se pak vyplakal. O tebe se opře a uzná prohru nebo tě překvapí když uspěje. Pak se budete radovat oba a prohru pro změnu uznáš ty.
Milovat neznamená nosit klapky na uších a mluvit jeden s druhým ve frázích když se náhodou potkáte. Kdo miluje ví, že popovídat si se svým miláčkem je velmi snadné. Také je to prostředek k tomu miláčka lépe poznat, poznat jeho myšlenky, způsob jakým uvažuje, zjistit co má rád a co ne.
Kdo má rád má kamaráda, ale ne partnera na celý život! Toho koho miluješ nemusíš mít hned rád a toho koho máš rád nemusíš nutně hned milovat. V lásce nejde o to mít rád, jde o to pochopit druhého, vidět jej takového jaký je i s chybami a nesnažit se jej změnit jen proto, že se nám ty chyby nelíbí. Nejde o to druhého změnit, jde o to vzít jej takového jaký je. Každý by si měl uvědomit, že ačkoli se to ihned neprojeví máš na miláčka vliv svými myšlenkami, které mu sděluješ a on má zase vliv na tebe. Proto víš, co nedělat, abys miláčka nepopudil nebo naopak víš, co udělat, aby měl radost, ale uděláš-li to to je čistě na tobě otázkou je zda-li ti za to miláček stojí. Vše záleží jen na tom, co k němu cítíš, přátelství nebo lásku? Máš rád nebo miluješ?
Je důležité spolu mluvit i o blbostech, protože díky tomu zjistíš jaký dárek je ten pravý k narozeninám nebo na vánoce. Díky vzájemné komunikaci totiž svého miláčka poznáš a jen tehdy můžeš říct: „znám toho koho miluji.“

Říká se: „Láska je slepá,“ ale už někdo pochopil význam těch slov?
Láska je slepá ne v tom, že hezká holka se zamiluje do škaredého kluka nebo hezký kluk do škaredé holky. Láska je slepá v tom, že nevidí jak se lidé rozdělují. Nevnímá to, jestli zaplane v holce a klukovi nebo dvou holkách či dvou klucích. Nevnímá národnost, barvu kůže či vyznání. To jsou věci, které zajímá jen lidi, ale ne lásku. Ten kdo chce lásku jednou najít a prožít ji by měl věřit její slepotě. Láska nevidí lidi tak, jak se lidé vidí navzájem. Láska se dívá srdcem, pocity. Jen hloupí lidé se smějí její slepotě, ale ona vlastně slepá není. Jen se dívá jinak než očima, které byly zaslepeny falešným ideálem krásy a mnoha předsudky. Láska žádný falešný ideál krásy nepotřebuje, netrpí předsudky prostě miluje.
Láska je část srdce, které hledá tu druhou část, aby bylo celé, protože jen tak může být šťastné. Láska není slepá, jen lidé jsou slepí k lásce. Každý člověk se snaží patřit do nějaké škatulky, kterou si lidé vymysleli a přitom si neuvědomuje, že se tak odtahuje od lásky. Člověk bude mít raději hubu plnou předsudků, než aby zvedl zadek a vstoupil do nádherné zahrady, v níž dlí ta překrásná osoba, pro kterou stojí za to dýchat. Co na tom, že se neshoduje se škatulkou, do které se nechal uvrtat? Nezáleží na pohlaví lásky ani na jiných věcech. Především záleží pouze na těch dvou bytostech, které sdílí nejen city, ale i chvíle v životě, dobré i špatné.
Láska je mladý pták a ty dvě bytosti jsou jeho křídla, pokud budou oba silní pták vzlétne a proto říkám: „Láska je jako mladý pták, má-li silná křídla vzlétne.“ Nenechte svého mladého ptáka spadnout a zemřít! Zahoďte předsudky, které ptáka dusí a pozvolna zabíjejí! Každý má právo milovat a být milován. Nezbavíš-li se předsudků připravíš se o poznání a prožití pravé lásky. Jsi opravdu ochoten zaplatit tak velkou cenu za členství v jedné ze škatulek, kterou si lidé udělali, aby pochopili zdánlivě nepochopitelné? Někam patřit v lidské společnosti a jejím rozdělení ti opravdu stojí za ztrátu toho nejcennějšího na světě?
Jsi-li takto rozhodnut je to tvá volba, ale potom si nestěžuj, že nemůžeš najít lásku! Nehraj si na chudáčka, protože sám ses o lásku připravil.
Pravda je krutá a proto to není lež, která pohladí.
Autor Rhiana E. Nebresk, 17.03.2009
Přečteno 2490x
Tipy 2
Poslední tipující: strašidýlko-střapatý
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Nezdá se ti že je toho nějak moc co se všechno v lásce má a nemá dělat? To co jsi napsala je jako příručka co se má v lásce dělat aby fungovala:-)To co nazýváš láskou je spíš emocionální závislost na druhém.Myslím že láska může všechno a nemusí vůbec nic,a jestli něco musí, tak to není láska ale jen představa co je podle nás.Láska je můžeš-nikdy však musíš.

18.03.2009 08:57:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí