pakt

pakt

Anotace: ... jak jsem ho rozvracel po svém ...

Strana první: Kolotoče
.
„Stříhali dohola malého chlapečka“ jsem psal v prvním dopisu z vojny děvčeti, se kterým jsem před vojnou nechodil, během vojny ho neviděl a po vojně jednou. Jen jednou je moje možná obrovská životní chyba pro případnou úvahu nepsanou. Tehdy v pomalu končícím létě už jsem měl čas na psaní i pro ně, ležel s hnisavou angínou v kasárenském špitále a užíval si obskakování možná přihřátého lapiducha. Psal se rok Charty a bylo po mým prvním (a černým k tomu) opušťáku z útvaru, určenému v devět na odstřel. Devátou nám přidělil generální štáb. Číslem útvaru a pětačtyřiceti minutami, po které jsme po vypuknutí konfliktu Východ – Západ měli držet pozice a poté s náma štáb přestal počítat. Já s generálním štábem nepočítal nikdy. Nač taky.
Když mne na začátku ledna k útvaru převeleli odkroutit si zbývajících jedenáct měsíců, měl generální štáb tři bojové úkoly: nepodlehnout Chartistům, koupit ropu od šáhinšáha a zpacifikovat Alberta. Kdyby štáb dopředu věděl, jak jednou čas trhne všude oponami, nastrkal by možná své milióny do vyhřívaných kolotočů na Doupově a nevrážel mi jednu z opon do rukou.
Klukům vysvětlovat nemusím, pro děvčata a nezletilé: kolotoč je příslušně hluboká jáma v zemi držená před zborcením betonovou skruží. Pro zateplení a pohodlné středoevropské poměry je skruž zakrytá dřevěným víkem se šesti otvory po obvodu o průměru normalizované zadele vojína. Po určitých specialitách kydaných do ešusů bývaly všechny tři kolotoče plně obsazené vesele konverzujícími a omluva nevčasného dostavení se k příslušnému veliteli formulací: “byl jsem na kolotoči“ veliteli všech stupňů jako veskrze společensky prospěšná událost plně akceptována.
Tož jsem začal (a skončil) moji vojenskou kariéru u tohoto útvaru a dostal na krk četu dvanácti spojařů. Mezi nimi Alberta,
který měl na ZOTu sedm trestů. Staršinové snad pomůžou mé již slábnoucí paměti, ZOT byla asi zkratka Záznamníku o odměnách a trestech (moje interpretace).
.
Autor a_tao, 07.08.2008
Přečteno 377x
Tipy 7
Poslední tipující: Iva Borecká, Jan na Druhou, Lorraine, Lota
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

s láskama Tě zklamu, ty zůstaly daleko
a já dostal první vycházku někdy v létě.
A dívčí srdce bývala tehdy přelétavá.

13.08.2008 12:13:00 | a_tao

A bude to taky o láskách a o bažantech a zakázaných vycházkách a..??

13.08.2008 08:16:00 | Iva Borecká

Vojna není či spíše nebyla kojná, připravuji také něco z mých vzpomínek na tu dobu, ale na tomhle serveru takovéto "nostalgické" věci moc neletí. Jinak dobrý a pokračuj.

11.08.2008 11:37:00 | Jan na Druhou

vyplodil jsem na zkoušku jen první wordovou stránku,
zatím to je matroš jen v hlavě, sonduju jen,
jestli to tam nechat nebo tahat ven
na "virtuální papír"

08.08.2008 20:01:00 | a_tao

Myslím, že je nás tu dost, kteří si tu dobu víc nebo míň pamatují. Mně osobně, když jsem se dostala ke konci, chybělo pokračování. A jak správně říká Lota, vše kromě básní zde potřebuje trochu času, aby si to čtenáři našli. Já jsem pro pokračování, ale je to zcela na Tobě, jak se rozhodneš :-))

08.08.2008 19:16:00 | Lorraine

příběhy, úvahy, atp...chtějí tu na Literu trochu času...a tak své čtenáře, obzvláště těchto úvah a příběhů najdeš... :-)

08.08.2008 14:31:00 | Lota

je to dnes jen sonda, jestli mám ztrácet
čas a síly něčím z mé dávné minulosti,
která má sice veliký význam pro mne,
ale Vás může nekonečně nudit.
Dám na Vaše ohlasy.

07.08.2008 21:25:00 | a_tao

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí