Michael Jackson, člověk

Michael Jackson, člověk

Anotace: O člověku, o kterém se píše různě...

Je to téměř měsíc, co Zemi fyzicky fyzicky opustila velmi zvláštní bytost s komplikovaným osudem.

Nemám v úmyslu výt další rýpal a účastnit se konspiračních teorií o životě a smrti Michaela Jacksona.

Dokonce nechci ani začít jeden z mnoha sporů o jeho celosvětovém přínosu, každému by mohlo stačit, že získal 8 Grammy za jediný večer (rok) a to málokdo už ví o jeho údajných nominacích na Nobelovu cenu za mír.

V jeho celoživotním díle není "jen" hudba, nesmíme opomenout jeho vášeň pro literaturu a film, ale hlavně to byl člověk velmi citlivý a velkorysý, což se ve 20.století moc nevidělo a ani moc nenosilo.

Také ho odmala znám jako tanečního génia, který ovšem leckdy kreace okořeňoval něčím, čemu se říká frustrace. Není dobré to odsuzovat, ani to ignorovat. Tento člověk měl pohlavní stránku života více než těžkou.

Neřeknu žádné tajemství, když budu tvrdit, že prvotní impuls zasadila jeho rodina a to především jeho otec, který mu zničil dětství a odtud pramení původ Michaelových slz v dokumentu "Living With Michael Jackson" stejně jako touha všem dětem na Zemi poskytnout šťastné dětství a tím pádem šťastný život, neboť dětství je předpoklad.

On byl ale silný a dítětem v duši setrval, i přes svou zdánlivou dravost na pódiu skrze kterou se vybíjel a ukazoval svůj opak, až do smrti.



Kdo jiný by svůj ranč pojmenoval podle Neverlandu z pohádky od Walta Disneyho? Michael byl odměňován přemírou peněz, ale nedá se říct, že by jimi žil, co utratil, to utratil pro potěšení, ale hlavně investoval tam, kde to bylo skutečně třeba coby jeden z nejvíce charitativních lidí vůbec. Je krásné poslouchat "Heal The World"…

Ovšem v dnešní době zkaženosti se ona láska k dětem, kterou jsem zmiňoval, dá překroutit velice snadno. Málokterý český bulvár napsal "MJ nevinnen" tak tučně jako "MJ obviněn". Od tohoto bodu byl Michael těžce zkoušen a leckdy už sledován jen skrz prsty.

Velmi mě udivilo, že i množství dospělých věří té další pohádce a to o tom, jak měl černoch celoživotní sen - být bělochem. Snadno se dá na internetu dopátrat dostatek informací o tzv.ztrátě pigmentu, ale o tom už dost.

Tenhle člověk muziku cítil, pocítil jak bolest života, tak jeho radost a to vyjadřoval především přes onu hudbu. Rozhýbal černé i bílé, učaroval dětem, dospělým, mužům i ženám a jeho hudba se líbí i příznivcům rocku…



Na závěr uvedu příklad lidství Michaela Jacksona, gesto, které bylo pro lidi kolem něj asi zcela v normě - místnost, v ní dítě s AIDS, všichni drží odstup, Michael přijde a dítě srdečně objímá…

Tento člověk zná duchovní hodnoty a co si prožil si asi prožít měl. Všichni jsme si rovni. Will You Be There?
Autor fm1989, 25.07.2009
Přečteno 359x
Tipy 2
Poslední tipující: Házté, Unyle Pěl
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jak bylo vše doopravdy, věděl jen on sám. Tys o něm napsal ale moc hezky.

03.09.2009 11:26:00 | Házté

to co o Jacksonovi vím je mediální obraz, případně převzaté názory jiných lidí. z úvahy mám dojem, že jsi fanouškem a rozhodně ho nevnímáš tak negativně jako já. jinak dobře napsaná práce.

26.07.2009 22:44:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí