Vztahy na Facebooku

Vztahy na Facebooku

Anotace: Zamyslete se... !

Vztahy na Facebooku?
Myslím si, že tuhle sociální síť mnozí, né-li téměř všichni z Vás, co právě čtete tuhle mojí úvahu znají. Lidé zde zveřejňují, víc, než dost svých osobních údajů a i toho se týkají vztahy.
Myslím si, že v dnešní době je víc, než "normální" se tímto způsobem seznamovat. Tedy mě to moc normální nepřipadá, proto ty úvozovky.
Jen jsem vlastně chtěla popsat svoje znechucení posledních dní, kdy si pár jistých lidí, co mají tu čest mít mě v přátelích dali do vztahu toho svého milého. A druhý den na to se ve stavu objevila slova : "Konečně jsem šťastná..", a nebo dokonce "Miluji Tě". Já vím, jsou na tomhle světě lidé, jako já, nedokážu dát svoje city najevo a nerada se vážu. Ale to vůbec není důvod pro nepochopení takovýchto činů. Jenže, když se nad tím zamyslím hloubš, asi jsem naivní, vždyť dnes to tak chodí. Lidé spolu jeden den jsou, druhý den spolu jsou velice šťastní, třetí se milují, čtvrtý se spolu vyspí a pátý den je přeci rozchod, šestý den truchlení a veliká bolest nad rozchodem a sedmý den již hledají nového "partnera".
Nechci, aby to ode mne vyznělo jako od zapšklé staré baby, jelikož mi je teprv tak malinko, ale opravdu by se nad tím hodně lidí mělo zamyslet.. :-)
Autor Eulinka, 25.05.2011
Přečteno 811x
Tipy 4
Poslední tipující: Matty_D, katkabloom, drsnosrstej kokršpaněl
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

drsnosrstej kokršpaněl: abych se vyjádřila facebookově: líbí se mi! :-D

Jinak asi záleží na tom, jaké máme přátele. Mně osobně nepřijde, že by si ti moji nějakým obzvlášť horentním tempem měnili stavy z nezadaná na zadaná a naopak ;-)

02.06.2011 20:20:00 | Jeninas

pokud dámy a pánové dovolí, vyjádřil bych se v tom smyslu, že níže uvedený příspěvek diskuze považuji - dá se říci - za klasický školní žblept, který vlastně nic nesděluje

ono vůbec to, že sociologie funguje na principu okukování nějakých zrovna módních jevů, které se pak snaží chytrými slovy vysvětlovat a obhajovat, místo toho, aby definovala obecné zákonitosti, podle kterých se jí bude společnost chovat v jakékoli době, dokazuje, že sociologie je obor, který si na skutečnou vědu z větší části jen hraje

30.05.2011 15:08:00 | drsnosrstej kokršpaněl

Já si myslím trošku něco jiného, rozšiřujícího.

Prvně, stejně jako je vztah sociální model určité skupiny - totiž vztahovných, je i FB (Facebook) sociální síť, do které se "různými" způsoby zaplétají lidé, jakožto homo sociale. Proto se nesmíme divit nápadné spojitosti a souvislosti mezi modelem vztahu, jakožto modelu společenského a FB jako sítě, která tyto vztahy originálním způsobem spojuje, propojuje, kumuluje a vytváří mezi nimi vztažné souvislosti a propojení (konexe).

Není náhodné a to vůbec, že se člověk z podstaty jeho lidství vztahuje k jiným živým organizmům a jedním originálním z nich i člověku, právě proto, že jsou v praktickém způsobu života pro něj utilitaritou. Užívají jeho moci, síly, vlivu, ekonomické evidence, schopnosti tvořit, ale být i "konzumentem tvorb". Proč zde vše možná poněkud složitě rozpracovávám? Abych si udělal dvorec pro něco, co bych nazval vlivem sociálních mechanizmů na život organizmů a prototpu Homo sociale. Jde o koncepci, která má poukázat na to, že stejně jako se ve společnosti proměňuje vliv politiky, ruku v ruce s médii, mění se i obraz sociálních vazeb a vztahů, které se již s postupující "globalizací" a "pokrokem" mění tak, že seznamování se co do časového rámce smršťuje na úsečku času, která je v řádech týdnů, od dřívějšího modelu, který byl časově náročnější.

Není náhodné a potud ani překvapující, proč tomu je, byť z omezenosti toho všeho možná vše nevystihnem, avšak. Sociální sítě, jako FB a jiné, jemu podobné, servírují na konzumaci mnoho informací a smyslových a jiných "dat", které dříve nebyly tak obvyklé.

Můžeme totiž sdílet just-in time fotky z různých společenských akcí, přidávat videa a komentovat myšlenky a názory toho kterého člověka. Přesto však i z profilových informací zjistíme mnoho tzv. "potřebných" informací a proto se časový harmonogram "vztahu" deformuje na úsek kratší kalendářního týdne, který dříve zastával delší dobu, neboť se k informacím přicházelo po málu a nikoliv celistvě, jako je tomu doposud.

Zamyšlení, které se koncepčně týká hodnocení sociální sítě by bylo laciné, kdyby postrádalo kritické hodnocení.

Je zřejmé, že se mění koncepce vztahování se k lidem jakožto důsledek medializace, globalizace a přístupu ke konzumním informacím. Přesto však by bylo milné, dávat za vinu FB, jakožto síti, dopad a vliv délky vztahu na jeho působení.

Ten, kdož usiluje o silný vztah, je pro něj FB studnicí inspirací a nápadů k navazování vztahů, přesto však, pokud se nejedná o mánii a v tomto smyslu promiskuitivnost daného jedince.

Koncepce FB jakožto vzletné myšlenky je značně komplikovaná a nejednoznačná, na což poukazují výše uvedené náznaky.

Ex post odmítat přijetí něčeho, co se samo dává ve své šíři je stejně chybné, jako nechat se tím strhnout a proto je potřeba vědět, k jakému úmyslu byl prvotně FB koncipován a z toho vycházet. Otázkou je, jak se to daří. Přesto však velmi zajímavá úvaha a pojednání.

28.05.2011 08:35:00 | A.N.D.Y.

myslím, že tuhle písničku jsem si pustil, ještě před tou úvahou, protože mi zněla v hlavě:
http://www.youtube.com/watch?v=dMxrOOG6jAY
...a možná ani nemá nic spoelčnýho s tím co jsi psala, jen mě to tak přišlo. Shoda náhod. :-)

25.05.2011 18:33:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí