Defekt vidění aneb střípky (bez)vědomí (1)

Defekt vidění aneb střípky (bez)vědomí (1)

Anotace: Výpovědi z mysli autora, bezprostředně podaným způsobem, zaměřeným na běžné věci nezvykle a nevšedně. Autor sám naplňuje vlastní očekávání prostřednictvím slov a spojení, které jsou v dnešních dobách opomenutými pojmy tolik všedních pohledů na svět.

Sbírka: Defekt vidění aneb střípky (bez)vědomí

Na noci není nic zvláštního. Je to běžný pojem, na který se těší nejeden z nás. Vzhledem k biologickým předpokladům, které nás nepochybně nutí trávit v tomto období převelkou míru naší životní pouti, je snad až příliš malá míra věnovaná věcem neméně všedním, jako jsou zdi.

Zamyšleně se dívám, propadlý kdesi v řekách a jezerech polštářů a peřin, ať už vlevo či vpravo, do kouzelného světa kubismu, vlastních zdí. Nezdá se mi to, pomalu usínám a vnímám strop nad hlavou jako nekonečnou pouť posetou malými hvězdami a blesky; dírami a prasklinami. Pořád věřím, že obloha není tam, kde svítí hvězdy, nýbrž tam, kde ji chci vidět a to je pár minut před úplným dovřetím víček zcela jistě nad mou hlavou, v oblacích myšlenek, pod oblohou stropů.

Není to abstraktní umění, je to čistě jen materiál, pevný, tuhý, studený a bezmyšlenkovitý, přesto mi dává tolik abstraktních možností k přemýšlení, že sám, v kouli točící se nekonečně v mé hlavě, uzavírám se do kubismu stěn všedních, každodenních.

Usínám přeci jen podle zásad a s tou největší nadějí, abych ty nejlepší prožitky vlastních snů vstřebal a ráno se probudil, třebaže pod stropem, který právě včera, znamenal pro mě více, než se zdá dnes, kdy světlo klame. Nebo snad ukazuje pravou tvář?

Kompletní sbírka: http://www.mvj.cz/category/sbirky/defekt-videni-aneb-stripky-bezvedomi/
Autor M.V.Jung., 05.02.2009
Přečteno 382x
Tipy 8
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Já Esther Ruth, 6thSun, Spadlá z nebe
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako lidé jsme velmi omezeni, i pes má daleko silnější čich.Naše fyzikální zákony bereme jako nadřazené, a přitom existují jistě i jiné, pro nás zatím i nepochopitelné.Díky za abstraktní myšlení.

24.03.2015 13:21:10 | Jeněcovevzduchukrásného

V prvé řadě děkuji. V druhé řadě opět, za to, že se výsledek neminul účinkem. Je úctyhodné, když se někdo opravdu "zacyklí" v daných pochodech.

08.02.2009 19:59:00 | M.V.Jung.

to je dobře, že se ještě stále zamýšlíš. přiznávám, že tvoje myšlenkové pochody pro mě vždycky byly trochu kamenitou cestou, nicméně vezmu si z toho aspoň to svoje. chvile pred usnutim, mez mezi bděním a spánkem jsou, pravda, jiné, než ostatní chvíle dne... protože ve spánku již myšlenky nic neváže, zatímco v bdělosti jdou usměrnit... do jisté míry. a na tom pomezí... lze smýšlet o všcech jinak... ale to je logické, achjo.) no takže ehm ale člověka ty tvoje věci vždycky k jistému zamyšlení se zavedou. takže žádný strach. účinek zaručený :)

08.02.2009 19:30:00 | Já Esther Ruth

Ale dával ;-). Já jen, všímám si raději světa bez zákonů, je to tak snažší, mnohé to vysvětlí i běžnému chápání.

07.02.2009 18:29:00 | M.V.Jung.

O fyzice jsi pravda ve škole pozor nedával...:-)
je to ale roztomilé, všední...
krásně to ukazuje stereotyp...
až na to že se té tmy bojím

07.02.2009 16:35:00 | malá čarodejnice wiggová netopýrková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí