Na kávě s Einsteinem

Na kávě s Einsteinem

Anotace: Mám svaťák a už mi z té fyziky trochu hrabe 8)

* * *

Magda: "Zdravím, Alberte!"
Albert: "Také také. Dlouho jsme se neviděli."
M: "Posaď se. Dáš si kávu?"
A: "Ano, děkuji. Omlouvám se za zpoždění, ale zabloudil jsem v časoprostoru..."
M: "Já vím, jako vždycky. (smích) To se mi občas taky stává."
A: "Na stará kolena už je holt orientační smysl zrezivělý..."
M: "I na mladá, Alberte, i na mladá."
A: "A jakpak pokračuje výzkum?"
M: "Bídně. Porouchal se nám synchrofázotron..."
A: "Ajaj, tak to je problém. Zkoušeli jste zařadit rotaci v opačném směru?"
M: "Ani náhodou, ta mašina je úplně mrtvá."
A: "Pak vynalezni elixír života."
M: "To už jsem zkoušela, vyžralo to celý motor."
A: "Potom jediná životodárná kapalina, o které vím, že má oživující účinky, je tvá káva."
M: "Díky, ale nebudu svoji kávu lít do urychlovače částic."
A: "Pak se musíš smířit s tím, že výzkum skončil. Jako má nástupnice bys měla být ochotna obětovat svoji kávu pro život synchrofázotronu."
M: "Raději obětuji život toho stroje pro dobro své kávy."
A: "Na druhou stranu je pravda, že by jí bylo škoda. Nalila bys mi, prosím, ještě jeden šálek?"
M: "S radostí." (odbíhá do kuchyně)

A: "Překonala jsi dilataci času. Tak rychle mi kávu ještě nikdo nedonesl. Vskutku jsi hodna nástupu na mé místo."
M: "Jsem poctěna. I když mi někdy dělá velké potíže překonávání mé relativistické hybnosti. Je to o hubu..."
A: "Mně to povídej. Jak asi myslíš, že jsem na svou nejznámější teorii přišel?"
M: "Jistě díky svému nepřekonatelnému rozumu..."
A: "Ale kdepak! Všechno jsou to pouhé vlastní zkušenosti! S odhadem světelné rychlosti vidíme jasně, že naše hybnost je při větších rychlostech náročná..."
M: "Vím. Raději zachovávám svou klidovou hmotnost než tu relativistickou... Nepřipadám si pak těžká jako stádo hrochů."
A: "Všude píšou, že jsem na to všechno přišel kvůli jinak stavěnému mozku... Ale přitom nikdo vůbec neví, jak to bylo."
M: "Vyprávěj mi o tom..."
A: "Jak jsem už řekl, všechno byly jen vlastní zkušenosti. Když jsem nabral tu příšernou rychlost a obrovskou kinetickou energii, tak se mi přeskupil mozek. Na elektroencefalografii jsem si toho všiml. Naprosto mi to zdeformovalo vnitřní strukturu. A tak jsem se zamyslel a.... ach, už je to tak dávno... Zkrátka jsem přišel na to, že se změnou energie se mění hmotnost."
M: "A jak to spolu souvisí? Chci říct, jak ovlivnila rychlost a hmotnost tvůj mozek?"
A: "Ta velká rychlost způsobila, že jsem získal relativistickou hmotnost, která mi přetížila mozek a upravila mi jeho stavbu. A protože jsem jako jediný věděl, jak se mi to stalo, objevil jsem souvislost mezi velkou kinetickou energií u rychlosti a změnou hmotnosti."
M: "Takže díky tomu, co hrozného jsi zažil, jsi seskládal teorii relativity?"
A: "Přesně tak. Ale nikdo to ani netuší, jsi jediná, komu jsem to řekl." (úsměv)
M: "Pak mi dovol, abych ti nalila ještě jeden šálek kávy."
A: "Jistěže."

(Magda běží. O tři miliontiny sekundy později se vrací.)

M: "Alberte?"
(-prázdný pokoj-)
M: "Kde jsi? Kam jsi zmizel? ... Ach jo, ten zatracený časoprostor..."

* * *
Autor Ariella13, 12.05.2009
Přečteno 284x
Tipy 14
Poslední tipující: Akrij8, ewon, Agniezka, Alžběta., Monte Carlo, Jiparo, strašidýlko-střapatý, Simísek
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já si furt myslím, že většině lidí nehrabe, jen nejsem v tý většině...
no a pak jeslti to chápu, tak by Einstein musel pozorovat někoho, kdo se vůči němu pohyboval rychle, on sám kdyby se vůči nám pohyboval rychle tak žádnou změnu ve své hmotnosti nepocítí. On by cítil, že zbytek vesmíru ztěžknul :-)

01.08.2009 23:35:00 | ewon

mě se to líbí...a to že ti hrabe, z toho si nic nedělej, ono hrabe každému, jen ne všichni si to přiznaj

14.05.2009 06:57:00 | strašidýlko-střapatý

Věřím,že navzdory hrabání to zvládneš:))

13.05.2009 00:08:00 | Simísek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí