Mechanicko-biologický počítač

Mechanicko-biologický počítač

Anotace: podle evangelického /osobního/ pochopení

Že ten, kdo teď začíná číst tento text, nepochybuje o jeho danosti, je více než obvyklé. Nepochybujeme, že to co je před námi má nádech lidského činu, a spolučinu a součinu a souhry více a více okolností. Vždyť číst tyto stránky není ničím náhodným, nejde o nějakou nahodilost. Všichni jsme se museli přes osobně oblíbený internetový prohlížeč dostat na tuto zakódovanou stránku. Tento text, který se nám dává, není ten originální text, jako například v knížce, nebo jiný. Je ale složen z nesrozumitelného jazyka, jazyka "brblala". Je to více než to.

Jedná se o kód, složený z číslic. Záhadné, ale v nějakém důsledku tomu tak je. Že i to se stává, by nemělo smysl komentovat. Přesto pozoruhodnější otázka, ne to jaký má kdo internetový prohlížeč, se mi ukazuje v tomto smyslu. Jednak, jaký kdo používá operační systém. To je základ pro každý biologicko-organiský počítač. Snad Linux, či třeba Windows? Přesto i toto rozlišení se setkává s úskalním problémem. Není potřeba řešit ten či onen. Pouze konstatování, že jest nám postačí. Přesto s čím se nespokojíme je s fyziologií běhu počítače.

Komplikovaně, snad pro někoho, jsem se snažil čtenáře úvahy, kteří sečkali, uvést před átrium do hlavního sálu. V hlavním sálu je ale ještě větší konglomerát a arzenál otázek. Další, i přesto že existují ponechávám stranou hlubšího rozboru a zaměřuji se na zásadnější. Totiž objasnit fyziologii běhu počítače.

Někdo, někdy, když hodlal prohlížet stránky sítě, interaktivně, nebo pasivní recepcí, přijímal obsahovou náplň. Spustil prohlížeč, byť v nedaleké minulosti, či třeba i delší a zadal požadované příkazy. Počítač vstupupní požadavky vyhodnotil a nám zjevil to, či ono. Počítač, jakkoli se to v mé interpretaci ukazuje jako mechanismus, je organický celek. Je jím, mimo jiné i člověk sám a přesto i pro něj může být některá kategorie užitelná.

Že se prohlížení stránek událo, je souborem jevů, které se dají nějak odůvodnit. Jak, není v tomto případě až toliko důležité. Koho prozatím nenapadla poenta úvahy, sečká ještě malý okamžik a dozví se jí v zastřené, či dále v čirejší podobě.

Nenapadlo Vás ale, stejně jako mě, někdy si položit otázku daleko daleko původnější? Co leží však za rovinou našich přání, zaměřenosti, či našeho souvztahu k organizmu mechanického počítače? Je tam proměnná rovina našich přístupů. Proč ale toto všechno uvádím a kam se dále ubírám? Že nevíte?

Jakkoli se z jednoduchého problému, snažím udělat zásadnější problém, je problém doopravdy zásadnější, než jej tu zpovrchňuji aby byl srozumitelnější, Problém je ve fyziologii, která, jakkoli je to účelné, se dá racionálně, přírodně a přírodně-vědecky, na podkladě zákonitostí objasnit. Co ale objasnit v tomto smyslu nelze je, že i za rovinou fyziologie se skrývá aktivní přístup člověka.

Aktivním přístupem rozumím, že někdo musel podat provotní pochopení, a někdo, systematický činitel, musel zakročit. Provotně, někdo musel ale spustit celý mechanizmus, ne jako nehybný hybatel, mě to jako anti-katolického křesťana přímo znechucuje, interpretace jako zakročení nehybného hybatele. Prvotně.

Hybatel není pasivní energie, která je antropomornfně určená jako nějaká osoba sedící u piva a přijímající signály z vnějšku. Hybatel je aktivní princip, interesovanost, zaměřenost a zájem, systematická činnost kreativního původu, povstalá z duchu intelektu a dosahující do oblasti materiální přirozenosti fýsis, přírody. Není to nicméně něco. Je to spíše blíže neurčené nic. Domnívá se /nejen já, ale i širší skupina lidí, orientovaných na vztah vědy a víry/, že hybatel, jakožto aktivní systematizátor mechanicko-biologických principů musí být něco zvláštního.

Zdá se, že jakožto princip, něco jako náš intencionální přístup, zaměřenost na to, stisknout tlačítko, které vyvolalo proces mechanicko-biologických procesů, muselo provést nějaké kreativní stvoření, spíše ale nic. Nic, jakožto princip, neboť idea, je duchovní a ne-materiální povahy. Že denně tiskáme tlačítka, a především to nejzákladnější, které systematizovalo náš život v kosmu, galaxii atd. je až rutinní a do té míry však záhadné. Neuvědomujeme si, že tam kde se samo do sebe řítí nepředstavitelné množství energie se hroutí čas i prostor. V maximálním zakřivení nekonečna se dějí záhadné a nepopsatelné procesy. Systematizují se tam veškeré procesy. Čistí se tam "vzduch", který je nasáknutý vědou. Tam se, v ryzí čistotě onoho nepředstavitelného nic, ukazuje pravá podstata všeho co jest. Rozum, aktivní princip, se tu rozkladně dává ve skrytě-odhalené podobě jakožto sám o sobě. Je to něco, co potřebuje hmotu, aby se jako kreativita ukázalo ve fascinující souhře, neboť i Bůh /princip i-materiálna, duchvna, intelektu/ tvořil vše co jest, i člověka i všeliké hovada z prachu /což poukazuje na matérii/. Pulvis et umbra sumus. Jsme prach a stín. Některé mechanicko-biologické názory tyto Řecká písma /St. Zák./ dovádějí ještě dál, podle mě do extrému. V interpretaci se pokoušejí říct, že i prach je souhrou inteligentních biologických atomů, které o sobě mají nějakou inteligenci. Ale to by byl kruh.

Když se přidržím skromné a osobní teorie o prstu, tisknoucím spouštějící tlačítko, ženoucí nekonečnou energii přes vodiče, do inteligentních částí, mající nějaké vyvození, třeba i v přírodě, připadá mi tato teorie nejvhodnější. V nekonečně krátkém okamžiku, za velkého třesku se ze tmy, zrodil inteligencí obdařený a na předměty pestrý svět. Tato teorie nemá mít nějaké úzkostné dopady, kdy nevyřešíme prvotního hybatele. Spíše být podněcující k otázkou, vzatou z každodenního světa, že i my lidé, stejně jako princip Boha, máme dílčí část rozumu. Je-li Bůh, a jakožto principielní systematizátor reality (reality intelektu a hmoty), pak jeho impuls ke spuštění biologicko-mechanického počítače byl fascinujícím a tak neuvěřitelně úžasným podnikem, který se uděje jedou za věčnost.

Mám-li z toho vyvodit nějaký závěr, snad ten, že tam kam sahá rovina neprůzračné temnoty, provází nás cesta víry a světla osvěty na každém kroku. A máme-li si tohoto úžasného podniku považovat, buďme spolucestujícími na cestě do věčnosti, skládejme, tvořme, buďme aktivními systematizátory reality a v citlivém přístupu rozumu, vášní a afekcí se nám ukáže celý svět i s jeho skrytou a neviditelnou inteligencí, inteligencí Boha.
Autor A.N.D.Y., 19.01.2009
Přečteno 513x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já se otevřeně hlásím pouze ke stanovisku, že Bůh musí být. Bůh je něco, co nevíme přesně jak je. Je to vymknutí se základnímu schematickému rámci základních kategorií lidského poznání. Bůh je mimo čas, prostor, zcela bez kvality, počitatelné kvantity, mimo činnost a trpnost, či bez účelu nebo nutnosti. Bůh je zvláštním jevem a zjevem. Snad v nepochopitelném lidském mozku, jak vědci odhadli existují nevysvětlitelné procesy a mají religiózní projevy. Kupříkladu, dovolím si příklad. Česká novinka, špičkový počítač Výzkumného ústavu při Akademii věd ČR zvaný Amálka dokáže doopravdy mnoho. O tom není pochyb, přesto však i vědci dokázali svými výpočty, "exaktní vědou", že lidská schopnost mozku je přesto několikanásobně v řádech milionů rychlejší než Náš nejrychlejší počítač.

Nechci se jakkoli dotýkat materiálna, ale přesto se ukazuje, že to, co je matérií a látkou v sobě má ducha, ideu, představu a projektovaný smysl a prostor k porozumění a výkladu. Tužka, poněkud nevhodný příklad, má v sobě nesčetně mnoho, byť zatím nevymyšlených možností využití. Je to otevřený prostor k výkladu, co je tento předmět a jak se jeví mě konkrétně. Mohu ji vyložit jako nástroj kreslíře portrétu, ale zároveň jako prostředek k pojídání jídla s těstovinami, nebo jako složeninu opracovaného dřeva s grafitovou tuhou. A veškeré výklady budu vysvětlovat, vždy neúplně a nepřesně co taková tužka doopravy je. Idea je uvnitř světa, ale v celku neodhalitelná. A takto lze chápat i Boha. "Jeho aktem" je svět, kosmír, nebo vesmír, Reálné Universum, vše co jest. Je dokonalejší než všichni lidé dohromady a veškeré počítače různých výzkumných laboratoří, neboť je jejich nedílnou podmínkou. Je to vstupenka do světa. Na základě Boha můžeme vysvětlovat vše co jest. Mýty a představy koření z nevědomí. A Bůh překlenuje břehy nevědomí a vědomí mostem svojí úplnosti. Bůh je spojkou, je to vazebný prvek, pojivo že realita drží pohromadě. Neodpustím si připodobnění, že Bůh je jako pojivo ve stavebnictví, jakož i pojivo reality, prožitku skutečnosti s látkou, matérií, ...

18.11.2009 21:00:00 | A.N.D.Y.

no, vůbec ti nerozumím a je to proto, že nevěřím. Ač se občas snažíš být popisný, nejde to.

Moje koncepce je, že lidi nevědí, ale strašně často si myslí, že vědí. Dále moje víra je,že existují zákony- materiální- ale ne zcela poznané vědou. Už to je dost silné tvrzení.
Otázky typu Bůh, láska, svoboda mě sice zajímají, ale nemyslím si, že bych na ně kdy nalezl odpověď- ano nebrání mi to se tu a tam vyjádřit, něco žertem prohodit- to je ale všechno.
Vezměme Boha- první nápad: lidský výmysl, ale strašně silný výmysl a tedy těžko nad ním mávnout rukou. Druhý nápad: Stvořitel- zkrátka stvořitel vesmíru- je nám lidem něco takového poznatelné? Nerozumíme tomu čeho jsme součástí, prakticky nerozumím ani sám sobě, můžu tedy rozumět něčemu co je mimo tento vesmír? (opět se držím toho,že pravdidla jsou daná a tudíž do nich ani tvůrce nezasahuje- když do nich nezasahuje, tak ho nemá smysl ani řešit) Možnost tvůrce tedy apriori nevylučuju, ale vlastně není nic, co bych o něm mohl říct.
Pokud budu tvrdit, že tvůrce zasahuje (například prostřednictvím Bible) tak mi to přijde jako neprůkazné- a opět nevím, co by z toho mělo plynout za závěr pro mě.

Snad to bylo alespoň trochu srozumitelné. :-)

18.11.2009 00:33:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí